Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo Mensen,\r\n\r\nIk heb een vraagje waar een van jullie misschien wel antwoordt op weet.\r\n\r\nIk heb een draadloos netwerk (SMC 54Mb).\r\nAls ik nu een film van mijn laptop naar mijn vaste pc kopieer maak ik van maximaal 10% van mijn netwerk capaciteit gebruik.\r\n\r\nDit duurt ontzettend lang, hoe kan ik nu dit percentage opkrikken.\r\n\r\nIk heb wat screenshots als bijlage bijgevoegd.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de input. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Ik neem aan dat je de film wilt verplaatsen zodat hij geen ruimte inneemt op de laptop, maar wel op de pc.\r\n\r\nWat soms de snelheid van een draadloos netwerk kan beinvloeden zijn,\r\n= metalen objecten in de buurt van de wouter/het modem.\r\n= uiteraard beton en dergelijke\r\n= dichte deuren-\r\n\r\nwat soms ook wil helpen is de router/modem zoveel mogelijk verplaatsen dat hij op een redelijk centrale plaats staat.\r\n\r\nen bestaan ook signaal boosters om een sterke signaal te creeeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 [QUOTE=marrich77;349182]Ik neem aan dat je de film wilt verplaatsen zodat hij geen ruimte inneemt op de laptop, maar wel op de pc.\r\n\r\nWat soms de snelheid van een draadloos netwerk kan beinvloeden zijn,\r\n= metalen objecten in de buurt van de wouter/het modem.\r\n= uiteraard beton en dergelijke\r\n= dichte deuren-\r\n\r\nwat soms ook wil helpen is de router/modem zoveel mogelijk verplaatsen dat hij op een redelijk centrale plaats staat.\r\n\r\nen bestaan ook signaal boosters om een sterke signaal te creeeren.[/QUOTE]\r\n\r\nde zaken zoals je hier aangeeft kloppen inderdaad, ik heb met de plaatsing van mijn acces point hier rekening mee gehouden.\r\n\r\nik snap alleen niet hoe ik de gegevens van mijn smc netwerk beheer programma moet lezen.\r\nin het screen shot zie dat de current connection speed 54Mbps is, en de current rx rate 18Mbps is.\r\n\r\nis deze 18Mbps een gevolg van de kwaliteit van mijn verbinding?\r\nheeft dit dan weer met de signal strength te maken?\r\nmaar ik zou dan weer verwachten dat als de link quality 100% is ik ook de maximale 54Mbps zou moeten kunnen halen....toch? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Het netwerk gebied, is relatief nieuw voor me. Ben er pas sinds enkele maanden mee bezig.\r\nMaar ik ondervind zelf ook af en toe hetzelfde probleem.\r\n\r\nMeestal heb ik een stabiele 54 Mbps verbinding.\r\nSoms zakt hij naar 36 , 24 soms zelfs 18.\r\n\r\nmaar meestal trekt het snel weer bij.\r\nWeet niet hoe het komt dat dat zo is, maar heb er zelf vrede mee genomen. Vooral omdat ik verbinding blijf houden.\r\nDoe zelf met plukken van films het omgekeerde wat jij nu doe.\r\nIk pluk alles van het net met mijn desktop boven. en bekijk het daarna met de laptop beneden. branden doe ik met de pc boven.\r\n\r\nmisschien dat er in de omgeving van je woning iets ervoor zorgt dat de snelheid afneemt?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 De snelheid is zowiso geen fullduplex dus als je 54Mb/s verbinding hebt kun je op max +/- 25Mb/s data overdracht doen. Zit er nog een beveiliging (mac/wep/wpa) op daalt de snelheid nog meer..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Precies: dit is een theoretisch maximum onder ideale omstandigheden. In werkelijkheid zul je deze snelheid nooooit halen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 [QUOTE=Quzex;349335]Precies: dit is een theoretisch maximum onder ideale omstandigheden. In werkelijkheid zul je deze snelheid nooooit halen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een test gedaan. Ik heb het acces point naar de vaste pc en laptop gebracht zodat ik een optimale verbinding.\r\n\r\nAls ik dan data ga overzetten kan ik een maximale doorvoer van 20% realiseren.\r\nIk heb wpa aan staan, en zoals al eerder genoemd is het geen full duplex.\r\nDit zou inhouden dat ik theoretisch 54Mbps / 2= 27 Mbps - 3 Mbps (??? voor de wpa)= 24 Mbps.\r\n\r\nIk haal max. 20% van 54Mbps= 10,8Mbps.\r\n\r\nDit vind ik wel een groot verschil, maar het is niet anders.\r\n\r\nNu wil ik alsnog de kwaliteit van mijn verbinding verbeteren want ik heb natuurlijk geen zin om mijn acces point met een lange kabel in de kamer te zetten :-D\r\n\r\nNu heb ik nog een tweede modem / acces point liggen. Deze is ook van SMC en ook 54Mbps.\r\nZou ik deze op een of andere manier kunnen gebruiken?\r\n\r\nBv dit 2de acces point bij de vaste pc zetten en met een utp kabel met de netwerkpoort van de vaste pc verbinden. Deze unit zal een sterker signaal hebben dan de ingebouwde wireless lan kaart.\r\n\r\nIk hoor graag als iemand ideeen heeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 [QUOTE=jorie;349108]Hallo Mensen,\r\n\r\nIk heb een vraagje waar een van jullie misschien wel antwoordt op weet.\r\n\r\nIk heb een draadloos netwerk (SMC 54Mb).\r\nAls ik nu een film van mijn laptop naar mijn vaste pc kopieer maak ik van maximaal 10% van mijn netwerk capaciteit gebruik.\r\n\r\nDit duurt ontzettend lang, hoe kan ik nu dit percentage opkrikken.\r\n\r\nIk heb wat screenshots als bijlage bijgevoegd.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de input.[/QUOTE]\r\nVolgensmij heeft iedereen wel snelheidsverlies. ze zeggen dat hij (als de sterren goed staan) dat hij 54Mb/s KAN halen. \r\nAls je echt snel wil moet je een 300Mb/s routerje hebben. deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 [quote=Intel 3000;349764]\nAls je echt snel wil moet je een 300Mb/s routerje hebben. deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer.[/quote] Dacht het niet : doe dan maar utp : gigabit lannetje ;) :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Ik ben weer iets verder gekomen.\r\nIk heb mijn tweede acces point via een lan kabel gekoppeld aan mijn vaste pc.\r\nOp beide acces points heb ik wds ingeschakeld.\r\nDezelfde ssid en kanaal gegeven en opzich werkt het.\r\n\r\nDe data overdracht wordt hierdoor echt een stuk sneller, van de oorspronkelijke 10% van 54Mbps gaat hij nu naar 38%.\r\n\r\nDat is echt een goede verbetering en het gaat lekker snel.\r\n\r\nAlles ging goed totdat ik de wpa beveiliging weer aanzet. Dan ben ik de verbinding tussen de acces points kwijt. \r\n\r\nIk vermoed dat dit ligt aan de leeftijd van de verschillende apparaten.\r\nMijn nieuwste acces point lijkt automatisch op wpa2 te willen schakelen terwijl de andere niet verder dan wpa komt.\r\n\r\nVia de webinterface geeft hij aan wpa/wpa2. Verder staat TKIP/AES WPA/WPA2 ingesteld.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen???\r\nIk wil mijn beveiling wel behouden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Ohhh je werkt met meerdere ap\'s :)\nAls je een ap met repeatermode hebt staan moet je dus de data overdrachtsnelheid nog eens halveren :(\n\n\nEn w.b.t. veiligheid : laatste firmware al eens er op gezet (ap\'s/routers etc.)\nProbeer anders eerst web 64 bit en dan 128bit en of 256 bit. meestal werkt dit wel....\n\n\n( en je sluit een ap aan op je pc met wds?!?! :( Dus die stel je in als client?? ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 [QUOTE=Maximinus;349887]Ohhh je werkt met meerdere ap\'s :)\r\nAls je een ap met repeatermode hebt staan moet je dus de data overdrachtsnelheid nog eens halveren :(\r\n\r\n\r\nEn w.b.t. veiligheid : laatste firmware al eens er op gezet (ap\'s/routers etc.)\r\nProbeer anders eerst web 64 bit en dan 128bit en of 256 bit. meestal werkt dit wel....\r\n\r\n\r\n( en je sluit een ap aan op je pc met wds?!?! :( Dus die stel je in als client?? )[/QUOTE]\r\n\r\nZoals aangegeven wordt de snelheid hoger.\r\nIk heb zojuist 9.5 Gb in 1 1/2 uur overgepompt, hier moest ik eerst 5 a 6 uur overdoen.\r\nIk zal morgen eens gaan testen of wep wel werkt.\r\nIk heb de laatste firmware versies erop staan.\r\n\r\nEn inderdaad gebruik ik de vaste pc met ap als een client. Hierdoor is de overdrachtsnelheid ook hoger denk ik.\r\nDe vaste pc is met een netwerk kabel verbonden aan het ap en de afstand die mijn laptop moet overbruggen naar het ap is korter.\r\n\r\nWel merk ik nu dat indien mijn laptop de client ap oppikt mijn internet verbinding wegvalt. Dit geldt alleen voor mijn laptop, de vaste pc aan de client kan wel op internet.\r\n\r\nHet vreemde hiervan is dat een tweede laptop die ook de client ap oppikt wel internet behoudt.\r\n\r\nDit is wel leuke materie, morgen maar weer eens verder hobby-en. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Dan zou ik hem als bridge mode configgen, en niet als ap met wds. Maar goed als het zo beter werkt........ Lekker verder hobbiën kan geen kwaad: daar leer je het meeste van ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen