Ga naar inhoud

Regelmatig haperingen in (wifi-)verbinding?


Frits Raaf

Aanbevolen berichten

Sinds de overstap van xs4all naar ziggo zijn er regelmatig kortdurende haperingen in het wifi-signaal. Vanwege de ongunstige plaats van het modem in de meterkast gebruik ik twee TP-Link powerline adapters en sinds kort een Ziggo access point. Dat werkte altijd prima bij het 8 mb/s adsl abonnement van xs4all. Altijd op vrijwel dezelfde gemiddelde snelheid als bedraad. Nu dus niet meer. Overschakelen naar een andere adapter werkt natuuurlijk wel, maar het is onhandig. Bedraad werkt het prima, met als kanttekening dat de ziggo speedtest vloeiend gaat, maar via speedtest.net de meting een paar keer als het ware bevriest. Ook nieuw sinds de overgang naar Ziggo. Ik meen op dit forum te hebben gelezen dat er meer abonnees deze haperingen ervaren. Is er inmiddels een oplossing voor?
Link naar reactie
Zou het bij mijzelf gebeuren dan had ik alle (netwerk-)hardware als eerste een reset gegeven en het netwerk stuk voor stuk opnieuw opgebouwd. Het is even werk maar je kan er alleen beter van worden. En wat zegt Ziggo er over? Ik heb ze de afgelopen tijd voor zeer uiteenlopende problemen geregeld aan de lijn gehad (Nee, niet voor mezelf!!) en ik moet zeggen dat mijn persoonlijke ervaring zeer goed is. Ze zijn in vergelijking met de nodige jaren geleden verbazend goed verbeterd! Zelfs de responstijd (op verschillende tijden op de dag) is enorm terug gebracht! En nee, ik werk er niet... {Natuurlijk hangt het er bij bepaalde problemen wel vanaf of je een noob of een techno aan de lijn krijgt...} 0900-1884 (Normaal tarief) 1200 (Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo) Kies-volgorde = 1 2 3
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...