Ga naar inhoud

Harde schijf spontaan ongeformatteerd !!

Aanbevolen berichten

Hallo, wie o wie weet wat hier aan de hand is : \r\n\r\nNadat mijn systeem amper reageerde had ik een reboot gedaan, nadat ik mijn 2e harde schijf op probeerde te starten gaf windows ineens aan dat deze ongeformatteerd is!!!??\r\nEr staan foto\'s en bestanden die ik er op opgeslagen had op!\r\nWeet iemand wat de *** hier aan de hand is en wat dat \'\'windows\'\' met mijn harde schijf heeft zitten doen ???\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Soms helpt \"intensieve schijfcontrole, mèt automatische reparatie\", maarja, dan moet Windows wel in werking zijn ....\r\n\r\nHeel misschien kan de gratis te downloaden boot-CD \"GParted\" fouten vinden en repareren.\r\n\r\nIk heb een vermoeden dat de schijf een keer te heet kan zijn geweest en nu misschien wel \r\ndood(ziek) \"smart-gedeelte defect\", houd zelf altijd een (gratis) progje Speedfan aan boord voor steekproeven-tijdens-zwaar-werk en monteer \"principiëel\" een verloopkelkje met extra grote CPU-ventilator AFZUIGEND opgelegd, plus een 8cm-ventilator uit een oude voeding gesloopt, in de nis naast het schijvenblik, met dubbel schuimkleefband hangend aan het plafonnetje gevormd door de CD-bodem, wegzuigend van het schijvenblik.\r\n\r\nSchijven altijd met minstens 2 boutjes aan blik verankeren.\r\n\r\nMijn CPU komt nooit meer boven 52 GrC, meestal 40-45, moederbord ca. 10 graden koeler en schijven tijdens zeer hete dagen wel eens 42 gezien maar meestal rondom 30.
Link naar reactie
Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk,om te zien of het nodig\\zinvol is om de backup-bootsector terug te zetten.\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip[/url]\r\n\r\n1.Start Tesdisk en enter.\r\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\r\n3.Kies Advanced en enter.\r\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\r\n\r\n\r\nPlaats van punt 4 de printscreen hier.\r\n\r\nAlt + PrtScn toetscombinatie!!\r\n\r\nStart -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.\r\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster. \r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
bedankt voor de reactie\'s, \r\nik heb een wat verder onderzoek gedaan waaruit bleek dat de harde schijf corrupte sectors heeft.\r\nNa 2 scans en repairs in DOS met een prog: \'hdd regenerator\'\' gedaan te hebben blijft deze mijn harde schijf corrupte sectors hebben. Wat ik voor deze scan gedaan heb is eerst de schijf formatteren, waarna ik hoopte de bestanden terug te halen d.m.v. zo\'n recover prog waar jim565656 het al over had.\r\n\r\nNu vind dit prog wel een aantal bestanden (dus na de format) maar niet het aantal dat er werkelijk op stonden, het scannen gaat overigens ook op 1 punt erg langzaam en dat is op het punt waar er \r\nsteeds een defecte sector opduikt\r\n\r\n\r\n@willem1940: De harde schijf waar het over gaat is een secundaire hardeschijf, dus windows loopt gewoon nog. De warmteproductie is bij mijn pc geen punt, er is ruim voldoende airflow door de kast waarbij er 1 fan de hdd\'s afkoelt. Ik heb diag. prog\'s gerunned, heb er onderhand een stuk of 10 van, de meeste vinden te weinig files terug van wat er op stond. \r\n\r\n@Wanderer: Zoals ik eerder vermelde, het is gewoon een sec. hdd bedoeld voor opslag. Wel is het een oude hdd van 6Gb, dit als rede dat mijn huidige SATA2\'s niet aangesloten kunnen worden is vanwege een mobo waarop ik aan het wachten ben (RMA) de windows command CFKDSK heb ik weinig aan, deze doet niets met de hdd.
Link naar reactie
[QUOTE]Wat ik voor deze scan gedaan heb is eerst de schijf formatteren, waarna ik hoopte de bestanden terug te halen d.m.v. zo\'n recover prog waar jim565656 het al over had.[/QUOTE]\r\nOf onderstaande mogelijkheden nog wel zin hebben na een format zou ik niet weten,maar toch...\r\nWat voor format heb je toegepast?De snelle of de gewone?\r\n\r\n[QUOTE]@Wanderer: Zoals ik eerder vermelde, het is gewoon een sec. hdd bedoeld voor opslag.[/QUOTE]\r\nElke,dus ook een schijf waar geen Windows op staat,heeft beide bootsectors waar ik over spreek :wink:\r\n\r\nEen meldig als het ineens niet geformatteerd zijn van een HDD,kan juist het gevolg zijn van een beschadigde bootsector.\r\n\r\nOverigens is het geen \"CFKDSK\" maar \"CHKDSK\",waarvan hier uitleg over de te gebruiken parameters.\r\n\r\nIk mag er vanuit gaan dat je wel de juiste driveletter hebt gebruikt?\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/nl/library/ServerHelp/8f7ffab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true[/url]\r\n\r\nBtw,je kunt in Testdisk ook de \"Analyse\" modus volgen,blijf dan enteren totdat je onderin het scherm \"Write\" ziet verschijnen.\r\n\r\nSelecteer dan Write en enter,volg de aanwijzingen en sluit af met Quit.\r\n\r\nDaarna de PC opnieuw opstarten om de wijzigingen door te voeren.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Hee wanderer, \r\n\r\nQuote: \'\'Of onderstaande mogelijkheden nog wel zin hebben na een format zou ik niet weten,maar toch...\r\nWat voor format heb je toegepast?De snelle of de gewone?\'\'\r\n\r\nIk heb de snelle format gebruikt, er worden nog verschillende bestanden herkent door verschillende recover progs waarmee ik gescant heb.\r\n\r\nQuote:\'\'Overigens is het geen \"CFKDSK\" maar \"CHKDSK\",waarvan hier uitleg over de te gebruiken parameters.\'\'\r\n\r\nOke Oke sorry, typfoutje :P\r\n\r\nQuote:\'\'Ik mag er vanuit gaan dat je wel de juiste driveletter hebt gebruikt?\'\'\r\n\r\nJa\r\n\r\nQuote:\'\' Btw,je kunt in Testdisk ook de \"Analyse\" modus volgen,blijf dan enteren totdat je onderin het scherm \"Write\" ziet verschijnen.\'\'\r\n\r\nik ga het testen, zodra ik meer weet post ik dat\r\n\r\nthx voor de reactie\r\n\r\ngr
Link naar reactie
[quote]Ik heb de snelle format gebruikt, [/quote]\nPersoonlijk vind ik de \"format \" methode iets wat ik als allerlaatste zou proberen,maar je hebt gelukkig juiste manier gekozen.\n[quote]Quote:\'\'Overigens is het geen \"CFKDSK\" maar \"CHKDSK\",waarvan hier uitleg over de te gebruiken parameters.\'\'\n \nOke Oke sorry, typfoutje :P\n[/quote]\nHet ging mij niet om het type foutje hoor Ronb0,maar het zou erg lullig zijn dat je zou denken dat CFKDSK het juiste commando was en het [U]daarom[/U] niet zou werken,begrijp je ;)\n[quote]er worden nog verschillende bestanden herkent door verschillende recover progs waarmee ik gescant heb.[/quote]\nBen benieuwd wat Testdisk nog laat zien,maar misschien is het verstandig alle bestanden die nu door de recover progs gezien worden,eerst terug te halen.\n \nGreetz
Link naar reactie
Hallo forumleden,\r\nSorry, dat ik op de verkeerde plaats mijn vraag stel. Ik weet namelijk niets van computers en het internet. --- Mijn vraag:\r\nVoorjaar 2003 kocht ik een DELL DIM 2350. Bijna dagelijks maak ik gebruik van deze computer. Sinds afgelopen week kleurt de achtergrond van mijn beeldscherm geel. Dat gebeurd na het starten. Na een 1/2 uur is alles weer normaal. (zo lang het duurt) --\r\nMen zegt dat het kan liggen aan de kabelbreuk of een scheur in een plaatje in de monitor.\r\n(mij zegt het niets) Kan iemand mij advies geven? Is mijn computer versleten? \r\nMet vriendelijke groeten,\r\ngooilander
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...