Ga naar inhoud

dynamisch IP-adres naar statisch IP-adres

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sitecom WL-153 Router met daaraan gekoppeld 2 pc\'s en een Pinnacle Showcenter 200.\r\n\r\nDe IP-adressen van de pc\'s en het Showcenter zijn dynamisch, maar vanwege verbindingsproblemen van mijn downloadprogramma (UTorrent) schijn ik alle IP-adressen statisch te moeten maken. Dit omdat ik anders geen port kan forwarden geloof ik.\r\n\r\n1) Is dit echt nodig om een port te forwarden ?\r\n\r\n2) Is dit omzetten van dynamisch naar statisch moeilijk ?
Link naar reactie
1.) Neen, maar wel zeer te adviseren, omdat routers bij het opnieuw starten van de pc\'s aan die pc\'s een ander intern ip adres kan geven, waardoor de poort in feite naar een fout danwel een niet bestaand ip adres forward en dan heb je er niets aan.\r\nUitzondering hierop zijn routers waarin je ip adressen kunt reserveren voor een pc aan de hand van bijv. zijn macadres. Volgens mij hebben Sitecom routers die optie echter niet.\r\n\r\n2.) Neen helemaal niet, staat al vaker op dit forum uitgelegd, kwestie van eens even rondzoeken.\r\nHet belangrijkst is dat je het ip adres van je Sitecom router weet, dat zal wel 192.168.0.1 of 192.168.1.1 zijn en dat heb je dan nodig als gateway EN als DNS (naamserver) ip als je statische ip adressen gaat gebruiken.
Link naar reactie
Gelukt, heb nu een statisch IP-adres, Heb tevens in m\'n Sitecom WL-153 router de port van UTorrent ge-forwarded (met nieuw verkregen statische IP-adres) en in m\'n Davolink DV-2020 modem (Tele2) de port van UTorrent getriggerd.\r\nMaar UTorrent blijft een geel driehoekje aangeven met de tekst;\r\n\r\n\"Geen inkomende verbindingen. Tenzij de icoon groen wordt zou er een probleem met je netwerkconfiguratie kunnen zijn\"\r\n\r\nDus...wat nu ?\r\nHoe krijg ik dat &$#% icoon groen ??
Link naar reactie
Update:\r\n\r\nIcoon werd na enkele minuten rood met de tekst \"Niet verbindbaar, een firewall of router blokkert de verbinding, je moet een poort openzetten\"\r\nHeb m\'n vaste firewall (Zonealarm) uitstaan en de Windows firewal nagekeken op UTorrent;\r\nUTorrent staat aangevinkt bij de uitzonderingen en de port van UTorrent staat opengezet (zowel TCP als UDP)\r\n\r\nDe volgende tekst komt van de UTorrent port tester:\r\n\r\n\"Welcome to the µTorrent Port Checker.\r\nA test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.\r\n\r\nChecking port 53454 on 87.210.52.150...\r\n\r\nError! Port 53454 does not appear to be open.\r\n\r\nPlease see [url]www.portforward.com[/url] for more information about how to map a port.\r\n\r\nPlease make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website\'s IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). \"\r\n\r\n???????????????????????????????????
Link naar reactie
Ik ben niet thuis in Utorrent, maar hoor dit soort problemen wel vaker. Doch 1 ding vraag ik me af, je schrijft dat het je gelukt is een statisch ip in te stellen maar vervolgens zie ik dan deze tekst in je antwoord staan:\r\n[quote]met nieuw verkregen statische IP-adres[/quote]\r\nEen statisch ip adres verkrijg je niet, dat stel je zelf in, dus op welke wijze bedoel je dit.\r\n\r\nDat van Peerguardian of Protowall zou ik me niet te veel van aantrekken, volgens mij zijn dat veel gebruikte beschermingsprogramma\'s, soort firewall ofzo. Uiteraard moet je wel Utorrent hebben draaien om te kunnen testen of de poort wel of niet open staat.\r\n2 firewalls? Windows en Zonealarm? Schakel beiden eens uit en test dan nog eens, kijken wat ie dan doet.
Link naar reactie
Met nieuw verkregen ip-adres bedoel ik inderdaad een zelf ingesteld ip-adres.\r\n\r\nik draai standaard op Zonealarm, maar als ik UTorrent opstart schakel ik Zonealarm uit en windows firewal in.\r\n\r\nMet beide firewalls uitgeschakeld blijft de betreffende poort onzichtbaar/gesloten.\r\n\r\nPeerguardian en Protowall draai ik niet dus daar trek ik mee ook niets van aan.
Link naar reactie
\"Welcome to the µTorrent Port Checker.\r\nA test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.\r\n\r\nChecking port 53454 on 87.210.52.150...\r\n\r\nError! Port 53454 does not appear to be open.\"\r\n\r\nHet IP-adres 87.210.52.150 verwijst naar mijn Tele2 Davolink DV2020 modem/router;\r\n\r\nDavolink DV 2020 modem/router : 87.210.52.150 óf 192.168.1.1\r\nSitecom WL-153 router: 192.168.0.1\r\nPC: 192.168.0.136 (Statisch)
Link naar reactie
Ooowwww... ja met 2 routers wordt het een ander verhaal, in dat geval zou ik de tweede router als switch gebruiken, anders zit je inderdaad met dubbele portforwardings en dan is het nog maar de vraag of het gaat werken.\r\nAls je hem al als switch hebt ingesteld, zit je met 2 netwerken te werken en moet je het LAN ip van je Sitecom wijzigen naar een ip adres binnen de range van de Davolink maar buiten het dhcp bereik van de Davolink.\r\n\r\nDaarna de forward in 1x aanmaken in de Davolink naar 192.168.0.136.
Link naar reactie
Het gemakkelijkste is om je tweede router als switch in te stellen dat doe je als volgt:\r\nControleer eerst welke ip adressen dat de Davolink uitgeeft en welke dhcp range deze heeft.\r\nBijv. de davolink geeft aan je pc het ip adres 192.168.0.2, dan weet je dus dat de Davo op het 192.168.0.x netwerk zit.\r\nKijk in de Davo bij DHCP, vermoedelijk staat daar iets \"van\" 192.168.0.2 \"tot\" 192.168.0.50\". Dat is de dhcp range.\r\n\r\nKoppel nu je alleen Sitecom aan depc en kijk wel ip adres je pc krijgt.\r\nHet maakt in feite niet uit wat dit is, maar ga nu de Sitecom instellen en laat het WAN (internet) ip adres van de Sitecom op automatisch staan of op iets waar hij geen ip op krijgt.\r\nSchakel daarna DHCP van de Sitecom UIT.\r\nDaarna wijzig je het LAN ip adres in een ip wat ook in die 192.168.0.x ligt, maar buiten het bereik van de dhcp. Als je in mijn voorbeeld kijkt zou je bijv. 192.168.0.51 kunnen nemen.\r\nJe zult nu zien dat je vermoedelijk de Sitecom niet meer bereiken kunt met je pc da\'s geen probleem.\r\n\r\nNeem nu de kabel die van je Davolink af komt en stopt deze niet in de WAN poort van je sitecom maar in een van de 4 LAN poorten van de Sitecom.\r\nHerstart je pc en als alles goed is krijg je pc nu een ip adres van de Davolink. De poortforward hoef je dan ook alleen nog maar in de Davolink te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...