Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2007 Delen Geplaatst: 2 november 2007 Beste Lezers,\r\n\r\nVoor mijn werk heb ik een applicatie gebouwd in word met vb en een ms access db,\r\nmergable templates die worden opgevraagd en opgebouwd vanuit vb, en deze zijn gekoppeld aan een locale ms access database.\r\nNu zijn wij overgegaan naar word 2003 en wil hij mijn instellingen niet meer opslaan.\r\nIk moet dus na elke herstart van words opnieuw de database locaties opgeven per document, het gaat om een groot aantal documenten en is dus niet werkzaam.\r\n\r\nHeeft iemand een idee of dit gemakkelijk is in te stellen zodat hij deze instellingen vasthoud, ik heb een 700 pagina tellende documentatie gedownload alleen al over de veranderingen in de mailmerge, pffffff :o\r\n\r\nWellicht heeft iemand een oplossing voor dit probleem?\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Soms is de snelste oplossing: nieuwste versie van (gratis) Open Office als extra downloaden en installeren (ik zou het niet als \"baas\" zetten in de installatie-opties, dus nooit zelf-inkomend maar alleen om handmatig te openen).\r\n\r\nDownload het nieuwste SUN-java, dat heb je sowieso nodig in iedere computer en waarschijnlijk krijg je daar meteen ook Open Office bij aangeboden, òf kort na installatie als update-optie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Thuis gebruik ik ook graag open office, maar ik werk voor een engels bedrijf met vestigingen over heel de wereld, met een global structure, dus alle pc\'s zijn gelijk, ik denk niet dat ze op mijn voorstel om open office te gaan gebruiken ingaan :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [QUOTE=willem1940;351682]Soms is de snelste oplossing: nieuwste versie van (gratis) Open Office als extra downloaden en installeren (ik zou het niet als \"baas\" zetten in de installatie-opties, dus nooit zelf-inkomend maar alleen om handmatig te openen).\r\n\r\nDownload het nieuwste SUN-java, dat heb je sowieso nodig in iedere computer en waarschijnlijk krijg je daar meteen ook Open Office bij aangeboden, òf kort na installatie als update-optie.[/QUOTE]\r\n\r\nEn dan tot de conclusie komen dat OpenOffice niet overweg kan met je VBA-applicatie.\r\n\r\nJava zal ook niets bijdragen aan de oplossing van dit probleem, het heeft namelijk niets met Microsoft-producten van doen.\r\n(gelukkig maar! Ik doe zelf al jaren alles wat ik wil [I]zonder[/I] Java. Sterker nog, ik heb tijdens mijn studie een vak Java-programmeren afgerond [I]zonder[/I] ook maar het kleinste beetje Java op mijn computer te installeren. Ik hoef die troep niet, het vertraagt, vraagt om de haverklap of je updates wilt downloaden, zo\'n vervelende koffiekop rechtsonder in je beeld en wat nog niet allemaal meer.\r\nSorry, ik laat me even gaan, maar Java is [I]bagger[/I].)\r\n\r\n@mellie81:\r\nGeen oplossing voor je probleem, maar het kan je wel helpen het te lokaliseren. Bouw (vanaf scratch) een nieuwe, soorgelijke, applicatie met behulp van Word 2003 en kijk of het dan wel goed gaat.\r\nToevallig het pad naar de Access db gewijzigd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 VBA ken/heb/weet ik niet. Windows bevat zelf reeds \"een\" Java en in oudere CD\'s was dat nog SUN maar sinds ze bonje kregen mag dat niet meer.\r\n\r\nTamelijk veel programma\'s en ook websites werken niet (goed) zonder het nieuwste SUN java; deze routeplanner bijvoorbeeld:\r\n[url]http://www.nl.map24.com/?[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 [QUOTE=willem1940;351864]VBA ken/heb/weet ik niet.[/QUOTE]\r\nDat is wel waar het hier in het topic over gaat. De vraagsteller heeft problemen met een applicatie geschreven in Visual Basic. Hier kunnen de programma\'s van Microsoft Office standaard mee werken.\r\n\r\n[QUOTE=willem1940;351864]Windows bevat zelf reeds \"een\" Java en in oudere CD\'s was dat nog SUN maar sinds ze bonje kregen mag dat niet meer.[/QUOTE]\r\nKlopt. Een java is meer dan genoeg op mijn PC.\r\n\r\n[QUOTE=willem1940;351864]Tamelijk veel programma\'s en ook websites werken niet (goed) zonder het nieuwste SUN java; deze routeplanner bijvoorbeeld:\r\n[url]http://www.nl.map24.com/?[/url][/QUOTE]\r\nMap24 doet het hier prima zonder Sun\'s Java. Het komt echt maar zelden voor dat ik een website tegen kom die ik niet kan bekijken. En dat is inclusief de websites met Quick- of Real-bestanden, waarvan ik de players ook van mij pc heb verbannen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 O; dat had ik inderdaad niet voldoende gelezen/begrepen/doorzien. Misschien kan het eigenlijke probleem worden getackled middels een macro? Een paar kleine dingen heb ik daarmee wel eens geschoren en als ik het juist heb begrepen staat het resultaat daarvan ook in VB.\r\n\r\nNB: al eens een route echt gepland met MAP24, zonder SUN-java? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 [QUOTE=willem1940;351924]NB: al eens een route echt gepland met MAP24, zonder SUN-java?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat niet. Ik geef zelf de voorkeur aan Google Maps, vandaar.\r\n\r\nEDIT: Ik heb het voor de lol even geprobeerd, en zelfs dat werkt prima. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Hmz\r\n\r\ntis een vba en dotje probleem, java, internet realtime players staan hier buiten, dus mensen niet vechten svp hihihihi, ieder zijn eigen voorkeuren. Ik zal het me verder zelf uitzoeken, iig bedankt alvast voor het meedenken ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen