Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ik heb een nieuw notebook gekocht. Ik wil nu mijn oude XP-notebook aan dit nieuwe Vista-notbook koppelen om mijn bestanden over te zetten. Ik heb de map op het oude notebook gedeeld en de twee computers via een (ik denk) ethernet-kabel aan elkaar gekoppeld. De Vista-computer ziet de XP-computer niet. De XP ziet wel de Vista, maar ik kom er niet in. Wat is het probleem??\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Bestands- en printerdeling aan op beide pc\'s? Zelfde werkgroep gebruikt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Je moet een cross kabel gebruiken en niet een gewone netwerkkabel. Zo een cross kabel kan je zo in de (electonica) handel kopen.\r\nEr bestaat ook de methode via USB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Bestand- en printerdeling is ok. Werkgroepen ook. Hoe is de USB-methode?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Dat gaat met een speciale usb interlink kabel. Maar een netwerkkabel moet ook willen, is gewoon een kwestie van instellingen. Als je firewalls hebt draaien, zet die dan eens (tijdelijk) uit.\n\n[url]http://www.azerty.nl/producten/product_detail/588/51018/usb-2-0-link-cable.html[/url]\n\nAndere opties zijn een externe schijf, of een flinke usb stick. Een van beiden moet je eigenlijk toch al hebben, om backups te kunnen maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Als je een netwerk hebt, kan je ook beide laptops op het netwerk aansluiten en e bestanden op die manier verplaatsen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 bij een directe kabel heb je geen dhcp server, zodat je zelf de ip adressen moet instellen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen