Ga naar inhoud

Netwerkverbindingen lijken niet te doen?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nIk heb sinds enkele dagen een nieuwe laptop, super gaaf ding. Alleen zit er windows Vista op.\r\nAls ik nu bestanden van een andere pc naar de nieuwe laptop wil copieren, kan ik die computers niet vinden. Uiteraard staan deze pc\'s wel aan. Op de andere pc\'s is Windows XP geinstalleerd, legale versies.\r\n\r\nHet punt is dus dat ik vanaf mijn nieuwe laptop ( win. Vista ) niet de andere pc\'s in het netwerk kan vinden. En dus niks kan copieren. Kan dat niet tussen win. xp en vista\'s pc\'s ofzo?\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp alvast!\r\n\r\nRioolDokter.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk heb hetzelfde probleem. Windows XP computer, via kabel met router verbonden, laptop (Vista) zowel draadloos als via kabel met router verbonden. Internet, email werkt. Dus de verbinding via de router gaat goed. Alleen de computers zien elkaar niet. Zitten wel in dezelfde werkgroep.\r\nVanuit de laptop kan ik naar de pc pingen, vanuit de pc niet naar de laptop. Vlgs de helpdesk van Sweex (de draadloze router) kan dat niet aan de firewall van de router liggen. Op de pc heb ik de firewall (Zon.nealarm) verwijderd. Op de laptop staat de firewall van Vista niet aan. (Denk ik, ik weet ook niet precies waar ik dat moet zoeken in Vista.\r\n\r\nIemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...