Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 hoi allen \r\n\r\n\r\nik heb momenteel een latop die niet niet werkt waarschijnlijk moederbord of voeding probleem \r\n\r\n\r\nik wil hem graag nieuw leven in blazen door een zelfde type 2e hands laptop te kopen \r\n\r\nhet gaat om een hp nc6000 \r\n\r\nmijne heeft een pentium m 1.6 \r\n\r\n512 ram \r\n\r\n60 gb geheugen \r\n\r\n\r\n\r\nnu heb ik een 2e hands op het oog maar die heeft een pentium m 1.4 processor \r\n\r\n\r\nkan ik mijn 1.6 zo in die 1.4 gooien zonder problemen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Het moet in principe volgens mij wel kunnen, maar of je daar aan wilt beginnen is natuurlijk vers twee. Het kan wel een verdomd veel moeilijker zijn om een CPU te verwisselen omdat het om een laptop gaat.\nBovendien vraag ik me af of je het verschil echt gaat merken, het gaat maar om 200 MHz en ik betwijfel of je dat echt merkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Het luisterd soms nou hoor. zelf heb ik de ervaring dat het wat moeilijk gaat. Bijvoorbeeld dat een Bios maar MAX1.5Celeron ondersteund (Zelf meegemaakt) houd er dus reking mee dat het soms niet werkt. en dat een laptop moeilijk is open te maken. \n\nZelf maar ik er dan ook altijd wat krasjes bij..........\n\nAl met al niet supper handig Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 de laptop open maken is het probleem niet zo \r\n\r\nik heb een zelfde type nu open liggen \r\n\r\nik heb laatst in een poging hem te maken de heatsink nog verwijdert en er nieuwe koelpasta op aangebracht \r\n\r\ndan moet die cpu eruitwippen toch niet zon punt zijn ofwel ? \r\n\r\n\r\n\r\nvolgens mij hebben alle hp nc6000 s dezelfde bios mobo etc \r\n\r\nenkel in verschillende uitvoeringen wua celeron pentium m 1.4 1.5 1.6 hd van 30 40 en 60 gb en ram geheugen van 256 of 512 \r\n\r\nik kan op de hp site maar 1 bios vinden dus volgens mij zijn die allemaal hetzelfde Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 ik zou zeggen probeer het dan gewoon.\n\nVergeet idd niet nieuwe coolpasta aan te brengen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2007 hoi allen \r\n\r\nhet is al weer een tijdje geleden \r\n\r\nmaar ik heb inmiddels een 2e laptop gekocht. \r\n\r\nik heb het ram geheugen al over gezet in mijn nieuwe nc6000 \r\ner zit nu dus 1024 mb ram in \r\n\r\nde nc die ik nu heb heeft een 1.5 processor mijn oude een 1.6 \r\n\r\n\r\n\r\nhier volgen de specs van beide procesoren die het programma everest aangeeft.\r\n\r\nde verschillen zijn vet gemaakt en onderstreept\r\n\r\npentium m 1,5 (zit er nu in)\r\n\r\n--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n CPU-Eigenschappen:\r\n CPU Type Mobile Intel Pentium M 715, [U][B]1500 MHz (15 x 100)[/B][/U]\r\n CPU Aanduiding Dothan\r\n CPU stepping B1\r\n Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2\r\n [U][B]Origineel kloksnelheid 1500 Mhz[/B][/U] Engineering Sample Nee\r\n L1 Code Cache 32 KB\r\n L1 Data-cache 32 KB\r\n [B][U]L2 Cache 2 MB (On-Die, ATC, Full-Speed)[/U][/B]\r\n CPU Technische Informatie:\r\n Verpakkingstype 479 Ball uFCBGA / 478 Pin uFCPGA\r\n [U][B]Transistoren 140 miljoen[/B][/U]\r\n Procestechnologie 7M, 90 nm, CMOS, Cu, Low-K Inter-Layer, High-K Gate, Strained Si\r\n Verpakkingsoppervlak 88 mm2\r\n Core Spanning 0.988 - 1.340 V\r\n I/O Spanning 0.988 - 1.340 V\r\n Typische prestatie 3.0 - 21.0 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)\r\n Maximale prestatie 3.3 - 28.1 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)\r\n\r\n CPU Fabrikant:\r\n Firmanaam Intel Corporation\r\n Productinformatie [url]http://www.intel.com/products/browse/processor.htm[/url]\r\n\r\n CPU Gebruik:\r\n CPU #1 0 %\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nen de pentium m 1.6 (die nog in mijn oude notebook zit die ik eventueel kan overzetten.)\r\n\r\n--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nCPU-Eigenschappen:\r\n[U][B]CPU Type Mobile Intel Pentium M, 1600 MHz (16 x 100)[/B][/U]CPU Aanduiding Banias\r\nCPU stepping B1\r\nInstructieset x86, MMX, SSE, SSE2\r\n[B][U]Origineel kloksnelheid 1600 Mhz[/U][/B]Engineering Sample Nee\r\nL1 Code Cache 32 KB\r\nL1 Data-cache 32 KB\r\n[U][B]L2 Cache 1 MB (On-Die, ATC, Full-Speed)[/B][/U]\r\n\r\nCPU Technische Informatie:\r\nVerpakkingstype 479 Ball uFCBGA / 478 Pin uFCPGA\r\n[U][B]Transistoren 77 miljoen[/B][/U]\r\nProcestechnologie 6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K\r\nVerpakkingsoppervlak 83 mm2\r\nCore Spanning 0.956 - 1.484 V\r\nI/O Spanning 0.956 - 1.484 V\r\nTypische prestatie 4.0 - 24.5 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)\r\nMaximale prestatie 4.2 - 31.2 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)\r\n\r\nCPU Fabrikant:\r\nFirmanaam Intel Corporation\r\nProductinformatie [url]http://www.intel.com/products/browse/processor.htm[/url]\r\n\r\nCPU Gebruik:\r\nCPU #1 0 %\r\n\r\n\r\n---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n\r\nheeft het zin om de 1.6 erin te gooien en waarom wel / niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2007 nee geen zin die andere CPU is waarschijnlijk gewoon moderner. nee helemaal geen zin. \n\nje hebt meer aan dubbel zoveel L2 Cache dan aan 100Mhz meer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2007 ok mooi ik laat hem zo \r\n\r\nhij gaat al lekker rap met die 1024 ram Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2007 [quote=Intel 3000;360190]nee geen zin die andere CPU is waarschijnlijk gewoon moderner. nee helemaal geen zin. [/quote]\nHij is idd moderner De 1,5 GHz CPU is gemaakt met de 90nanometer technologie, en de 1,6GHz CPU nog met de 130.\n Procestechnologie 7M, 90 nm\nProcestechnologie 6M, 0.13 um = 130 nanometer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen