Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Hoi,\r\n\r\nIk heb een nieuwe pc in mekaar geschroeft maar om de 1 of andere reden krijg ik geen beeld. Zodra ik em aanzet blijft mn scherm zwart...\r\n\r\nDus maar eens gaan googlen (met een andere pc dus :)) en nou zou het wel eens kunnen dat mn voeding niet sterk genoeg is. Ik kwam op het Sapphire forum terecht en daar staat een technisch verhaal dat blijkbaar heel duidelijk is maar omdat ik nooit heb opgelet met natuurkunde etc toen het over electriciteit ging kan ik er geen touw aan vastknopen.\r\n\r\nWat ik aan elkaar geplakt hebt:\r\nIntel Core 2 Duo 3Ghz\r\n4Gb Kingston HyperX PC-8500\r\nMSI P35 Neo2-FR\r\n2x Western Digital Caviar SE16 500Gb\r\nSapphire Radeon HD2900 Pro 1Gb\r\n\r\nEn dat alles moet dus gevoed worden door [URL=\"http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN7PX1\"]deze voeding[/URL].\r\n\r\nLigt het nou ook inderdaad daar aan of mis ik ergens anders iets waardoor het spul geen beeld geeft? Ik heb inmiddels het hele ding 3 keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en mn scherm blijft zwart.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Kaal moederbord + grafische kaart + voeding + één bankje geheugen gebruiken.\nGeen disks aansluiten, geen 4 GB.\nDan moét er beeld zijn, al is je voeding te zwak (wat niet zo is denk ik)\n\nWat doet de PC wel ? Draaien de fans ? (van voeding ? van CPU ?)\n\nHeb je wel alle connectors op het MoBo aangesloten, bv de 24 pins, en niet alleen de 20 pins ? Vaak zitten er nog 4 pins los bij, die dan de 24 pins totaal maakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Alles lijkt verder prima te werken..dwz..de fans draaien gewoon.\r\n\r\nik heb geen losse 20+4 pins, alleen 1 van 24 en die zit ook gewoon op de goede plaats.\r\n\r\nOok op een kaal bord met alleen de kaart krijg ik geen beeld. Wel een signaal overigens..maar dan een signaal met niks. Als ik de dvi kabel eruit haal krijg ik \'no signal\' op mn scherm te zien. Maar dat was op een vol bord ook al zo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Je voeding is er een van 750 Watt en heeft 4 12V rails van 18A, dus deze is (als \'ie niet stuk is) meer dan voldoende.Krijg je vlak na het opstarten evt nog pieptonen te horen, vertel dan even hoeveel en hoelang/kort die zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Op de één of andere manier twijfel ik aan de processor.\r\nZeker weten dat die goed gemonteerd zit ? Zeer goed opletten of daar niet een probleem kan zijn, ik denk bv maar aan een \"haar\" die tussen de contacten kan zijn gekomen vlak voor aandrukken, of het scheef zitten van de processor ?\r\n\r\n(Gekke opmerking, maar.... als je de contacten schoonblaast, doe dat dan voorzichtig zonder speeksel erop te blazen. Test je \"blaas\" even voordat je voorzichtig echt blaast)\r\n\r\nDeze kaart hoort overigens in een speciaal PCI-e (PCI Express) slot. Ik hoop dat dat goed zit ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Er piept niets...\r\n\r\n\r\ndoa? :(\r\n\r\n\r\nedit:\r\nCPU heb ik nu inmiddels 4 keer er opnieuw in gezet. Ik mag er dan toch van uitgaan dat ie dan goed zit. 3 keer is scheepsrecht zeggen ze...dan moet 4 wel helemaal geweldig zijn.\r\n\r\nOok de kaart zit in het goede slot en er slingert verder ook niks los rond ofzo. Vandaar dat ik het hier maar eens ging vragen.\r\n\r\n\r\nnog maar een edit:\r\nVan die 12 volt lijnen (zegt me dus vrij weinig maargoed) op het sapphire forum zie ik hier en daar staan dat het beter is een voeding met 1 lijn te hebben met 25+ amp? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 [QUOTE=keenehteek;350416]Er piept niets...doa? :([/QUOTE]\r\nWat betekent dat ? \"Dead On Arrival ?\r\n\r\nIk zou hier geen stap meer met zekerheid kunnen zetten.\r\nMeer dan een \"Clear CMOS\" weet ik niet.\r\n\r\nEventueel kan je de spanningen van de voeding nog meten, maar dat is een formaliteit.\r\n\r\nEn daarna:\r\nProbeer een nieuwe CPU\r\nProbeer een nieuw MoBo.\r\nProbeer een nieuwe grafische kaart.\r\n:^)\r\n\r\n(zucht...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 is het bios goed ingesteld Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 [QUOTE=keenehteek;350416]Van die 12 volt lijnen (zegt me dus vrij weinig maargoed) op het sapphire forum zie ik hier en daar staan dat het beter is een voeding met 1 lijn te hebben met 25+ amp?[/QUOTE]\nMaar dat heeft niets met het niet functioneren te maken. In de gegeven situatie heeft die video kaart in de simpele tekst modus (25 regels, 80 karakters die de BIOS gebruikt bij opstarten) heel weinig nodig. \nLaat je daar niet door afleiden.\n\n[QUOTE=boodhaa;350427]is het bios goed ingesteld[/QUOTE]\nHoe kan je de BIOS instellen als je geen beeld hebt ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 [QUOTE=boodhaa;350427]is het bios goed ingesteld[/QUOTE]\r\nHoe kan je de BIOS instellen als je geen beeld hebt ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Voeding voor video:\n\n\"[I]requirement:\n# Connection to 550 Watt (750 for CrossFire™) or greater power supply with two 2x3-pin PCIe® power connectors is required.[/I]\"\n\n2x3-pin PCIe® power connectors, die zitten aangesloten neem ik aan.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Yep die zijn aangesloten. \r\n\r\nMaar het probleem is inmiddels ook gevonden en het lag toch niet aan de videokaart. De cpu is dood. :|\r\n\r\nOmgeruild met een andere pc, in de andere gebeurde er toen dus niks en de mijne startte gewoon op. Allemaal groene lampjes overal dus.\r\n\r\nDat word dus terugsturen en nog langer wachten voor ik met mn nieuwe speeltje aan de gang kan :/ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 [QUOTE=keenehteek;350497]Dat word dus terugsturen en nog langer wachten voor ik met mn nieuwe speeltje aan de gang kan :/[/QUOTE]\r\nMaar je weet WAT er schort. . ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen