Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Hebt u wel eens een tweedehands pc of notebook aangeschaft? Zo ja, waarom hebt u voor een gebruikte pc gekozen en bent u er tevreden mee? Ik ben benieuwd naar uw bevindingen. Brand los! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Opzich heb ik alleen P2 &P3\'s gekocht. deze werkte gewoon goed. alleen je moet er wel mee oppassen. er zit altijd een risico aan.\n\nOpzich raadt ik [url]http://tweakers.net/aanbod/[/url] aan omdat deze goedkooper is\n\nOpzich was ik hier wel tevreden mee alleen het waren wel allemaal opknappertjes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 En was je hier tevreden mee? Waarom heb je niet voor een nieuwe gekozen? Als je wil kan je me ook mailen. Link vind je op de homepage bij de oproep. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 3x via marktplaats.nl\nControleerde altijd de opgegeven specs, indien nodig had ik daarvoor een USB-stick bij me met Everest er op.\nApparaten lopen prima\n\nIk heb en PIII 1 Ghz draaien als mailserver, ftpserver, printserver, fileserver en backupserver\nVoor de kinderen een PIII (800Mhz en 600 Mhz) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 ik zit per dag te zoekken naar computerhadware op tweakers en marktplaats. Als ik een koopje kan maken dan koop ik het altijd...\n\nheb wel heel veel P2\'s gekocht B.v 10P2 400Mhz (zonder geheugen hardeschijf ) en dat beviel wel goed (me ma Minder) \n\nPrikies moet je altijd meenemen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 In het onderwijs waren we lang afhankelijk van zogenaamde afdankertjes. Van twee tot drie oude pc\'s was vaak een goed werkende pc voor een klas in elkaar te zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Als het niet per se bedoeld is om te gamen, is voor mij iedere (toren-)computer met CPU-frequentie boven 500MHz goed genoeg.\r\n\r\nWel steek ik er altijd meteen 2 harde schijven in, niet groter dan 80GB gewoon IDE om niet in aanpassings-problemen te hoeven komen en installeer ik met windows op C: maar SWAP (Virtueel Geheugen) op de EERSTE partitie van de SLAAF-schijf; die partitie maak ik 3xRAM-waarde groot. \r\nVoordeel: gemiddeld 25% snelheidswinst bij \"zwaar werk\", iets betere Windows-stabiliteit, iets minder fragmentatie.\r\n\r\nMet dit laatste zeer oude kunstje is extra aandacht voor de koeling(en) vereist, want door de lichtjes opgefokte werking ontwikkelen vooral allebei de schijven meer warmte dan wanneer het swapgeheugen binnen Windows wordt gelaten.\r\n1: de CPU-ventilator ligt meestal inblazend-tegen-koelblok; ik keer dat om: \"zuigend-uit-koelblok\" waardoor ik bereik dat de CPU ietsjes koeler blijft, het moederbord een flink stuk koeler dan de CPU ipv \"normaal\" juist warmer en een stuk minder stof-aangroei op het koelblok. Uiteraard komt het stof dan ergens anders in de kast wel terecht en/of in de leefruimte rondom.\r\n2: schijven elk met minstens 2 boutjes verankeren aan kastblik (4 is beter); in de nis naast de schijven onder het bredere CD-compartiment en hangend aan de bodem daarvan, met een stuk dubbelzijdig schuim-kleefband een 8cm-ventilator uit een gesloopte voeding geplakt, afzuigend van het schijvencompartiment.\r\n\r\nMet die koeling heb ik voorlopig mijn zin: schijven nog niet warmer gezien (gratis progje Speedfan) dan 40GrC (meestal omstreeks 30) en processor nooit boven 52 (meestal rondom 40).\r\n\r\nTref ik toevallig een computer met aparte video-kaart, dan knutsel ik daar hoe dan ook een eigen ventilator(tje) op/bij/tegenaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Verschillende P3 computers gekocht als servers of downloadstations, op de HCC-dagen. Dit waren altijd oude HP of Compaq bedrijfscomputers, zeer stil en zuinig en daardoor geschikt om 24/7 aan te staan. Heb er al weer eentje weggegeven, maar mijn server en download-PC heb ik nog steeds.\r\n\r\nServer: HP Vectra P3-733 MHz met 512 Mb RAM, 80 Gb harddisk, Windows 2000 Advanced Server + Exchange 2003, functioneert als mail/web/FTP/DNS-server en als domain controller. Stil, stabiel en zuinig.\r\n\r\nDownload PC: Compaq Deskpro P3-500 MHz met 384 Mb RAM, 40 Gb harddisk, Windows 2000 Advanced Server + Azareus/Emule. Staat alleen aan indien nodig, en kan eventueel als backup Exchange/domeincontroller fungeren.\r\n\r\nHeb verder voor mijn werk een stapel (16) tweedehands Dell GX260 PCs gekocht, P4 1.7 of 1.8 GHz, met 256 Mb RAM en 20 gb schijf. Werken als een zonnetje!\r\n\r\nreden: goedkoop en stil. Ik zou echter nooit een tweedehands laptop kopen, ivm batterij en scherm. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Aan de kopers van tweehands hardware,\r\nZouden jullie aub contact met mij kunnen opnemen per email. De link naar mijn email adres staat op de homepage, onder de oproep. Op die manier kan ik doorvragen naar jullie ervaringen. \r\nAlvast bedankt!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 [QUOTE=Redactie - Sylvie;351312]Aan de kopers van tweehands hardware,\r\nZouden jullie aub contact met mij kunnen opnemen per email. De link naar mijn email adres staat op de homepage, onder de oproep. Op die manier kan ik doorvragen naar jullie ervaringen. \r\nAlvast bedankt!![/QUOTE]Niet begrepen, waar dat adres van je zit. Waarom trouwens niet (tevens) gewoon aan je profiel? Daar ontbreken alle contactgegevens. Vergelijk eens hoe makkelijk je mij kunt vinden/bereiken; die veldjes zitten er toch niet voor de kat zijn staart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 [QUOTE=willem1940;351343]Niet begrepen, waar dat adres van je zit. Waarom trouwens niet (tevens) gewoon aan je profiel? Daar ontbreken alle contactgegevens. Vergelijk eens hoe makkelijk je mij kunt vinden/bereiken; die veldjes zitten er toch niet voor de kat zijn staart.[/QUOTE]\r\nO, geen antwoord ook; mooi, dat los ik dan wel via de negeertoets op. \r\nTot nooit meer ziens. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Volgens mij werken ze op zaterdag bij Computeridee niet WIllem... misschien moet je even tot maandag wachten op antwoord? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 [QUOTE=reintje;351834]Volgens mij werken ze op zaterdag bij Computeridee niet WIllem... misschien moet je even tot maandag wachten op antwoord?[/QUOTE]\r\nNee hoor en ook niet tot het opnieuw weer donderdag wordt; over and done with, je komt heus makkelijker van Willem af dan van je wijf (m/v). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Uhhh willem, het staat gewoon op de homepage........;)\n \n[URL]http://www.computeridee.nl/index.jsp[/URL]\n \n[B][QUOTE] \n[B]Tweehands pc gekocht?[/B]\nHebt u wel eens een tweedehands pc of notebook gekocht via een veilingsite of gewoon in de winkel? Bent u tevreden met uw aankoop? Of juist niet? Computer Idee is benieuwd naar uw bevindingen.\n[U][COLOR=#810081]Mail[/COLOR][/U] ons uw ervaringen en wie weet staat u binnenkort in Computer Idee!\n[/QUOTE][/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 [QUOTE=ronmar;351870]Uhhh willem, het staat gewoon op de homepage........;)\r\n \r\n[URL]http://www.computeridee.nl/index.jsp[/URL]\r\n \r\n[/QUOTE]\r\nWeetikveel; ik ken dat niet, zoek dat niet en kom daar niet; \"gewoon\" vind ik in dit verband geen juiste aanduiding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 willem wat doe je nu moeilijk :S\r\n\r\neen beetje geduld help ook wel hoor. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2007 Door de jaren heen diverse computers afgedankt ,p3 900\r\nVan familie overgenomen Amd 1300 ,Amd 2400..\r\nDie gebruik ik voor de kleinkinderen die spelen er voornamelijk simcity 4 op\r\n en internetten.\r\nOnlangs gngen alle Maxtor harde schijven kapot..\r\nOok een nieuwe 160 gig 3 weken oud. ( kreeg wel direkt een nieuwe)\r\nNu heb ik een goedkoop\r\nNieuw systeem gekocht Ys \r\nAmd 2, 4200,2gig geheugen 160g HD (290 euro)\r\nDe oude Pc,s zijn nu nog veel te zo duur geprijsd ...\r\nen hebben vaak beroerde grafische mogelijkheden\r\n\r\nzo dat je voor beter een nieuw met garantie kan kopen..\r\nEen nieuwe Hd kost 90 euro geheugen 60 grafischr kaart ....\r\nDvd...Kast.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen