Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hallo,\n\nik zou graag van men oude Pentium 3 PC een FTP server maken...\nAlleen weet ik nog niet goed hoe het zit. Gaat dit met een linux OS of moet ik windows erop intalleren.. En als ik die pc verbind met men draadloze router, is het dan mogelijk om het draadloos te laten gaan?\n\nPS; wat FTP server programma is goed?\n\nVriendelijke groet, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Kan via Linux, kan ook via Windows. Hangt \'n beetje af van welk ftp-programma met welke mogelijkheden je wilt gebruiken en op welk platform dat draait.\r\nMen gebruikt meestal Linux als serverplatform, maar met Windows kan het ook.\r\n\r\nDraadloos met je router verbinden hoort tot de mogelijkheden, maar bekabeld is natuurlijk betrouwbaarder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 een goed FTP progje is dit: BulletProof FTP Server heb ik zelf ook gebruikt en werkt perfect onder windows XP wel even poorten in je router open zetten ander kan je nooit contact maken met je FTP server Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 [QUOTE=FooBar;349004]Kan via Linux, kan ook via Windows.[/QUOTE]\r\nWelke windows is daar het beste voor? (liefst niet TE nieuw) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 [QUOTE=bluefox;349005]wel even poorten in je router open zetten ander kan je nooit contact maken met je FTP server[/QUOTE]\r\ntuurlijk;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Ik draai al jaren FTP servers voor het bedrijf waar ik werk om files makkelijk vanaf buiten aan te kunnen.\nBen begonnen met buletproof FTP, toen cesar FTP, toen Blackmoonftp, Visnetic FTP server en nu als laatste met Gene6 FTP server: [URL=\"http://www.g6ftpserver.com/\"]http://www.g6ftpserver.com/[/URL]\n\nDe laatste is de flexibelste en m.i. de stabielste. Vooral wanneer je met gebruikersgroepen gaat werken.Alleen draaiden bij mij onder W2K, maar ook onder WXP.Ook het raemote management is wel handig.\nEn inderdaad niet vergeten je poort 21 inkomend open te zetten.\nSucces! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 dan moet ik die pc dag en nacht laten aanstaan, springt hij dan niet in standby of schermbeveiliging??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Standby kan je zelf aangeven of de pc dat mag of niet.. \nSchermbeveiliging kna je gewoon laten aanstaan, of de monitor uit.. \n\nDat maakt weinig uit voor je FTP server.. Als je hem 24/7 beschikbaar wilt hebben moet de PC aanstaan, en niet in stand by Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 De PC die ik ervoor gebruikte (en nog gebruik) staat dag en nacht aan, zonder monitor/keyboard/muis in een hoekje van het gebouw.\r\nIk heb er logmein (zie [URL=\"http://www.logmein.com\"]http://www.logmein.com[/URL])\r\nop geinstalleerd, zodat ik vanaf waar dan ook het scherm kan overnemen..\r\n\r\nVia settings in je bios kun je al een hele hoop instellen wat betreft opstarten zonder muis/keyboard. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 ok tnx, maar ik ben er nog niet uit welk FTP serverprogramma ik ga gebruiken. Ik ben bereid om er geld aan te geven maar ik hoor zoveel verschillende programma\'s dat ik het niet meer weet. Een uitgebreid programma zou goed zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 CesarFTP is in elk geval gratis.\r\nzie[URL=\"http://www.aclogic.com/\"] hier:[/URL].\r\n\r\nDe anderen zijn vrij prijzig, maar om je eens te verdiepen zou je eens kunnen beginnen met iets gratis... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 ik heb BulletProof FTP setup op me computer staan dus als je die wilt hebben dan hoor ik het wel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 ik gebruik op een Windows PC hier Filezilla FTP server, werkt zeer goed en je kunt er zo ongeveer alles mee, aliassen, user groepen en zovoort...\r\n\r\nAners kun je mischien een lichte Linux Server op zetten met Webmin, ook zeer handig en toch een flink stukje lichter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Bulletproof FTP server en G6Ftpserver zijn beiden goede uitgebreide server programma\'s zoals reeds genoemd.\r\nJe kunt ook nog eens kijken naar FileZilla ftp server. Volgens mij is die zelfs gratis maar ik ken hem verder niet zo goed. Servers draaien hier thuis allemaal op Linux.\r\n\r\nWat ik zou doen is gewoon ze allemaal vergelijken qua mogelijkheden, dan op internet nog wat rondzoeken naar beveiligingsmeldingen zoals lekken etc. Zo moet je bijv. geen WS FTP server gebruiken want die is al zo vaak lek geweest.\r\nEn dan die er uit nemen wat je het beste lijkt en ook niet te moeilijk te configureren is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 wat ik altijd met een server doet en dat is wel al te slim om dat te doen is in je bios instellen dat die meteen aangaat (dus windows opstart) als die een stroompulse krijgt.\r\ndus dan hoef je niet iedere keer de aan knop in te drukken.\r\n\r\ndit is van belang, stel als je stroom uit valt en dan weer aan dan gaat je comp vanzelf weer aan als die weer stroom krijgt.\r\nwel moet je dan ff zorgen dat je windows niet om een login/wachtwoord vraagt dus dat die gewoon doorstart en je ftp-server meteen ook auto. opstart.\r\n\r\nzo blijf je inprinciepe altijd online. (mits het stroom uitvalt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Gene6 ftp (en de meeste serverprogrammas die als service draaien) draait ook gewoon als er nog geen gebruker is ingelogd (bij 2k en xp althans) . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen