Ga naar inhoud

Usb poorten herkennen hardware niet.

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn Usb stick en mp3 speler. Als ik ze in de computer probeer te steken worden deze niet herkent. Ze doen het echter wel goed op een andere computer.\r\nMijn printer wordt nog wel herkent. Soms geeft hij aan dat er geen stuurprogramma\'s zijn geïstalleert, maar de cd-rom die ik bijgeleverd kreeg bij beiden producten bevat alleen software voor windows 98. Maar ze deden het een paar weken geleden zonder dat ik iets had geïnstalleert.\r\n\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
Kijk eens in de handleiding van het moederboord wat voor een chpset gebruikt wordt. Ook onder Device Manager zou je moeten kunnen zien wat voor een USB chip je gebruikt.\r\nOok interessant is de chipset van het moederboord (handleiding) Zijn alle drivers voor het moederbord geinstalleerd? De drivers zijn heel belangrijk!\r\n\r\nMet excuses aan willem1940 om je antwoord \"weg te kapen\".....
Link naar reactie
[QUOTE=chiaki;349865]Ik gebruik windows xp sp2.\r\nmaar ik zou echt niet weten wat voor een usb chip ik heb etc. [/quote]\r\nmet een progje Everest HOME of PC Wizard 2006 (gratis van Net downloaden) is dat meestal snel te zien.\r\n[quote]@willem1940: Hoe zou ik dat kunnen zien?[/QUOTE]\r\nIn ieder geval in de Apparatenlijst kijken, wegens de halve kans dat daar het meervoudigheids-symptoom zich toont.\r\n\r\nWat ook wel eens helpt: alle in de lijst vindbare USB-apparaten \"verwijderen\" en de computer herstarten waarna meestal (en hopelijk) Windows zelf de USB-apparaten weer terugvindt / her-installeert.\r\nKlopt/lukt dit allemaal, dan op [b]die[/b] computer geen USB-aansluitingen meer verwisselen maar de apparaten \"eeuwig\" op hun eigen aansluiting laten.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;349896]Kijk eens in de handleiding van het moederboord wat voor een chpset gebruikt wordt. Ook onder Device Manager zou je moeten kunnen zien wat voor een USB chip je gebruikt.\r\nOok interessant is de chipset van het moederboord (handleiding) Zijn alle drivers voor het moederbord geinstalleerd? De drivers zijn heel belangrijk!\r\n\r\nMet excuses aan willem1940 om je antwoord \"weg te kapen\".....[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nMet Pc wizard 2006 geeft hij aan dat het een \'SiS 760\' is. maar echter met device manager geeft hij aan dat het een SiS 7001 PCI is voor de open host controller en een SiS PCI voor de enhanced host controller.\r\n\r\nIk heb ook al een paar keer de help en ondersteuning van HP geprobeert, maar de dingen die ze noemen die kan ik helemaal niet vinden! Ze zeggen dat ik naar de usb basishub moet kijken, maar ik heb alleen maar hoofdhubs.\r\n\r\nMet pc wizard kan ik niks vinden over het moederbord.
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;349906]\r\nIn ieder geval in de Apparatenlijst kijken, wegens de halve kans dat daar het meervoudigheids-symptoom zich toont.\r\n\r\nWat ook wel eens helpt: alle in de lijst vindbare USB-apparaten \"verwijderen\" en de computer herstarten waarna meestal (en hopelijk) Windows zelf de USB-apparaten weer terugvindt / her-installeert.\r\nKlopt/lukt dit allemaal, dan op [b]die[/b] computer geen USB-aansluitingen meer verwisselen maar de apparaten \"eeuwig\" op hun eigen aansluiting laten.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIs apparatenlijst hetzelfde als apparaat beheer? dan zie ik niet dat er meerdere geïnstalleerd zijn.\r\n\r\nEn het verwijderen van de usb-apparaten werkt niet. Ze worden wel weer gevonden en er wordt ook aangegeven dat alles goed is. de printer wordt meteen weer opgestart en er is helemaal geen probleem mee. En als ik mijn mp3 speler aansluit dan geeft hij meteen aan dat er nieuwe hardware is gevonden en dat het wordt geïnstalleerd. maar kort daarna geeft hij aan dat het een onbekend apparaat is. waarschijnlijk zijn het tóch de stuurprogramma\'s, maar ik kan de cd rom echt niet aan de praat krijgen.
Link naar reactie
Kijk nog eens bij Apparaatbeheer, maar selecteer dan bij Beeld de optie \" verborgen apparaten weergeven \". \r\nMisschien dat je dan wat meer te zien krijgt.\r\nVerder zou het kunnen zijn dat je USB-controller te weinig spanning afgeeft waardoor het apparaat weer wordt uitgeschakeld, \r\nDan is er nog de mogelijkheid dat je USB 1.1 (oude en langzame versie) hebt en dat de mp3-speler alleen goed werkt met USB 2.\r\nMisschien een keer je USB-printer en andere USB-apparaten loskoppelen en alleen de mp3-speler aansluiten. Als die dan wel blijft werken weet je dat het in de stroomvoorziening ligt. \r\nAls laatste optie weet ik dan nog te verzinnen dat je eventueel op de site van de fabrikant van je moederbord een keer kunt zoeken of er soms ge-update drivers zijn voor je moederbord. Misschien dat je daarmee het probleem kunt oplossen.
Link naar reactie
Ik weet zeker dat ik hier al een reactie op had gepost, schijnbaar dus niet..\r\n\r\n\r\nIk heb even gekeken, maar ik krijg verder niets te zien wat me verder kan helpen.\r\nOp 1 usb poort reageert hij helemaal niet meer op mijn mp3 speler, of je moet hem heel erg aandrukken.. maar dan moet je hem dus de hele tijd vasthouden anders valt hij weer weg. Dat was trouwens ook de poort die ik altijd gebruikte voor mijn mp3 speler.\r\n\r\ndat over te weinig spanning zou het probleem ook niet kunnen zijn. Want in het begin werkte hij gewoon zonder problemen, en zelfs als ik alle usb apparaten afkoppel doet hij het niet.\r\n\r\nIk ga nog kijken naar updates.\r\nbedankt iniedergeval.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=chiaki;350285]Op 1 usb poort reageert hij helemaal niet meer op mijn mp3 speler, of je moet hem heel erg aandrukken.. maar dan moet je hem dus de hele tijd vasthouden anders valt hij weer weg. Dat was trouwens ook de poort die ik altijd gebruikte voor mijn mp3 speler[/QUOTE]\r\nNou dat ziet er uit alsof de poort \"mechanisch\" een onderbreking heeft.\r\nDie moet vervangen worden (als hij niet vast op je MoBo zit), en die moet je NIET meer gebruiken. Zeker weten dat alleen DIE poort dat doet en dat het dus niet aan je MP3 ligt ?\r\n\r\n(Basis-hub daarmee wordt trouwens een hoofd-hub of Root-hub bedoelt)\r\n\r\nHeb je al in apparaat-beheer gekeken onder \"schijfstations\". Daar moet hij als USB Flash Memory Device staan ? Rechtsklik daar eens (als hij er is) en kies voor \"installatie ongedaan maken\".\r\n\r\nTrouwens hoef je die driverdisk voor Win 98 niet te proberen.
Link naar reactie
Het klinkt dus als een mechanisch probleempje, die éne USB-aansluiting.\r\n\r\nIk zou een héél klein snuifje contactreiniger er aan wagen, liefst alleen aan de contactjes van het stekkertje en dan meteen aanprikken.\r\n\r\n\"Heel klein\" omdat er teveel verschillende kunststoffen èn contactreinigers bestaan, waarvan sommige onvriendelijk zijn tegen elkaar; ik heb al slots en schakelaars zien barsten/breken op de eigen veerspanning, kort na een snuif contactreiniger.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...