Ga naar inhoud

Toetsenbord Combinatie’s

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een toetsenbordcombinatie voor in Excel .\r\n\r\n Deze letters zijn:\r\n1. grote letter S met cedille\r\n2. kleine letter s met cedille\r\n3. grote letter G met brave ( omgekeerd dakje er boven)\r\n4. kleine letter g met brave ( omgekeerd dakje er boven)\r\n\r\nIn Excel lukt het wél met de grote letter Ç de combinatie alt+ 0199\r\nen de kleine letter ç de combinatie alt + 0231\r\n\r\nDe letters Ç en ç komen in de ASCII tabel voor. \r\n\r\nMet behulp van de werkbalk-invoegen-symbool-letterkeuze maken en daarna invoegen \r\nin Excel en Word lukt dit allemaal prima !!\r\n\r\nDe onder 1,2,3 en 4 genoemde letters komen in de tekensets voor dus het moet met een toetsenbordcombinatie ook kunnen.\r\n\r\nLiever niet met behulp van Macro’s - als dat evt.zou kunnen.?\r\n\r\nWie kan het voor elkaar krijgen de benodigde toetsenbord combinatie’s te maken?\r\n( ALT-X-U ) combinatie ?\r\n\r\nWelke tekenset moet ik dan gebruiken zo dat alles prima werkt \r\n \r\nMet dank Opa-Jan\r\n\r\nmet \'+ C gaat het ook...... is er op gereageerd !! en dat werkt !
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;348854]Stel je toetsenbord in op vs internationaal, dan kun je gewoon met je standaard toetsen combineren. Dus \' + C wordt Ç.[/QUOTE]\r\n\r\nMet de ç Ç gaat het prima \r\nMaar welke combinatie moet ik dan gebruiken voor de S en s cedille en de G en g met brave ( brave =omgekeerd dakje) ?\r\n\r\nmet dank voor Uw evt. antwoord , opa-jan
Link naar reactie
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Alt_keycodes#Table_of_characters_.28Alt_.2B_X_keycodes.29]Wikipedia[/url] heeft een lijst waarin je betreffende alt-codes kunt vinden. Voor de eerste 256 tekens gebruik je Alt+. Zo geeft Alt+135 het teken ç. Vanaf 256 gebruik je de zogeheten \'Alt+X\' sneltoets. Dit houdt in dat je eerst de hexadecimale waarde van het gewenste teken intoetst, gevolgt door Alt+X. Zo geeft de toetsencombinatie 15f,Alt+X het teken ş. Vooralsnog zie ik dit alleen werken in Word. Excel en Internet Explorer weigeren.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;348869]Zie ik zo een-twee-drie ook niet. Een s met cedille is wel een beetje vreemd. Dit aangezien een ç een c is die als s uitgesproken moet worden. Als het om een vreemde taal gaat, is een ander toetsenbord wellicht een overweging?[/QUOTE]\r\n\r\nMet dank voor Uw reactie!\r\n\r\nIk gebruik de tekenset Times New Roman en daar staat de \'+C = ç en met caps lock krijg je grote letter Ç.\r\n\r\nKent U een tekenset waar alle letters van de tekenset Times New Roman + S met cedille en G met brave in voor komen?\r\n\r\nOptie ander toetsenbord:\r\n\r\nOp een turks toetsenbord komen waarschijnlijk de letters W en Q niet voor omdat die niet in hun alfabet staan !\r\n\r\nHet is voor mij hoofdzakelijk de bedoeling om uit vinden om die letters in Excel te kunnen\r\ngebruiken. (zonder invoegen etc.)\r\n\r\nopa-Jan
Link naar reactie
ŞşĞğ\r\n\r\nIn Excel zelf heb ik het niet kunnen vinden.\r\n\r\nOmslachtig, maar dit lukt wèl, net nog geprobeerd:\r\n\r\nGa in MS Word\r\nKies bovenaan in dropout-menu \"Invoegen\"\r\nSymbool\r\nKies in scrollvenster je letterset (bijvoorbeeld Times New Roman)\r\nZoek daarin het teken\r\nKlik dat dubbel, zodat het in je Word-document springt\r\nSelecteer het teken in document\r\nRechter muistoets er op \r\nCopiëren\r\nGa in Excel\r\nPlak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...