Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Als ik mijn laptop opstart krijg ik de melding \"Smart failure predicted on hard disk 0: \r\nWDC WD600UE-22HCTO - (PM)\" Dan krijg ik het verzoek om een back up te maken, wat ik inmiddels gedaan heb, en de melding a failure may be imminent. \r\nOm verder te gaan moet ik F1 gebruiken dan start hij verder op en kan ik niets bijzonders ontdekken. Alles werk nog.\r\nKan iemand mij vertellen wat deze melding betekend.\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Dat de schijf zelf aangeeft, dat ie aan het overlijden is. Kan een foute melding zijn, maar ik zou het niet zomaar negeren. Testen dus. [url]http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#wdc[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ga ik gelijk proberen.\r\n\r\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 [QUOTE=Dening;349979]Ga ik gelijk proberen.\r\n\r\nBedankt[/QUOTE]\r\n\r\nHeb hem inmiddels getest, maar geen bijzonderheden aangetroffen, dus ik hoop dat het een loze melding is.\r\n\r\nNomaals bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 Helaas moet ik je uit de droom helpen, als je via SMART de melding krijgt dat je harde schijf op het punt van crashen staat dan is dat ook zo.\r\nIk raad je aan om toch je harde schijf te (laten) vervangen. dan kun je nu nog met een image programma zoals Norton Ghost je oude harde schijf clonen naar de nieuwe schijf en ben je met een uurtje werk weer helemaal \"up and running\".\r\nAls je zo\'n programma niet hebt kun je met NT-backup een ASR maken.\r\nAnders ben je uren kwijt aan opnieuw installeren, backups terugzetten enz. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Ik heb inmiddels een back up van mijn harde schijf gemaakt en ga mijn (oude) laptop vervangen.\r\n\r\nBedankt voor je reactie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen