Ga naar inhoud

totale crash bij opstarten :S

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een klein probleempje met XP,\r\nwanneer ik opstart krijg ik de foutmelding dat winlogon.exe (of logonwin.exe) niet wordt geladen, fout: 0x00000000, het bekende vage verhaal... \r\nowjah, ik had msn (versie 7) open staan, misschien dat het daardoor komt?\r\nik kreeg een blauw scherm met daarop dat de pc wordt opgestart omdat er een fout was opgeteden.. dit is helaas het laatste wat ik van mijn xp heb gehoord. :(\r\n\r\nwat moet ik doen om dit weer goed te krijgen?\r\nik heb gelukkig dual boot met vista erop staan zodat ik de belangrijkste dingen kan backuppen, maar wil toch weer graag naar xp.
Link naar reactie
Ook via F5 of F8 geprobeerd om in het opstartmenu van XP te komen?\r\nEn dan in veilige modus een systeemherstel uit te voeren?\r\nOf kiezen voor laatste configuratie die werkte?\r\n\r\nAnders onderstaande ondernemen.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nWordt eerst eigenaar van alle mappen in XP via Vista op [URL=\"http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista/\"]deze[/URL]\r\nmanier, dan kun je onderstaande doen, het is een algemene tutorial dus lees alleen hetgene wat belangrijk is.\r\n\r\nNiet meer in XP kunnen komen. \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nLees vaak het probleem dat er niet meer in XP gekomen kan worden, door allerlei omstandigheden, vaak een probleem in het register, onderverdeeld in diverse bestanden in de config map.\r\n\r\nJe kunt deze handleiding van Microsoft volgen,\r\n\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/307545/[/url]\r\n\r\nOf door middel van een [url]http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html[/url] cd of een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\\restore met een aantal cijfers\\RP met een cijfer\\snapshot.\r\nT.w.;\r\n_REGISTRY_USER_.DEFAULT \r\n_REGISTRY_MACHINE_SECURITY \r\n_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE \r\n_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM \r\n_REGISTRY_MACHINE_SAM \r\n\r\ndeze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in\r\nDEFAULT \r\nSECURITY \r\nSOFTWARE \r\nSYSTEM \r\nSAM \r\n\r\nnaar de windows\\system32\\config map\r\nWaarvan de file \"system\" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is.\r\n\r\nDit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf.\r\n\r\nIndien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter.\r\nOpstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.
Link naar reactie
er zit vreemd genoeg geen veilige modus bij xp :S\r\nik weet wel dat ik in het regedit heb zitten klooien (Mijn Fout!! sorry!)\r\nen is er geen manier waarop ik via vista in het register kom van xp, en dat terugzet naar standaard waarden?\r\n\r\nof kan ik het regedit van vista exporteren als een .reg file, en in de WINDOWS map van xp plakken?:P ik probeer ook maar wat.
Link naar reactie
Snap het probleem niet zo, gewoon die desbetreffende bestanden uit die map snapshot renamen en kopieëren naar de windows\\system32\\config map, zoals ik al eerder schreef, gewoon goed lezen wat er staat en even tot je door laten dringen.\r\n\r\nKan ook uit de map windows\\repair maar dan val je terug tot de installatie omgeving en moet je alles opnieuw installeren en updaten.\r\n\r\nEn nee, je kunt geen register van Vista gaan exporteren om die in XP te importeren, kan wel, maar werkt niet want je kunt ze niet importeren in XP, die werkt namelijk niet en het zal ook niet werken als het wel kon.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...