Ga naar inhoud

werkgeheugen uitbreiden, maar...

Aanbevolen berichten

Heb een Targa Visionary 2700+ uit mei 2003, waarop maar 1 werkgeheugenreepje zit: 256mb ddr met 333mhz. \r\nNu heb ik nog 2 reepjes gevonden van Samsung, ook allebei 256mb pc2700. Er zijn nl.\r\n3 reepplekken: 1 is al bezet door de originele 256mb reep, de andere 2 plekken zijn leeg. \r\n\r\nOp de originele reep staat de volgende tekst:\r\n\r\nSamsung\r\nKorea 0308\r\nPC2700U - 25330 - A1\r\nM368L3223DTM - CB3\r\n256MB DDR PC2700 CL2,5\r\n\r\nOp de andere reepjes die ik wil plaatsen staat het volgende:\r\n\r\nSamsung\r\nKorea 0417 C\r\nPC2700U - 25331 - Z\r\nM368L3223ETN - CB3\r\n256MB DDR PC2700 CL2,5\r\n\r\nDe verschillen heb ik maar vetgedrukt. Wie helpt me uit de nood: kan ik de samsung reepjes erbij plaatsen, of veroorzaak ik dan onherstelbare schade?
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;350117]Schade is buitengewoon onwaarschijnlijk. Gewoon proberen. Het werkt, of het werkt niet. Natuurlijk wel de stroom er volledig af (stekker eruit), en je zelf even ontladen aan het metaal van de kast.[/QUOTE]\r\n\r\nMoet ik in de BIOS of zo nog iets veranderen. Of is het na plaatsen van de reepjes, gewoon pc aanzetten en kijken wat ie doet?
Link naar reactie
Yes! De beide extra reepjes werken feilloos: heb nu een werkgeheugen van 768mb i.p.v. 256mb.\r\nBen het vergeten: waaraan merk je de verhoogde werkgeheugen ook al weer aan? Aan de snelheid, of dat ie minder vast gaat lopen?\r\n\r\nIntel 3000, hoe zou ik met het wisselbesatnd moeten spelen, want heb echt helemaal geen verstand van dit soort dingen: ben al blij dat de extra geheugens werken...
Link naar reactie
Nou jullie zijn wel weer met termen aan het gooien naar iemand die daar nog nooit van gehoord heeft zeg ? Effe uitleggen dan maar ?\r\n\r\nWisselbestand = swapfile = dus hetzelfde.\r\n\r\nWindows heeft voor zijn uitvoering een hoeveelheid geheugen nodig, en programma\'s die onder Windows draaien ook. De hoeveelheid geheugen nodig is minimaal vaak meer dan de hoeveelheid RAM in je computer. Windows gebruikt dan het \"wisselbestand\" op harde schijf als \"aanvullend\" geheugen, maar, dat geheugen (de harddisk) is veel langzamer dan RAM, dus dat kost tijd, maar ook disk-slijtage.\r\n\r\nDoordat je er wat meer RAM ingezet hebt, zal Windows minder vaak van het wisselbestand op schijf gebruik maken (minder \"swappen\" dus).
Link naar reactie
is dat wel zo. Volgensmij als je wisselbestand zelf hebt bepaalt (wat vaak gebeurd) dan zal windows nogsteeds eerst het wisselbestand gebruiken. je kan hem het beste op auto hebben.\n\nhet komt hier opneer je kan wel meer geheugen toevoegen alleen de computer kan alsnog eerst het op de HDD willen dumpen \n\nje kan je er toch een beetje in verdiepen : [url]http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=695557/sc=11a5c5[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...