Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Delen Geplaatst: 3 november 2007 Hallo,\r\n\r\nIk wil graag mijn computer upgraden zodat hij wat sneller is en met de nieuwste games goed meekan (directX10).\r\n\r\nIk heb op dit moment dit:\r\n\r\nProcessor: Intel Pentium 4 3.06Ghz\r\nMoederbord: MSI MS-7091 (denk ik)\r\nVideokaart: Ati Radeon X1300/X1550\r\nGeheugen: 2560Mb\r\n\r\nHoe kan ik hem upgraden en wat moet ik er dan inleggen om hem goed te laten lopen. Dus wel onderdelen die met elkaar kunnen werken.\r\n\r\nEn liefst dat de prijs niet te hoog word (dus beetje betaalbaar voor een scholier:P) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Voor Dx10 moet je sowieso Vista draaien, en een Dx10 grafische kaart, dus een NVidia 8xxx, of een ATI 2xxx en dan toch minimaal een NVidia 8600GT[S] of een ATI 2600, maar nog beter een NVidia 8800GT. Laat je de eis van DX10 vallen(zoveel spellen zijn hier nog niet voor), dan zou je met een ATI Radeon 1900XT al een heel eind komen. Wat je MoBo betreft, om zeker te weten welke je hebt moet je even [URL=\"http://www.majorgeeks.com/download4181.html\"]Everest Home(Klik)[/URL] downloaden, met dit progje kan je zien wat er zoal in je PC zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [QUOTE=Anacho;351773]Voor Dx10 moet je sowieso Vista draaien, en een Dx10 grafische kaart, dus een NVidia 8xxx, of een ATI 2xxx en dan toch minimaal een NVidia 8600GT[S] of een ATI 2600, maar nog beter een NVidia 8800GT. Laat je de eis van DX10 vallen(zoveel spellen zijn hier nog niet voor), dan zou je met een ATI Radeon 1900XT al een heel eind komen. Wat je MoBo betreft, om zeker te weten welke je hebt moet je even [URL=\"http://www.majorgeeks.com/download4181.html\"]Everest Home(Klik)[/URL] downloaden, met dit progje kan je zien wat er zoal in je PC zit.[/QUOTE]\r\n\r\nOh ok maar DirectX10 kan dus helemaal niet draaien op XP, dus eigenlijk heb ik er niks aan om een Nvidea te kope die net uit is? Of een 6400/6600?\r\nEnne mijn moederbord kan alleen PCI videokaarten aan dus welke zou jij mij dan aanraden?\r\n\r\nDus mijn vraag welk MoBo en welke videokaart raad jij mij aan? Maar draait dan mijn computer beter en kan elke MoBo met elke processor werken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 PCI of PCI-e? ik denk dat je dat laatste bedoelt. Ik zou je een ATI Radeon 1900XT aanraden,die kost rond de €95,- €100,-, maar misschien heeft iemand anders hier een beter idee. Maar ik zat nog even te zoeken op internet over je MoBo, en dat gaf me weinig hoop op dat je je PC kan aanpassen, het is wat ik begrijp een Medion. [URL=\"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1052533/7091,handleiding\"]Zie dit bv eens(klik)[/URL] Misschien moet je maar even doorsparen en een hele nieuwe PC kopen(of je ouders lief aankijken;) ) want deze PC upgraden is waarschijnlijk weggegooid geld. Maar zoals ik hier eerder al schreef, misschien heeft er iemand een beter idee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Het is 2560Mb want ik heb 2x1024+2x256.\r\n[QUOTE=Anacho;351782]PCI of PCI-e? ik denk dat je dat laatste bedoelt. Ik zou je een ATI Radeon 1900XT aanraden,die kost rond de €95,- €100,-, maar misschien heeft iemand anders hier een beter idee. Maar ik zat nog even te zoeken op internet over je MoBo, en dat gaf me weinig hoop op dat je je PC kan aanpassen, het is wat ik begrijp een Medion. [URL=\"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1052533/7091,handleiding\"]Zie dit bv eens(klik)[/URL] Misschien moet je maar even doorsparen en een hele nieuwe PC kopen(of je ouders lief aankijken;) ) want deze PC upgraden is waarschijnlijk weggegooid geld. Maar zoals ik hier eerder al schreef, misschien heeft er iemand een beter idee.[/QUOTE]\r\n\r\nUhm in mijn computer zit PCI en mijn MoBo kan geen PCI-e hebben, dat is één. Het andere is dat ik geen medion heb mijn MoBo is MSI en dat is MicroStarInternational en die staat best goed geschreven maar het is een best wel oude MoBo.\r\n\r\nDus welke MoBo raad je me aan? Want de nieuwere videokaarten kunnen er niet in want dat zijn tegewoordig PCI-e. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [QUOTE=dutch-online;351784]ja dat kan er inzitten, ??? maar werken ze ook alle 2560 mb[/QUOTE]\r\n\r\nJa ze werken allemaal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Nah blijkbaar niet want de demo (Need for Speed: Pro Street) draaide hij niet goed. En toen stond hij pas op 800x600. \r\n\r\nBTW is Ati Radeon X1300/X1550 een goede kaart? Wat vinden jullie daarvan want hij heeft wel 512 MB maar presentaties liggen niet echt hoog? Waar kan dat aan liggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [quote=manglo;351783]Het is 2560Mb want ik heb 2x1024+2x256.\n\n\nUhm in mijn computer zit PCI en mijn MoBo kan geen PCI-e hebben, dat is één. Het andere is dat ik geen medion heb mijn MoBo is MSI en dat is MicroStarInternational en die staat best goed geschreven maar het is een best wel oude MoBo.\n\nDus welke MoBo raad je me aan? Want de nieuwere videokaarten kunnen er niet in want dat zijn tegewoordig PCI-e.[/quote]\nDat word moeilijk dan, moet het geheugen dat je nu hebt op het nieuwe MoBo passen?, en ook de processor?, dan moeten we eerst weten wat die precies zijn, dus download Everest even en kijk daarmee wat er precies in je PC zit, want het moederbord wat je denkt te hebben is het dus niet, want de MSI MS-7091 is volgens het internet speciaal voor Medion gemaakt. Ook het soort geheugen (DDR, DDR2, of nog iets anders) is dan belangrijk, en tenslotte de processor, welk slot heeft die nodig. Je ziet het, \'t is nog niet zo eenvoudig om je even een MoBo aan te raden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Ik heb dit even van Everest\r\n\r\nIntel Pentium 4 3,06 Ghz (waar kan ik op everest zien welk Slot?)\r\n\r\nGeheugen: Dual DDR2 SDRAM\r\nMoederbordnaam: MSI 915GLM-V/915GVM/MS-7091\r\n\r\nEdit: Zie net op achter kant van de kaast Medion staan. Maar is dat erg? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Heb je trouwens de nieuwste [URL=\"http://filehippo.com/download_ati_catalyst/changelog/\"]drivers(Klik)[/URL]\nHier(Klik) zie je meer info ove je MoBo, en daar staat dat het hoogstens 1.9765625 GB ondersteund, dus nog geen 2GB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Ja die heb ik pas gedownload.\r\nAlleen is het erg dat ik een Medion heb (en niet van de Aldi) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [quote=manglo;351802]Ja die heb ik pas gedownload.\nAlleen is het erg dat ik een Medion heb (en niet van de Aldi)[/quote]\nZe staan er om bekend dat ze niet (makkelijk) aan te passen zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Voor een serieuze upgrade moet je gewoon alles vervangen. Als je het goedkoop wilt houden, kun je er een nieuwe videokaart in zetten. Wat je er nu in hebt, is vrij licht. Maar wel een losse pci-e kaart. Zie bijvoorbeeld:\r\n\r\n[url]http://www.azerty.nl/producten/product_detail/165/36057/radeon-x1550.html[/url]\r\n\r\nEen betaalbare kaart met goede prestaties, is een x1950pro. Deze is voor rond 95 euro te krijgen. Kijk ook even naar de voeding, deze moet niet al te licht zijn.\r\n\r\nWil je meer, dan zou ik gewoon deze pc wegdoen, en een nieuwe aanschaffen. Want dan moet je zoals gezegd, bijna alles vervangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 @ couch_potato, dat is het hele probleem, het MoBo heeft geen pci-e, of ook maar agp, alleen pci. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Steek er dan maar geen geld meer in. De snelste kaart voor pci is meen ik een ati 9250, en dat is behelpen. De meeste recente games zijn al onspeelbaar. Verkoop dit systeem, slacht het spaarvarken, en stel een nieuw systeem samen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Nou bedankt allemaal ik denk dat ik een nieuwe moet gaan aanschaffen.\r\nMaarja dat gaat nog even lastig worden denk ik doordat ik 2 maanden geleden\r\nnieuwe laptop heb moeten kopen voor mijn studie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen