Ga naar inhoud

laptop gaat niet uit

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn laptop (Asus) na het afsluiten weer uit zichzelf lijkt te gaan werken. Er gaan weer lampjes branden en de computer lijkt te draaien maar het beeld blijft zwart. Dit gaat net zo lang door totdat de accu leeg is. Dit gebeurt niet bij slaapstand of stand-by, alleen bij volledig afsluiten. Sinds een tijdje gaf de laptop wel een melding tijdens het uitschakelen, echter dat gebeurt nu niet meer, dus ik weet niet welke melding dit was. Mist er een bestandje? Wat is er aan de hand?
Link naar reactie
Heb je nog geprobeerd wat er gebeurd als je het systeem op start in veilige modus (F8) en daarna, als je compleet bent op gestart het systeem weer uit te zetten? Heb je gescand op vreemde programma\'s/virussen/adware? Werkt de zaak in veilige modus wel, dan is het een programma wat in de weg zit. Je kunt dan nog beredeneren wanneer het probleem ongeveer is ontstaan en welke software je er toen hebt bijgezet/afgehaald oid.
Link naar reactie
Dit klinkt super afgezaagd, maar kan wel goed helpen: sla je documenten op een aparte schijf op, of brandt ze op een CD/DVD en installeer Windows XP opnieuw. Misschien heb je een orginele recover CD of DVD. Dan heb je weer een schoon systeem en werkt je laptop waarschijnlijk ook erg goed. Zeker wanneer onbekend is, waarom een PC niet goed werkt en het erg lang duurt voordat je weer een goed werkende PC hebt. Je haalt dan je frustraties weg en je kunt weer werken met een schone computer. Installeren kost eventjes tijd, maar waarschijnlijk VEEL minder dan met een kaarslichtje zoeken naar een oplossing. Het is en blijft Windows....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...