Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo,\n\nIk ben bezig met een projectje waarmee ik een RS232 via mijn USB poort wil sturen. Dus ik dacht koop zo\'n USB serial converter, en probleem opgelost..\n\nNu heb ik de usb serial converter van sweex gekocht, maar hij doet het niet, of deels,\n\nHet probleem:\n\nHij geeft juist weer welke compoort (idg com3) maar er blijft een geel vraagteken staan als ik in de driverslijst bij de usb serial converter.. Dit duidt aan dat hij geinstalleerd maar problemen ondervind.\n\nWat ik gedaan heb:\n\nHeb volgens het boekje de driver op de bijgeleverde cd-rom de driver in directory D:\\UC310\\XP geinstalleerd... \n\nWat hij nu doet:\n\nProbeer te communiceren met een pic programmer hiermee programmeer je IC\'s (microproccors), hierbij lijkt het alsof hij wel lezen kan (de PC) maar niet schrijven.. Ik gebruik het op mijn laptop met als besturingssysteem windows XP (SP2) en hierop heb ik dus geen RS232 aansluiting. Nu heb ik het ook geprobeerd op de \'vaste\' computer en hierop werkt het apparaat (programmer) perfect dus het moet aan de usb serial converter liggen. (dit blijkt ook uit de vraagteken in de driverslist)\n\nWie kan mij helpen??\n\nbij voorbaat dank, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 IRQ-Probleem? \r\nCom3 moet volgens de boeken IRQ 4 hebben met een adres tussen hex 3E8 - 3EF. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Hoe kan ik dit controleren? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen