Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Hoi,\r\n\r\nIk heb begrepen dat ik Mac OS zou kunnen draaien (=zonder emulatie, binnen een bepaald OS of andere dingen die het vertragen en dus Native) door een Intel Core processor te kopen. (Geen Intel [b]2[/b] Core omdat uitsluitend de Intel Core de Mac OS extensie heeft.)\r\n\r\nKlopt het bovenstaande?\r\n\r\nAls het zo is, hoe zit het dan met de snelheid die je binnen Mac OS hebt? Ik wil graag dat dit net zo snel draait als het bijv op een echte Mac zou draaien.\r\n\r\nDe reden dat ik dit vraag is omdat ik een nieuw systeem wil aanschaffen, maar vindt het echter een te groot risico om meteen een Mac te kopen aangezien ik hier totaal geen ervaringen mee heb, misschien valt het wel enorm tegen. \r\n\r\nHet systeem is gewoon 95% van de tijd in gebruik voor Windows. Echter wil ik gewoon een keertje voor de gein met Mac OS werken, mocht dit tegen vallen, dan wil ik het systeem gewoon zonder problemen voor Windows en gaming gebruiken zonder dat hiet beperken in zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Een Mac is stabieler en beter word er gezegd.\r\nIk heb wel iets gelezen over dat MAC leopard op een pc kan worden geïnstalleerd.\r\nLees het bewuste artikel.[URL=\"http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=21211\"]KLIK HIER[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2007 Bedankt voor je reactie Dontwory, in het artikel waar je naar refereert wordt duidelijk gemaakt dat het behoorlijk wat gebreken vertoond. Bovendien is deze manier hoogstwaarschijnlijk niet legaal. \n\nIk hoor wel vaker kreten als de Mac is stabieler,beter,sneller,veiliger,etc. Ik klaag hier niet om met mijn Windows computer dus daarvoor zou ik het niet doen. Ik wil gewoon veilig kunnen experimenteren met een Mac OS, mocht mij dit niet bevallen dan zou ik ook nog direct terug kunnen keren naar Windows zonder met enige beperkingen te zitten en ook niet fysiek aan het systeem te zien dat het bedoeld was voor een Mac, want dat is toch echt een bijzaak.\n\nHet is mij nu dus duidelijk dat er wel degelijk Mac OS (Leopard) kan worden gedraait op een x86 systeem echter worden hier specifieke eisen aangesteld en wordt dit niet officieel door Apple mogelijk gemaakt. (Het is dus omslachtig, niet legaal en ook nog eens niet netjes).\n\nDan vraag ik me toch af waarom er een Mac OS extensie in geïmplementeerd bij de Intel Core processoren? Is het misschien zo dat deze CPU uitsluitend wordt geplaatst in een Mac systeem? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen