Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 hoi\r\nik heb excell file waarin per regel een registratie wordt bijgehouden over klachten.\r\nHierin worden per kolom een aantal standaard items ingevvuld zoals datum klacht,soort klacht,klantennaam ed.\r\nNu wil ik een analyse maken per maand.\r\nHiervoor dienen dus de klachten van Januari gegroepeerd worden.\r\nDe huidige input is echter bv 12-1-2007 voor 12 januari 2007\r\nEnige idee hoe ik dit aanpak?\r\nGrt anton Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Staat je celopmaak wel op \"datum\"? Als dat zo is, dan kun je heel eenvoudig sorteren op datum, waarbij, als alles gewoon goed gaat, eerst op jaar, dan op maand en dan pas op dag gesorteerd wordt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Heb een voorbeeld gemaakt dat met filteren werkt.\nSucces, Gradje Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 gradje/john\r\n\r\nbedankt voor hulp...maar ik ben er nog niet helemaal uit.\r\nde formule in kolom A is voor mij te ingewikkeld om aan te passen\r\nals ik in kolom B \"15 sep 2007\"invoer zou ik graag in kolom A alleen de maand terug zien ,in dit geval september.\r\nKun je me hier ook mee op weg helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo Antonb,\r\n\r\nAlleen de maand terug zien, is natuurlijk mogelijk. Toch denk ik dat je verschil wilt maken tussen januari 2006 en januari 2007. De oplossing van Gradje maakt dit mogelijk met de getallen 601( jaar 2006 en maand januari) en 701(jaar 2007 en maand januari).\r\nBijgaand mijn oplossing om toch de maand te omschrijven zoals jij wilt. Hierbij heb ik toch een extra kolom gemaakt voor het jaar om goed per jaar/maand te kunnen filteren en tellen. \r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 mannen,bedankt voor de hulp.\r\nbeide voorbeelden hebben inderdaad een oplossingsrichting.\r\nik zal mee eens meer in die datum notities gaan verdiepen want dat wel makkelijk.\r\nik kan in ieder geval met de rest verder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo Anton,\n \nFormules in kolom A naar beneden kopïeren gaat als volgt:\n- Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo Anton,\n \nDe formules in kolom A naar beneden kopïeren gaat als volgt:\n- Selecteer cel A3\n- Ctrl + pijltjestoets omlaag (naar de laatste cel met een formule)\n- Druk op F8 (Statusbalk geeft [B]Uit[/B] weer)\n- Met Page Down of de pijltjes toets maak je de selectie naar beneden.\n- Ctrl D (kan ook via Bewerken; Doorvoeren; Omlaag)\n \nOp deze manier kan je ook de formules in het voorbeeld van Dirk naar beneden kopïeren.\nSucces, Gradje Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen