Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk wil een nieuwe HDD kopen, ik heb echter niet heel veel verstand van hardware. Daarom een paar vragen:\r\n\r\n1. Wat vinden we [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/125/9815/spinpoint-t133.html]hier[/url] van?\r\nPast deze in mijn PC? Is die snel ed.? Mijn mobo: MSI P965 Neo-F.\r\n2. Ik heb als kast een Antec Sonata II. Deze kast heeft een enorm koelblok, dat de toegang tot \'het binnenste van mijn PC\' blokkeert. Hoe veilig en eenvoudig is het om dit blok weg te halen? \r\n3. De HDD die ik nu heb is een Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm. Wat is het verstandigst: Windows op deze schijf op m\'n nieuwe zetten? Maakt het significant verschil wat betreft de snelheid? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Nieuwere schijven zijn meestal sneller. Maar ik denk dat het heel weinig uitmaakt. 500 en zelfs 750GB zijn tegenwoordig al redelijk betaalbaar. Wellicht ook nog een overweging. Als merk zou ik liever seagate of western digital nemen. Maar samsung is ook niet slecht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Dat valt dus mee, de goedkoopste 750GB in de pricwatch is 148 euro.\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/333/?currFilters=eNptkEsOwyAMRO%2FiE0AK%2BUz23fUQKGGBSj6CSm0U5e4hgUU%2BZTP2Y5DHKHCJ2aMAvfX0HVxLtQcDbVKCRmca%2FTL91nIQO2H1O5gFyKp%2Bf%2F4AKWsTNFyKs03diBGVvHhupM2L8kpkeU7rm8H9SRtxTBuwTLr3GYiLBKaksQ%2BFH3XzNPajnadahavZgLMqlNn2aWHPLg7LQYVk4aT1uzjsgJdlWQG7E2EB&orderField=prijs&orderSort=asc[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 En jij verwacht dus wonderen van die 16MB buffer extra? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 Ok, bedankt voor deze info. \r\nKan iemand ook vraag 1 en 2 beantwoorden? :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 @Quzex, ik heb ook een Antec Sonate II, dus zitten je HDD\'s (van de zijkant gezien) rechtsonder, in sleden die je er zo uitschuift, daar schroef je dan je HDD in, en dan schuif je \'m weer op z\'n plaats, of bedoel je dat grote zwarte ding? Dat is de Air-duct, die zorgt voor de luchtstroom naar je processor, die zit vast met speciale schroeven die je makkelijk met de hand kan losmaken, maar die hoef je alleen maar te verwijderen als je bij de PCI(-e) sloten en uiteraard je processor moet zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2007 [QUOTE=Anacho;350169]@Quzex, ik heb ook een Antec Sonate II, dus zitten je HDD\'s (van de zijkant gezien) rechtsonder, in sleden die je er zo uitschuift, daar schroef je dan je HDD in, en dan schuif je \'m weer op z\'n plaats, of bedoel je dat grote zwarte ding? Dat is de Air-duct, die zorgt voor de luchtstroom naar je processor, die zit vast met speciale schroeven die je makkelijk met de hand kan losmaken, maar die hoef je alleen maar te verwijderen als je bij de PCI(-e) sloten en uiteraard je processor moet zijn.[/QUOTE]\r\nAha! Ik heb me nog niet aan een ontdekkingstocht gewaagd daar ik niet al te veel thuis ben in hardware.\r\nMorgen ga ik \'ns kijken of ik de slides kan vinden en mocht dit zo zijn ga ik maandag een HDD halen! :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 Vandaag een HDD bij de Media Markt gehaald. Samsung Spinpoint 320 GB voor €90,-. Installatie verliep niet geheel vlekkeloos:\r\n1) De meegeleverde schroefjes waren niet lang genoeg. Dit omdat in mijn behuizing alles rubberen voetjes heeft. Na flink wat geprobeerd en gezaagd te hebben paste het. \r\n2) Aansluiten werkte niet in 1x. De bouwers van mijn PC (Azerty hardware) hadden mijn 1e HDD op een of andere manier niet op een van mijn IDE-slots gezet[i]*[/i], en daardoor werkte deze schijf (die daar wél op zat) ook niet. Op advies van een vriend heb ik mijn 1e HDD op de 3e IDE gezet, en m\'n 2e op de 4e. Hoefde toen niet eens iets in het BIOS te wijzigen!\r\n\r\n*Vraag me niet hoe, maar hij stond niet in HDD-management in het BIOS.\r\n\r\n\r\nAlles werkt nu, bedankt voor alle hulp! :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 Western Digital Caviar SE16, 250 GB is toch een SATA schijf, hoe heb je die dan op IDE aangesloten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 Geen flauw idee... Maar in het BIOS staat dat die op een IDE-slot staat...\r\nWaarschijnlijk haal ik alle slots door elkaar, wellicht helpt dit plaatje: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen