Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Hallo,\r\n\r\nEr is op mijn c partitie een map met verdachte / schadelijke bestanden. Deze map heet quarantaine. Kan ik deze map verwijderen? Of heb ik dan kans dat de bestanden weer actief worden en op mijn pc gaan zwerven? Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Er zal een programma zijn die de bestanden in die map heeft gezet.\n \nGebruik datzelfde programma om de bestanden definitief te verwijderen. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 [QUOTE]terugzetten[/QUOTE]:confused:\n\nDat risico zou ik niet willen lopen. Als je PC, nadat een bestand in quarantaine is gezet, niet raar gaat doen, kun je het verwijderen. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 [quote=dutch-online;349830]je kan toch kijken wat er apart is gezet ;) het hoeft niet altijd kwaadaardig te zijn, soms zijn antivirus programma,s wel eens te krieties :):D , maar inderdaad als je het niet vertrouwd weg ermee.;)[/quote]\n \nDan moet je toch echt een beter antivirus programma gaan gebruiken.\n \nEr zijn een paar zeer bekende merken antivirus programma\'s die in % erg veel malware detecteren (ziet er ook mooi uit in een test van een aantal virusscanners) , maar ook erg veel fouten maken door totaal onschadelijke bestanden als malware te detecteren.\n \n \nIedereen heeft zijn/haar eigen favoriete programma natuurlijk, maar kijk eens op [URL=\"http://www.virusbulletin.com\"]www.virusbulletin.com[/URL] \n \nDaar worden [B]VB100[/B] awards uitgedeeld aan alle AV\'s die in een groot aantal bestanden (goed & stout) de stoute bestanden vinden zonder een goed bestand (onschadelijk bestand) als stout te detecteren.\n \nHet schrijven van de [B]juiste[/B] virusdefinities is ook een vak apart dat niet door alle AV mensjes even goed wordt begrepen. Quote Link naar reactie
0 Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ik bedoel dat je een beter antivirus programma moet gaan gebruiken als er te vaak bestanden in quarantine worden gezet wanneer die bestanden helemaal niet schadelijk zijn.\n \nZo\'n programma kan een gezond systeem flink ontregelen of zelfs onbruikbaar maken. Quote Link naar reactie
Vraag
Anoniem2
Link naar reactie
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen