Ga naar inhoud

Printserver installeren

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik ben spiksplinternieuw op dit forum, en hoop van hier toch enige klaarheid te vinden in mijn eindeloos probleem.\r\nIk bezit een laptop met Vista en Wifi, heb een Access Point (van Belkin) de 6130 en heb een printserver van Sitecom aangekocht.\r\nMijn idee is dat wanneer ik mijn printserver achter het Access Point hang en mijn printer in de printserver, ik draadloos mijn documenten kon afdrukken.\r\nNu, mijn laptop ziet de printserver, maar wanneer ik de software voor de printserver wil installeren krijg ik de melding \"Not in the same subnetmask\".\r\nStandaard heeft de printserver een IP van 192.168.0.220. Vista maakt daar vervolgens 169.148.0.84, ik denk dat dit aan \'ik weet niet wat er mee aan te vangen adres is van Windows\"\r\nWat kan ik hier doen zodat ik mijn printerke toch draadloos kan gaan gebruiken ???\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reactie\r\nCheyenne
Link naar reactie
Misschien kun je het zo doen:\r\nKijk eerst even welk ip-adres jouw netwerkkaart heeft als je \"normaal\" bent ingelogd.\r\nSchrijf dat even op. ( Laten we even zeggen dat je normaal 10.0.120.1 hebt met Subnetmask 255.255.255.0 en Gateway 10.0.120.254. )\r\nDan kun je proberen om je de netwerkkaart van je pc zelf op een vast ip-adres in te stellen op een ip-adres dat in buurt zit van dat van de printserver. ( 192.168.0.221).\r\nNu zou je in staat moeten zijn om de printserver te benaderen en te beheren.\r\nIn elke printserver kun je instellen of hij zijn ip-adres automatisch (via DHCP) moet krijgen of dat hij een vast ip-adres moet krijgen.\r\nStel nu de printserver in op vast ipadres bijv. 10.0.120.253 met Subnetmask 255.255.255.0 en Gateway 10.0.120.254. ( het is niet verstandig om een printserver op automatisch te zetten omdat je dan de kans loopt dat hij onverwacht een ander ip-adres krijgt als er een keer een stroomstoring o.i.d. is.)\r\nMeestal moet je dan de printserver opnieuw opstarten.\r\nZet nu je netwerkinstellingen van je laptop weer naar de originele stand en nu zou je in staat moeten zijn de printserver op zijn nieuwe adres dat in hetzelfde bereik ligt als jouw pc, te kunnen benaderen.
Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...