Ga naar inhoud
  • 0

prevx2

Anoniem2

Vraag

soms ben ik weleens te enthousiast! ik heb prevx2 gedownload, na twee dagen had ik het wel gezien en wil er van af maar telkens bij het verwijderen krijg ik een bericht dat (telkens een verschillend) beveiligd is of in gebruik.\r\nWie kan mij tippen?? Ik heb de firewall en virusprotector van windows en daarnaast nog antivir. volgens mij is dat voldoende Toch?
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
rajo, het programma kan alleen [B]helemaal[/B] worden uitgeschakeld door een gebruiker via het Prevx 2.0 menu (PXConsole.exe) in de taakbalk/systemtray.\n \nEen uninstall zou ook erg simpel door malware gestart kunnen worden.\n \n \nIn safe mode wordt Prevx 2.0 inderdaad helemaal niet opgestart.\nDus als om een of andere reden PXConsole.exe niet meer actief is kun je ook niet via PXConsole.exe het proces PXAgent.exe afsluiten.....:shock:\n \nPXAgent.exe is het proces dat alle malware ontdekt/stopt/blokkeert/verwijdert, PXConsole.exe is de gebruikersomgeving (GUI).\n \nDan wordt aangeraden om op te starten in veilige modus en de Prevx 2.0 removaltool te gebruiken.\n \n[B]Nooit zomaar handmatig Prevx 2.0 proberen te verwijderen!![/B]\n \nPrevx installeert namelijk ook bestanden op plaatsen waar je normaal gesproken niet bij kunt komen. Er worden ook beveiligingsbestanden geïnstalleerd op plaatsen waar bijvoorbeeld rootkits dingen willen installeren.\nDie bestanden zul je alleen met een rootkitscanner kunnen opsporen en verwijderen.\n \nBij het gebruik van een rootkitscanner moet je wel goed weten wat je doet.\nJe zult namelijk ook bestanden vinden die wél noodzakelijk zijn voor de juiste werking van (beveiligings)software.\n \n \n \n \nEn ja, ik ben een grote Prevx fan.\nIk heb \'t programma vertaald naar het Nederlands voor iedereen die liever Nederlandstalige software gebruikt, dus eventuele typ- en/of taalfoutjes die je ziet zijn van mij :cool:\n \nMoet er wel bij vermelden dat op dit moment de installatie geheel Engelstalig is.\nNa installeren kun je de taal naar Nederlands veranderen.\nDit komt doordat er een nieuwe installer (msi) wordt gebruikt, men werkt altijd aan nieuwe versies van het programma, simpelweg omdat er ook steeds andere technieken in de malware worden gebruikt.\n \nPrevx werkt niet met virusdefinities zoals de meeste anti-malware programma\'s maar op een hele andere manier die naar mijn bescheiden mening ook veel beter is.\n \nHet programma maakt gebruik van veel verschillende technieken.\nEen van de belangrijkste is de centrale database van Prevx.\n \nWanneer een Prevx gebruiker ergens op deze aardbol een programma installeert dat malware blijkt te zijn, wordt er informatie over dat programma direct naar de centrale Prevx database gestuurd. Op dat moment is ook elke andere Prevx gebruiker beschermt tegen die malware.\n \nOp de \"ouderwetse manier\" moet een anti-malware bedrijf eerst dat malware bestand in bezit zien te krijgen, dan analyseren, virusdefinitie schrijven, virusdefinitie in de update stoppen, en de gebruiker moet de update installeren. \nDan pas is de gebruiker beschermd tegen die malware.\n \nDat kost veel tijd.......
Link naar reactie
  • 0
Ik heb het laatst ge-deinstalleerd wegens andere problemen met mijn pc. PrevX gooide op dat moment te vaak roet in het eten en vertraagde de zaken een beetje. Met \"roet in het eten\" gooien bedoel ik eigenlijk dat PrevX voorkwam dat hij me enigszins stoorde bij het onderzoeken van de oorzaak van de problemen door me te beschermen tegen vervelende files die hij tegenkwam, PrevX deed dus prima zijn werk, alleen kwam mij dat op dat moment niet goed uit.:)\r\n\r\nNu heb ik een maandje of 2 geleden een herinstallatie gedaan en ben weer van plan PrevX er weer op te zetten. Door ctrlaltdelete heb ik er ook kennis mee gemaakt en het is inderdaad een uitstekend programma om je pc te beschermen. De kleine vertraging die het dan eventueel te weeg brengt weegt eigenlijk niet op tegen de voordelen van de bescherming.\r\nDat gekke ding ziet soms echt dingen die je niet verwacht en waarvan je blij bent dat je op dat moment Prevx hebt draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...