Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Hello,\r\n\r\nIk heb een oudere pc in mijn netwerk hangen die ik gebruik voor FTP / Gameserver.\r\nMijn FTP schijf onderhoud ik via mijn eigen werkstation maar zodra ik verwijder / copieer acties doe dan wordt het zaakje erg traag.\r\nVoordat er een bestand verwijderd is op deze wijze kan er soms wel bijna een minuut overheen gaan voordat ik weer een overzicht krijg.\r\n\r\nWie weet wat er hier niet lekker loopt en beter nog, wie weet een oplossing zodat het sneller wordt ?\r\n\r\nGr. Cyber2001 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Kijk eens in die oude pc, kan het soms zijn dat er een 10mbit netwerkkaart in zit? Of dat er een 10/100 in zit die op 10mbit is ingesteld?\r\nZoja dan is dat vermoedelijk wel snel genoeg voor games, maar als je dan copieer acties doet wordt er meer van het netwerk gevraagd en dan zou het goed kunnen helpen er een 10/100 mbit kaartje in te duwen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 hoe oud is die PC ergelijk. Op zich moet je wel wat power nodig hebben voor giga copien. (of zoiets dergelijks) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 [QUOTE=BlackTiger;350361]Kijk eens in die oude pc, kan het soms zijn dat er een 10mbit netwerkkaart in zit? Of dat er een 10/100 in zit die op 10mbit is ingesteld?\r\nZoja dan is dat vermoedelijk wel snel genoeg voor games, maar als je dan copieer acties doet wordt er meer van het netwerk gevraagd en dan zou het goed kunnen helpen er een 10/100 mbit kaartje in te duwen.[/QUOTE]\r\n\r\n(Y) net wat blacktiger zegt kijk wat voor netwerk kaart er in die computer zit.\r\nmocht het een oudere netwerkkaart zijn vertraagd het hele netwerk.\r\nAls je een ruoter gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Als ik ga kijken bij de eigenschappen van de kaart staat er status, duur en snelheid. Bij snelheid staat 100Mbps. Volgens mij is dat dus volle bak, of de kaart moet mij foppen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 ik heb het denk ik al gevonden. Het komt omdat ik een nieuwe router (linksys) heb. Met de oude, zo\'n huis tuin en keuken ding, kon je vast een ip toewijzen via de netwerkeigenschappen.\r\nDe linksys kan dat niet omdat hij dit oplost met de leasetijd. Zo lang de zelfde pc\'s zich blijven aanmelden in het netwerk houden ze het ip adres vast.\r\n\r\nBij de eigenschappen stond hij dus op keihard een ip toewijzen, dat heb ik nu weer standaard gezet. Hij lijkt vooralsnog soepeler te lopen.\r\n\r\nStom..... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen