Ga naar inhoud

Netwerk traag

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hello,\r\n\r\nIk heb een oudere pc in mijn netwerk hangen die ik gebruik voor FTP / Gameserver.\r\nMijn FTP schijf onderhoud ik via mijn eigen werkstation maar zodra ik verwijder / copieer acties doe dan wordt het zaakje erg traag.\r\nVoordat er een bestand verwijderd is op deze wijze kan er soms wel bijna een minuut overheen gaan voordat ik weer een overzicht krijg.\r\n\r\nWie weet wat er hier niet lekker loopt en beter nog, wie weet een oplossing zodat het sneller wordt ?\r\n\r\nGr. Cyber2001
Link naar reactie
Kijk eens in die oude pc, kan het soms zijn dat er een 10mbit netwerkkaart in zit? Of dat er een 10/100 in zit die op 10mbit is ingesteld?\r\nZoja dan is dat vermoedelijk wel snel genoeg voor games, maar als je dan copieer acties doet wordt er meer van het netwerk gevraagd en dan zou het goed kunnen helpen er een 10/100 mbit kaartje in te duwen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;350361]Kijk eens in die oude pc, kan het soms zijn dat er een 10mbit netwerkkaart in zit? Of dat er een 10/100 in zit die op 10mbit is ingesteld?\r\nZoja dan is dat vermoedelijk wel snel genoeg voor games, maar als je dan copieer acties doet wordt er meer van het netwerk gevraagd en dan zou het goed kunnen helpen er een 10/100 mbit kaartje in te duwen.[/QUOTE]\r\n\r\n(Y) net wat blacktiger zegt kijk wat voor netwerk kaart er in die computer zit.\r\nmocht het een oudere netwerkkaart zijn vertraagd het hele netwerk.\r\nAls je een ruoter gebruikt.
Link naar reactie
ik heb het denk ik al gevonden. Het komt omdat ik een nieuwe router (linksys) heb. Met de oude, zo\'n huis tuin en keuken ding, kon je vast een ip toewijzen via de netwerkeigenschappen.\r\nDe linksys kan dat niet omdat hij dit oplost met de leasetijd. Zo lang de zelfde pc\'s zich blijven aanmelden in het netwerk houden ze het ip adres vast.\r\n\r\nBij de eigenschappen stond hij dus op keihard een ip toewijzen, dat heb ik nu weer standaard gezet. Hij lijkt vooralsnog soepeler te lopen.\r\n\r\nStom.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...