Ga naar inhoud

router met USB 2.0 HD

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb de ASUS WL500W + WL100W aangeschaft daar zit een USB-aansluiting op voor een externe harde schijf.\r\n\r\nIk heb \'m aan de gang, hij doet het perfect en ik kom ook op de externe harde schijf die ik erop heb aangesloten. Het enigste probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om schrijfbevoegdheid te krijgen.\r\n\r\nWat heb ik gedaan in de router:\r\n\r\nAls eerste een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor de ext. HD in de router. \r\nToen moest ik aangeven welke mappen ik wilde delen. (onderliggende mappen worden automatisch gedeeld). Daarna moest ik aangeven wie er geautoriseerd mochten worden voor de toegang tot de HD. Standaard kun je een \"Guest\" toegang verlenen die krijgt dan uiteraard geen schrijfbevoegdheid. En ik heb mijn eigen gebruikersnaam toegevoegd en mezelf natuurijk wel de schrijfbevoegdheid gegeven.\r\nToen de boel opgeslagen en de router opnieuw opgestart.\r\n\r\nDaarna heb ik op de pc nieuwe netwerklocatie aangemaakt. (ik hoefde geen gebruiker te kiezen) Toen was ik waar ik nu ben, ik kan op de schijf komen, maar ik kan nog geen mapje aanmaken........\r\n\r\nDus als iemand mij kan helpen.....héél graag zelfs.......\r\n\r\nOh, en als ik een map kopieer en op de pc wil zetten dan vind ik dat ie de data erg traag verstuurd. (een half uur over 4 Gb.) De router zelf is een super N speed en zou dus vrij snel moeten zijn........een collega had het over een IP adres en pingen....maar ik ben er niet zo in thuis, dus als iemand mij hier ook effe mee zou kunnen helpen......ook erg graag......\r\n\r\nEn als er meer info beschikbaar moet zijn is dat natuurlijk ook geen probleem.\r\n\r\nAlvast bedankt......
Link naar reactie
Juist in het weekend zijn de mensen lekker vrij.....behalve ik dan....dus zitten er heeeeel veel achter de pc met dat heerlijke weer.......Maar goed, ik ga off topic nou.....\r\n\r\nIk vermoed dat mijn router (nog) niet zo veel gebruikt wordt......dat er daarom niet veel gereageerd wordt. \r\n\r\nWel fijn dat jij effe een berichtje geplaats had, ook al had ik er niet veel aan. Dan weet ik iig wel dat het gelezen wordt.........hahaha.....
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[QUOTE=prutser 1st;355193]Juist in het weekend zijn de mensen lekker vrij.....behalve ik dan....dus zitten er heeeeel veel achter de pc met dat heerlijke weer.......Maar goed, ik ga off topic nou.....\r\n\r\nIk vermoed dat mijn router (nog) niet zo veel gebruikt wordt......dat er daarom niet veel gereageerd wordt. \r\n\r\nWel fijn dat jij effe een berichtje geplaats had, ook al had ik er niet veel aan. Dan weet ik iig wel dat het gelezen wordt.........hahaha.....[/QUOTE]\nDie traagheid komt misschien omdat je usb aansluiting versie 1.1 is en niet 2.0??
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hoi,\r\n\r\nIk ken jouw router niet maar het probleem wel. Ik heb IPB en op de Experiabox ziet ook een USB aansluiting. Ik heb daar een tijdje een USB-disk aan gehangen (na eerst inderdaad ook tegen de NTFS/FAT muur te zijn gestuiterd) en vond/vind de snelheid beroerd traag. Alleen bij het zenden/ophalen van kleine bestandjes werkt het redelijk goed maar kopieer geen DVD\'s want dan loopt de boel goed vast. \r\nIk weet niet of het door FAT komt of door het ontbreken van enige vorm van geavanceerde foutcorrectie tijdens een transmissie maaar ik ben ermee gestopt.\r\n\r\nIk stap binenkort over op een NAS gekoppeld aaneen LAN poort. Dat moet aanzienlijk beter werken als alle recenties in oa CID juist zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...