Ga naar inhoud

1 netwerk kaart met verschillende IP-adressen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIs het mogelijk om 1 netwerk kaart met meerdere IP-adressen te hebben? Dit heb ik namelijk nodig voor mijn werk. (door middel van profielen die je bij het opstarten kunt kiezen b.v.) Ik heb dit al geprobeerd met Hardware Profielen maar dat werkt niet.\r\n\r\n\r\nDe situatie is als volgt:\r\n\r\nIk zit over het algemeen op 2 verschillende werkplekken. (met een laptop)\r\n\r\nOp plek 1 (Werk)\r\n\r\nHier moet ik DHCP draaien\r\n\r\nOp plek 2 (Thuis)\r\n\r\nHier moet ik een vast ip kunnen gebruiken (om in te kunnen bellen)\r\n\r\nIk draai windows xp prof sp2, verder heb ik thuis en op het werk geen mogelijkheid tot wireless, dus ben ik min of meer verplicht om de lan aansluiting te gebruiken. \r\n\r\n\r\nWeet iemand een oplossing hiervoor?\r\n\r\nMvG,\r\n\r\nNiek Essink
Link naar reactie
Kun je dat in bellen beter uit leggen.\nHet kan echt in bellen zijn, dan heb je geen LAN nodig, maar als jij via internet contact moet maken met je werk, zal het ws iets VPN-achtigs zijn.\nJe moet dan VPN-client van Windows instellen en dan krijg je een apart IP-adres erbij\na. een eigen IP-adres vanuit je ISP\nb. een door door de server op het werk gegeven IPadres\n\nals a vast moet zijn ivm beveiligingsinstelling op je werk, moet je een ISP hebben die statische IP\'s af geeft en dat is een minderheid.
Link naar reactie
Met inbellen bedoel ik naar een terminal server (via breedband internet (dit is ook niet echt een VPN))\r\n\r\nHet probleem is alleen dat er hier gebruik gemaakt wordt van een pakketje dat de toegang controleert doormiddel van het IP-adres (en dan niet het ip-adres wat ik van mijn provider krijg, maar mijn interne private ip-adres) en er wordt gecontroleerd op computernaam. Maar als ik thuis zit krijg ik elke keer dat ik mijn laptop opstart een ander ip-adres toegewezen (door mijn router), waardoor ze op het werk de instellingen (het ip-adres) moeten wijzigen. Nou is mijn vraag eigenlijk of ik een soort dual-boot kan maken waarbij alleen de netwerk settings maar verschillen en verder alles hetzelfde houd.\r\n\r\nBedankt voor de reacties in ieder geval.\r\n\r\nMvG,\r\n\r\nNiek Essink
Link naar reactie
Dit is heel eenvoudig in te stellen.\r\nBij de eigenschappen van je lan-verbinding neem je de eigenschappen van tcp/ip.\r\nDaar moet je aanvinken dat e.e.a. automatisch verkregen moet worden.\r\n\r\nAls je dat doet, staat er bovenaan een tabblad \"alternatieve configuratie\", daar vul je de vaste ip\'s voor thuis in.\r\n\r\nAls je nu thuis bent gaat hij eerst proberen via dhcp een ip te krijgen, dat lukt niet want daar heb je alles vast ingesteld, dus schakelt de pc automatisch over op de alternatieve config, dus vaste ip\'s en dan werkt het.\r\n\r\nBen je nu op het werkt gaat hij ook eerst proberen automatisch een ip te krijgen, aangezien daar wel met dhcp gewerkt wordt krijgt hij zijn ip en kun je werken.\r\n\r\nHet is dus heel eenvoudig zonder problemen in windows zelf op te lossen.\r\n\r\nMAAR... dit is als je de pc of laptop meeneemt. Als er sprake is van een inbelsituatie werkt het heel anders.\r\nIk lees nu dat je op een toch iets andere manier wilt werken, misschien dat je het kunt oplossen door een tweede account te maken met de instellingen voor het bedrijf, dus automatisch en dan gewoon van gebruiker wisselen.\r\nOf dat kan durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;348678]Dit is heel eenvoudig in te stellen.\r\nBij de eigenschappen van je lan-verbinding neem je de eigenschappen van tcp/ip.\r\nDaar moet je aanvinken dat e.e.a. automatisch verkregen moet worden.\r\n\r\nAls je dat doet, staat er bovenaan een tabblad \"alternatieve configuratie\", daar vul je de vaste ip\'s voor thuis in.\r\n\r\nAls je nu thuis bent gaat hij eerst proberen via dhcp een ip te krijgen, dat lukt niet want daar heb je alles vast ingesteld, dus schakelt de pc automatisch over op de alternatieve config, dus vaste ip\'s en dan werkt het.\r\n\r\nBen je nu op het werkt gaat hij ook eerst proberen automatisch een ip te krijgen, aangezien daar wel met dhcp gewerkt wordt krijgt hij zijn ip en kun je werken.\r\n\r\nHet is dus heel eenvoudig zonder problemen in windows zelf op te lossen.\r\n\r\nMAAR... dit is als je de pc of laptop meeneemt. Als er sprake is van een inbelsituatie werkt het heel anders.\r\nIk lees nu dat je op een toch iets andere manier wilt werken, misschien dat je het kunt oplossen door een tweede account te maken met de instellingen voor het bedrijf, dus automatisch en dan gewoon van gebruiker wisselen.\r\nOf dat kan durf ik niet met zekerheid te zeggen.[/QUOTE]\r\n\r\nMet een 2e gebruiker gaat het niet werken. Het ip-adres is gebonden op de NIC (volgens mij) en niet op de gebruiker. Thuis draai ik echter ook DHCP (via mijn speedtouch router) Dus als ik zeg eerst via DHCP en anders de alternatieve configuratie dan krijg ik alsnog eerst van de DHCP, Dit gaat voor mij dus niet echt werken ben ik bang, Evengoed wel bedankt voor de hulp, dit is misschien iets voor in de toekomst waar het wel werkt.(Y)\r\n\r\n\r\nMvG,\r\n\r\nNiek Essink
Link naar reactie
Het [U]kan[/U] nog veel simpeler.\nAls ik het goed begrijp stelt je werkgever je in staat om thuis te werken.\nLaat dan systeembeheer van je werk de boel draaiend krijgen.\n\nEen authenticatie op basis van IP-adres is sowieso onhandig, de meeste ISP\'s geven een dynamisch IP-adres af. Wat nu als jij vanaf diverse plekken moet kunnen inloggen, bv van je vakantieadres (of je bij zo\'n baas moet willen werken, maar het is als voorbeeld) Het wordt heel veel gebruikt, dus zal een goede systeembeheerder daar vast het antwoord op weten (te vinden).
Link naar reactie
[QUOTE=herbert;348822]Het [U]kan[/U] nog veel simpeler.\r\nAls ik het goed begrijp stelt je werkgever je in staat om thuis te werken.\r\nLaat dan systeembeheer van je werk de boel draaiend krijgen.\r\n\r\nEen authenticatie op basis van IP-adres is sowieso onhandig, de meeste ISP\'s geven een dynamisch IP-adres af. Wat nu als jij vanaf diverse plekken moet kunnen inloggen, bv van je vakantieadres (of je bij zo\'n baas moet willen werken, maar het is als voorbeeld) Het wordt heel veel gebruikt, dus zal een goede systeembeheerder daar vast het antwoord op weten (te vinden).[/QUOTE]\r\n\r\nHet probleem is dat ik dit niet aan de systeembeheerder kan vragen omdat ik dat zelf ben. Althans in opleiding. Loop stage.\r\nMaar nu hebben ze mij gevraagd dit uit te zoeken, vandaar dat ik deze vraag hier stelde. Maar ben nu bezig met netprofile en dat lijkt goed te gaan.\r\n\r\n\r\nBedankt voor alle hulp in ieder geval.
Link naar reactie
[QUOTE=Niek_Essink;348650]Met inbellen bedoel ik naar een terminal server (via breedband internet (dit is ook niet echt een VPN))\r\n\r\nMvG,\r\n\r\nNiek Essink[/QUOTE]\r\n\r\nvindt dat nou niet echt bepaald veilig als je vanuit thuis naar de TS van je werk verbinding maakt zonder een VPN op te zetten. beetje raar dat het bedrijf waar je werk daar geen maatregelen voor getroffen heeft. nu gaat alle bedrijfsdata onbeveiligd over het internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...