Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Ik ben al een tijdje zelf een beetje bezig proberen te ontdekken wat het is en ik kom er maar niet achter. Hier mijn probleem:\r\n\r\nIk kan wel een UTP kabel in mijn pc stoppen maar daar doet hij niks mee. Wat blijkt hij weergeeft helemaal geen netwerk verbinding.\r\n\r\n- Ik gebruik zelf draadloos maar ben laatste tijd bezig met een server te installeren dus ik dacht ik connect van deze pc naar me server.\r\n- Ik krijg wel een 1394 verbinding te zien te google ben ik erachter dat dat van me firewire is met een snelheid van 400mb/s.\r\n- Als ik een utp kabel in mijn netwerk poort steek gaat er alleen een oranje lampje branden (wat normaal dacht ik groen hoort te zijn)\r\n- Bij aparaat beheer staat mijn on-board netwerk kaart er niet tussen, daar zie ik alleen me draadloos staan en me 1394 verbinding.\r\n- Ik heb gezocht naar drivers voor deze kaart maar heb deze niet kunnen vinden.\r\n- Mijn moederbord type is: asus m2n sli deluxe\r\n\r\nIemand enig idee hoe dit is op te lossen? Of iets wat ik nog moet doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 bij netwerkverbindingen rechts klikken op LANverbinding en inschakelen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Of in de bios de lan kaart aan zetten?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 [URL=\"http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us\"]Hier(Klik)[/URL] vind je de drivers voor je moederbord, ik denk dat je de chipset, en/of de LAN drivers moet hebben Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Hmm na zover als netwerkverbinding op inschakelen zetten was ik wel gekomen! maar het probleem is dus dat die helemaal niet eens in die lijst staat.\r\nBedankt voor het linkje van de drivers, had het alleen verkeerd in me tekst gezet. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik dat ook al had gedaan en dat dat ook niet hielp.\r\nMaar toch bedankt :)!\r\n\r\nEn de bios ga ik nog wel even proberen maar ben eigenlijk te lui omdat me pc altijd in standby staat zodat alles al is opgestart. Maar denk dat ik dat vanavond even probeer :)\r\n\r\n[B]EDIT:![/B]\r\nHeb in me bios gekeken en allebei me lan\'s staan gewoon enabled.\r\nipconfig /all geeft ook alleen me wireless aan.\r\niemand nog een idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Okay, staat er dan bij je apparaatbeheer nog een paar gele uitroeptekens?? (lijst met alle apparaten van/in je comp.) Zo ja :Verwijder die dan eens... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Ja!\n2x ander pci-brugapparaat\nsm-buscontroller\nmoet ik die dan verwijderen?\nen bedoel je dan hardware matig of via apparaatbeheer? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Gewoon in apparaat beheer verwijderen, en dan beeld vernieuwen doen, dan zal hij zeggen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, nu dus alleen de juiste drivers instaleren.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 [quote]Gewoon in apparaat beheer verwijderen, en dan beeld vernieuwen doen[/quote]\r\nZult toch iets anders moeten doen, beeld en dan vernieuwen is iets voor bij 95/98/ME in XP zit er onder \"beeld\" geen \"vernieuwen\".\r\nMaar het kan wel ongeveer op die manier, zelf zet ik gewoon nieuwe hardware zoeken nog eens aan in het configuratiescherm.\r\n\r\n@Opdonder: Indien er nog eens 2x een pci brugapparaat en een sm controller staan zou ik eerder adviseren om op de site waar je die drivers kunt laden, eerst de chipset drivers voor je moederbord te downloaden en deze te installeren alvorens andere dingen te gaan doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Allemaal bedankt voor jullie help!\nWat je had gezegd over:\ndeze computer > apparaat beheer > onderdelen verwijderen\nhielp niet dus ging ik kijken wat er qua lan in me pc zat\ndat bleek iets van nvidia nog wat te zijn. Dus ik weer naar de asus\nsite daar gekeken niks gevonden en toen viel me iets op links boven\nvan de site dat je kon zoeken op je moederbord en wat je precies zocht\ndus ik dat doen en via daar heb ik uiteindelijk wel de juiste drivers kunnen\nvinden. Het duurde even maar dan heb ik ze nu eindelijk :)!\nbedankt voor de hulp! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Mooi dat het is opgelost..\n\n@BT je hebt helemaal gelijk, dat staat i.d.d. niet onder beeld bij xp :-$:-$:-$\nMAAR er zit wel een button op de balk eronder met \"zoek naar gewijzigde apparaten\" ;) :) (computer met vergrootglas) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 Klopt Maximus, ik wist dat er nog een optie zat, alleen wist ik niet meer welke, maar dat is hem inderdaad.;)\r\n\r\nFijn te horen dat het opgelost is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen