Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 3 maanden geleden ben ik door KPN telefonisch benadert om Slim1000 voor de prijs van Slim500 aan te schaffen. Ik heb toe gehapt. Binnen een week de experiabox ontvangen, aangesloten volgens de handleiding, maar de lampjes voor telefoon gingen niet branden; halfuurtje aan de mobiel gehangen(à schandalige 50cent p/m). Hun technische dienst heeft toen van buiten af de software of de experiabox geinstalleerd: lampjes gingen branden en ik kon slim activeren.\r\n\r\nToen heb ik een tijd lang geen problemen gehad met internetten en bellen.\r\nMaar nu, mijn pc kan geen contact meer maken met de experiabox. Gedacht dat het aan de vele virussen op mijn pc lag, met virusscanner ca.100 virussen verwijdert, resultaat 0.\r\nWindows opnieuw geinstalleerd, maar de installatie van slim kan nog steeds de box niet vinden.\r\nZit nu te denken dat het aan mijn netwerkkaart ligt, maarja wat doe je daar aan?(SiS 900-based Advanced Ethernet Adapter, ingebouwd op moederbord)\r\n\r\nmensen met dit probleem of mensen die sugesties hebben, ik hoor het graag! Voordat ik weer goud geld ga uitgeven aan de KPN-klachtenservice\r\n\r\nOp andere forums gelezen dat er heel veel mensen met problemen zijn met oa. internet+bellen, experiabox en slechte klantenservice.:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 Als jouw pc al ca. 100 virussen had dan was hij toch wel bijzonder slecht beschermd. Soms worden bij providers ook wel eens klanten afgesloten omdat ze teveel rotzooi op het internet gooien die veroorzaakt worden door virusinfecties (dus ze verspreiden zelf virussen). Daar moet je gewoon op letten.\r\n\r\nIk weet niet of KPN dat ook doet. Een nieuwe netwerkkaart kun je altijd proberen, voor 10 euro heb je al een netwerkkaartje en dat kun je gewoon in het pci slot inbouwen.\r\nLiefst van tevoren even in de bios dan je interne netwerkkaart disablen (uitschakelen). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 wat is dat nou voor kansloos advies?\r\nhoe kun je op die summiere info baseren dat misschien zn netwerkkaart stuk is?\r\n\r\n@ TS: \r\n-heb je een pc of mac?\r\n-welk besturingssysteem/welke versie?\r\n-bedraad of draadloos aangesloten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Wat is dit nu weer voor belachelijke opmerking.\r\n\r\nMisschien moet je eerst eens leren lezen wat er staat want lezen blijkt ook moeilijk te zijn.\r\nEr staat nergens dat ik van mening ben dat de kaart stuk zou zijn.\r\nBlijkt ook duidelijk wel dat je me nog niet kent, dan is het verstandig dit soort onzinnige opmerkingen over mede-helpers achterwege te laten, zeker als je niet eens goed leest wat er staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 @BlackTiger, \r\nNet zolas ik: Gewoon dat irritante ventje op je negeerlijst zetten. Zijn postings getuigen van een hoog \"wannabee\"-gehalte. De mensen die dit forum al langer bezoeken weten echt wel dat jij WEL weet waar je over praat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Nja, ik weet niet of hij irritant is, voor mij is hij ook nieuw en volgens mij haalt hij toch wel ergens een stukje kennis vandaan dus ik wil van mijn kant ook niet te snel oordelen.\r\nHet kan zijn dat hij in dit forum een leuke hobby gevonden heeft en gewoon wat te impulsief aan het antwoorden is uit enthousiasme. Dus tot nu toe nog het voordeel van de twijfel alhier.\r\nMaar bedankt voor de tip en de steun.:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 Heb je al eens de stekker van de experia box uit het stopkontact gehaald en naar 1 á 2 minuten er weer ingestoken?\nEven wachten tot alle lampjes weer branden en vervolgens controleren of internetten weer werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 voor dat jullie deze topic hele maal vullen met op elkaar schelden, wil ik wel laten weten dat het probleem al verholpen is door 2 dingen te doen: Windows weer is lekker opnieuw installeren(en natuurlijk netwerkkaart-drivers installeren:rolleyes:) en een harde reset van de experiabox.\r\ngreetz, crasher ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2007 mag ik de suggestie doen om een restore punt te maken nadat je alles hebt geinstalleerd? En een goede anti virus uiteraard.. :p\nWat nog mooier zou zijn is een ( bijvoorbeeld ) ghost van je HD, als een virus dan je restore punten verknoeit kan je altijd even de ghost terugzetten.\nDe enige die ik zo even uit mn hoofd weet is is Nortom Ghost.. Ben de rest van de namen even kwijt, maar daar zullen de andere wel mee kunnen helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2007 [quote]Jij bent daadwerkelijk de meest eerlijke persoon op dit forum.[/quote]\r\nBedankt voor het compliment maar dat zou ik niet van mezelf durven zeggen want er zitten er hier geheid meer die net zo eerlijk zijn als mij, ik probeer alleen te helpen en da\'s voor mij voldoende.\r\nKan er alleen niet tegen als men mij conclusies in de mond legt die ik niet getrokken heb, maar ik vond achteraf mijn reactie zelf misschien nog wat bot.:)\r\n\r\n@PC-Crasher: We waren nog niet aan het schelden hoor, maar toch fijn dat je even liet weten dat je het opgelost had en hoe je dat gedaan hebt.\r\nNaast de tip van Leon zou ik nog willen adviseren om ook te zorgen dat je een goede virusscanner installeert (gezien die vele gevonden virussen). .Er zijn een aantal topics hier over terug te vinden, er zijn ook goede gratis virusscanners zoals AVG, Anti-Vir en Avast bijvoorbeeld\r\nSucces met de nieuw geinstalleerde pc! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2007 Even ter informatie: ik gebruik nu een geregistreerde versie van Kaspersky6.0. Maar over een ghost maken van mijn hardeschijf zou ik nog wel wat meer info willen hebben. Of over image-programmas(bijv. nero), kan je daar bijv. een pc mee herstellen als windows weer is \'vervuild\'?\r\n\r\n@ 3dR, je zal vast goede beldoelingen hebben, maar volgende keer iets voorzichter zijn met adviezen van andere mensen kansloos noemen.\r\ngreezt crasher Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2007 Ik durf je niet met zekerheid te zeggen of Nero back-it-up ook zoiets kan als Norton Ghost.\r\nEr is dacht ik nog een soortgelijk programma als Ghost, maar dan gratis of in elk geval goedkoper.\r\n\r\nGhost maakt echt een image van je HD inclusief de opstartsector en alles wat er op je HD staat en plaatst dat image op een andere HD of op DVD\'s bijv.\r\nHandig daarbij is het dan als de windows partitie niet te groot is, dan zijn de backups nog overzichtelijk. \r\nAls je met ghost een backup terugzet, wordt alles overschreven op de betreffende partitie en heb je dus je windows weer zoals je hem had toen je de backup met Ghost maakte. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2007 [quote=BlackTiger;352667]Ik durf je niet met zekerheid te zeggen of Nero back-it-up ook zoiets kan als Norton Ghost.\nEr is dacht ik nog een soortgelijk programma als Ghost, maar dan gratis of in elk geval goedkoper.[/quote]\nBedoel je [URL=\"http://www.gratissoftwaresite.nl/cobianbackup.html\"]Cobian(Klik)[/URL]? Die is idd gratis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2007 Nee die bedoelde ik niet, maar die is wel handig om te weten dus die wordt ook onthouden, bedankt voor de tip/link.:)\r\n\r\nInmiddels gevonden wat ik bedoelde maar die is ook niet gratis, schijnt wel beter te zijn als Ghost:\r\n[url=http://nl.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/][color=red]Acronis Trueimage[/color][/url] waarbij hier op de nl site nog versie 9 staat maar op acronis.com zitten ze al op versie 11. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2007 Misschien een paar aanvullende tips voor het maken van een image:\n\nNorton Ghost 9.0\n• Installeer Windows XP en maak tijdens de installatie minstens 3 partities aan.\nSyteemschijf ( C ) van 10Gb en een Imageschijf van 10Gb. Rest maakt niet uit.\n• Verplaats “mijn documenten” naar de dataschijf, is belangrijk anders ben je alle documenten kwijt als je een image terug moet zetten.\n• Installeer Norton Ghost.\n• Maak een image van de hele C-schijf, zet de datum in de bestandsnaam.\n• Draai alle updates van Windows XP.\n• Maak een image van de hele C-schijf, zet de datum in de bestandsnaam.\n• Installeer alle applicaties, virusscanner, office, stelje e-mail en internetaccounts in etc.\n• Maak een image van de hele C-schijf, zet de datum in de bestandsnaam.\n• Verwijder je allereerste image.\n• Maak regelmatig na updates en installatie van nieuwe programma’s, een nieuwe image.\n• Laat de eerste image van het kale systeem met XP-updates altijd staan.\n\nAls je veel problemen hebt na een virus of beschadigde bestanden, zet je binnen 30 minuten een heel systeem terug, incl Windows activatie.\n\nTerugzetten:\n• Plaats de CD.\n• Schakel de pc uit.\n• Wacht even.\n• Schakel de pc in.\n• Kies opstarten vanaf CD.\n• Kies terugzetten van image.\n• Selecteer de image die je wilt terugzetten.\n• Zet de image terug, verwijder de CD en start de pc op.\n• Voer update uit van je beveiligingssoftware en Windows XP. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen