Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Hallo medeforumers.\r\nWij hebben op school nu een project: Netwerken.\r\nWe hebben zelf een crosscable gemaakt en we willen hiermee een \r\nWindows XP Server 2003 edition verbinden met Ubuntu.\r\nWe weten niet zeker als het kabeltje het doet maar we zouden graag gewoon uitleg willen hebben hoe je dus die 2 computers met elkaar verbind.\r\n\r\nAlvast Bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Tja, kabeltje kun je met een multimeter, of zelfs met een hele oude elecktra doos doormeten. zoek eens met google voor de juiste aansluiting van aderparen.. Dan weet je of de kabel het doet.\nXP en ubuntu samen laten werken: weet ik niet.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 We hebben al een beter idee want later in het project stond dat we alleen XP nodig hadden dus we zetten er nu XP op :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 [url]http://www.imel1.kuis.kyoto-u.ac.jp/members/kameda/lecture/utp/index-e.html[/url]\r\nen veel geluk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Als het beiden XP is wordt het een stuk gemakkelijker want op Ubuntu (=Linux) zou je Samba server moeten gaan draaien om beiden met elkaar te kunnen verbinden in tweeweg.\r\n\r\nMet een crosskabel tussen XP en 2000 zal vermoedelijk het draaien van de netwerkwizard al voldoende zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 [QUOTE=BlackTiger;350967]Als het beiden XP is wordt het een stuk gemakkelijker want op Ubuntu (=Linux) zou je Samba server moeten gaan draaien om beiden met elkaar te kunnen verbinden in tweeweg.\r\n\r\nMet een crosskabel tussen XP en 2000 zal vermoedelijk het draaien van de netwerkwizard al voldoende zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb weleens iets gedaan met een crosskabel en toen moest ik er echt voor zorgen dat de beide PC\'s op de ene of andere manier elk een IP-nummer kregen; voorziet XP daarin automatisch of blijft het noodzakelijk om handmatig dat bij te werken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Ja, ik heb ook wel eens problemen gehad met de xp home versie netwerk wizzard.. Handmatig blijkt het dan wel weer te gaan.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Klopt, het kan wel eens problemen geven, maar vaak gaat het ook goed, vandaar dat ik dit als eerste adviseerde, gaat het niet kan er altijd nog met vaste ip\'s gewerkt worden.\r\nOf als eerste, maakt niet uit, TS heeft nu de keuze.:) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen