Ga naar inhoud

excell datums groeperen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi\r\nik heb excell file waarin per regel een registratie wordt bijgehouden over klachten.\r\nHierin worden per kolom een aantal standaard items ingevvuld zoals datum klacht,soort klacht,klantennaam ed.\r\nNu wil ik een analyse maken per maand.\r\nHiervoor dienen dus de klachten van Januari gegroepeerd worden.\r\nDe huidige input is echter bv 12-1-2007 voor 12 januari 2007\r\nEnige idee hoe ik dit aanpak?\r\nGrt anton
Link naar reactie
Hallo Antonb,\r\n\r\nAlleen de maand terug zien, is natuurlijk mogelijk. Toch denk ik dat je verschil wilt maken tussen januari 2006 en januari 2007. De oplossing van Gradje maakt dit mogelijk met de getallen 601( jaar 2006 en maand januari) en 701(jaar 2007 en maand januari).\r\nBijgaand mijn oplossing om toch de maand te omschrijven zoals jij wilt. Hierbij heb ik toch een extra kolom gemaakt voor het jaar om goed per jaar/maand te kunnen filteren en tellen. \r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk
Link naar reactie
Hallo Anton,\n \nDe formules in kolom A naar beneden kopïeren gaat als volgt:\n- Selecteer cel A3\n- Ctrl + pijltjestoets omlaag (naar de laatste cel met een formule)\n- Druk op F8 (Statusbalk geeft [B]Uit[/B] weer)\n- Met Page Down of de pijltjes toets maak je de selectie naar beneden.\n- Ctrl D (kan ook via Bewerken; Doorvoeren; Omlaag)\n \nOp deze manier kan je ook de formules in het voorbeeld van Dirk naar beneden kopïeren.\nSucces, Gradje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...