Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Hallo,\n\nik wil tijdelijk een andere adapter gebruiken in mijn laptop. Deze adapter geeft wel dezelfde spanning(19V) als de oude adapter maar hij geeft een stroom van 3.42A ipv 3.95A die de voormalige voeding gaf. Kan ik deze nieuwe adapter gewoon gebruiken?\n\nBedankt,\nRobin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Die kun je gewoon gebruiken. Het vermogen is iets minder ,maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet voldoende is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 [QUOTE=robinn;349482]Deze adapter geeft wel dezelfde spanning(19V) als de oude adapter maar hij geeft een stroom van 3.42A ipv 3.95A die de voormalige voeding gaf. Kan ik deze nieuwe adapter gewoon gebruiken?[/QUOTE]\nIk hou niet van deze dingen. De maximale stroom die de adapter kan leveren is nu minder dan de vorige. En dat is opletten.\nAls je te veel op USB zou zetten dat zelf stroom nodig heeft (tegenwoordig van alles, van ventilator tot lampjes etc., maar ook PC hardware) dan kan dat je systeem instabiel maken.\nOok zou door te veel warmte-ontwikkeling de adapter zichzelf uit kunnen schakelen.\n\nDus het werkt zolang het werkt, maar die adapter die maximaal 3,95 Amp. kon leveren, zat er niet voor niets bij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Tja is het wel zo verstandig vraag ik me af?\r\nen waarom zou je de andere niet gebruiken dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Zolang er dus geen gekke dingen zonder eigen voeding op de usb poort worden aangeloten kan het dus helemaal geen kwaad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Nou, er zijn natuurlijk verschillende situaties; de meest stroomvragende is die wanneer de accu helemaal leeg is, en je koppelt de adapter aan zodat de accu\'s gaan laden, EN je gaat daarbij gelijk de laptop intensief gebruiken. Dan kan het zeker fout gaan.\r\n\r\nDenk daarbij aan data verlies, omdat de harddisk stroom gaat vragen zodat er NET te veel belast wordt.\r\nNee, niet wenselijk zo\'n constructie. Omgedraaid geen probleem, maar een adapter die minder levert als nodig, is vragen om moeilijkheden.\r\nALS je het doet, zet hem dan pas aan wanneer de accu\'s vol zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 [QUOTE=Dutch3raser;349625]Tja is het wel zo verstandig vraag ik me af?\r\nen waarom zou je de andere niet gebruiken dan?[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je ervaring dan? (dat het mis ging:D:D:D) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen