Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 Hey,\r\n\r\nIk weet niet waar ik het neer moet zetten, dus ik dacht ik zet het hier neer.\r\nIk was vanochtend aan het computeren, en in een keer hoor ik pang, en me computer schiet uit en ik ruik een soort van verbrande lucht.\r\nHet kwam volgens mij van de voeding af.\r\nDus ik durf hem niet meer aan te zetten :P\r\nWaarschijnlijk is mijn voeding kapot toch ?\r\nMaar is de rest nu ook kapot of hoef ik alleen een nieuwe voeding te halen ?\r\nOf dat de proccesor ook zo\'n klap heeft gehad dat die het ook niet meer doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Je voeding kan doorgebrand zijn. Of er is een condensator geknapt in de voeding. Deed de computer het daarna nog wel, of ging ie vanzelf uit? Wat voor voeding zit erin (merk, type, wattage)?\n\nAls de voeding echt doorgefikt is, kunnen er diverse andere onderdelen kapot zijn. Maar dat hoeft niet zo te zijn, er zit ook wel een zekering in, en vaak ook nog een thermische beveiliging. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Voedingen branden soms door als ze nooit inwendig stofvrij gemaakt worden dus als je geluk hebt (bij ongeluk) is dat de enige schade. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Ik breng me computer soms weg om hem schoon te maken en soms doe ik het zelf.\r\nDe computer deed het denk ik daarna niet meer, want hij ging vanzelf uit, na de knal.\r\nMerk: er staar een G en een C door elkaar heen, geen idee welk merk.\r\nType:ATX- 250\r\nModel NR: LP-6100\r\nWatt: 250 w Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Koop een ATX voeding van een A merk, zet die erin, of ga met de comp naar een PC zaak, kunnen ze de rest ook nazien.\r\n\r\nPang in een voeding, maak hem maar eens open, die electrolytische condensatoren kunnen mooi knallen hoor.:o;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Er staat op de voeding dat die niet mag worden gemaakt, door iemand die er niet veel verstand van heeft, laat dit door een ervaren iemand doen.\r\nMag ik dat dan wel doen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Dat is vrij normaal. Op sommige contacten kan 230V staan, en dan moet je wel weten wat je doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Een voeding is toch afhankelijk van het moederbord. ?\r\nik heb nu 250 Watt, moet ik nu een 300 watt nemen of 500 W ?\r\nHoe kan ik eventueel testen of de processor nog werkt enzo ?\r\nZonder in een andere computer te stoppen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Werkte toch met een 250Watt voeding?\r\nDie zullen wel niet meer verkrijgbaar zijn, zoals ik eerder zei, koop een A merk, geen Sweex of Trust o.i.d., de lichtste zijn denkelijk zo\'n 400Watt.\r\n\r\nIndien je niets openmaakt, weet je ook niet wat erin zit.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Zoals \"moederbordnaam unknown\" bedoel je?:rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Als de voeding het niet doet, heb je aan everest ook niet veel. Maar neem gewoon een 400W huntkey of zo, niet zo duur, een redelijke kwaliteit. Of leen een voeding van een kennnis, en kijk of de pc verder nog wel werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Het moederbord wat er in zit is van QDI\r\nDe KuDoz 7X/400A\r\nWelke voeding is hier geschikt voor en is niet te duur. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 [url]http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/2095/-lw-6400h.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2007 Als ik een andere pc zou kopen, waar vista is op geinstalleerd en ik zou de harde schrijf erin zetten waar XP home edition is geinstalleerd kan ik die dan gewoon in die nieuwe pc plaatsen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2007 Je kunt de schijf er wel in zetten, maar reken er niet op, dat je xp dan ook kunt gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 Nee, okee, maar de bestanden die er nog opstaan kan ik er dan gewoon afhalen / gebruiken ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 Dat moet kunnen. Kijk wel even uit, met meerdere partities. De xp schijf heeft een primaire, zal mogelijk als d: tevoorschijn komen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2007 In principe hoef je alleen te kijken wat voor aansluiting er op je moederbord zit, de hedendaagse voedingen hebben alle overige aansluitingen/converters standaard meegeleverd... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen