Ga naar inhoud

netwerk uitbreiden

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goeden morgen\r\n\r\nheb een probleem met het uitbreiden van mijn netwerk.\r\nik heb een sweex annex a modem router en omdat alle lan poorten vol zaten heb ik er een sitecom router w 160 bij gezet met draadloos internet mijn laptops kunnen draadloos internetten de pc\'s die op de lan poorten ook die zien elkaar ook in het netwerk maar de computers die op de sweex zitten aangesloten zien niet de pc\'s die aan gesloten zitten op de sitecom router.\r\nWat vergeet ik
Link naar reactie
De pc\'s die zijn aangesloten op de Sitecom zulen in een totaal andere IP-range zitten als de pc\'s die zijn aangesloten op de Sweex.\r\nSchakel op de Sitecom DHCP uit en sluit de Sitecom NIET op de Sweex aan via de Wan-poort van de Sitecom, maar via één van de andere poorten.Daarmee maak je de Sitecom een soort Switch met draadloze mogelijkheden.\r\nDe pc\'s die op de Sitecom zitten aangesloten krijgen op deze manier een IP-adres in hetzelfde bereik als die op de Sweex en is je probleem zou moeten zijn opgelost.
Link naar reactie
lijkt wel of eidereen ipv een switch een router aangeboden krijgt (de prijzen zijn beina gelijk tegenwoordig)\r\n\r\nze kijken niet naar hoe het netwerk in elkaar zit\r\n\r\nhier ook weer een switch en eventueel een access point ( ap ) was voldoende\r\n\r\nin de ap wel even in je eigen serie zetten en de eventuele dhcp uitzetten\r\n\r\nwel alles beveiligen tegen onnodige langslopers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...