Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Na meerdere malen zoeken op het internet, is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat ik begrepen heb, is dat intel de naam viiv niet meer veel aandacht aan gaat besteden. Vanaf begin 2008 zal het core 2 duo with Viiv gaan heten. Dit omdat er veel onduidelijkheid over bestaat.\r\n\r\nViiv variant schijnt ook soort van media center te zijn. Concurrent van windows media center. Op de site van Dell maakt het niet uit of je een intel core 2 duo processor neemt of een intel viiv core 2 duo. De prijs is bij allebei hetzelfde.\r\n\r\nWat is hier nu precies het verschil, wat ik hierboven al genoemd heb? Dit betekent dus dat iedereen eigenlijk beter een viiv core 2 duo kan nemen neem ik aan, omdat deze hetzelfde is, maar met wat extra functies zoals media center achtig iets. Heb ik het goed of zit ik er helemaal naast?\r\n\r\nOok hoorde ik dat de viiv variant moet voorstellen wat de centrino cariant voor de notebook was. Ik heb geen idee wat ik mij hier verder bij moet voorstellen. Wat was er beter aan een centrino dan een pentium D processor, dat hij stiller was en minder stroom verbruik had?\r\n\r\nGraag hoor ik hier meer uitleg over.\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties,\r\n\r\nWeer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Als deze extra functionaliteit niets extra\'s kost, dan gewoon nemen. Ik heb niet de indruk dat het andere zaken vertraagt of in de weg zit.\r\n[url]http://www.intel.com/products/viiv/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 gewoon doen Ja. Volgens mij helpt het met multimedia. \n\n[url]http://www.intel.com/products/viiv/index.htm[/url]\n\nPs. de site is weer online ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Misschien wel een interessant artikel over [URL=\"http://tweakers.net/nieuws/46692/intels-viiv-tegenover-amds-live%21-gezet.html\"]Intel viiv t.o.v. AMD Live.[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 viiv was volgens mij een door Intel gecertificeerd multimedia platform zoals ze dat ook met centrino doen voor notebooks. maar volgens mij blijft de processor het zelfde, wat veranderd is dacht ik de chipsets en zo op het moederbord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Oke, dus eigenlijk is het hetzelfde als intel core 2 duo, maar dan met wat extra functies? Dan kan iedereen eigenlijk beter intel viiv core 2 duo nemen..? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Yep. als het de zelfdeprijs is zeker doen altijd. Het zal wel ergens goed voor zijn. HD weergave gok ik Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Dat klinkt wel leuk.. en wat voor videokaart kan ik het beste nemen... ati of nvidia? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 maakt ergelijk niet uit. wat is je budget ? \n\nals je maar E100,- hebt kan je het beste een 1950Pro Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Ik zit te kijken bij Dell.. en daar zie je deze \r\n\r\nVideokaarten \r\n256MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT graphics card Videokaarten \r\n256MB NVIIDA® GeForce® 8300GS Turbocache graphics card Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 op zich allemaal slecht. echt niet voldoende op echt te gamen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Ik heb nooit problemen met dell.. altijd dell gehad en vind het prima systemen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 alleen deze videokaarten zijn niet gemaakt om te gamen het zijn buget dingen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Ik ben verder ook geen hardcore gamer.. dus dan maakt het neem ik aan toch niet uit? En wat gebeurd er als een spel als C&C tiberian wars erop staat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 256MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT\n\ndeze kan nog wel goed zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;348558]256MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT\r\n\r\ndeze kan nog wel goed zijn[/QUOTE]\r\n\r\neen 2600XT 256MB is echt geen flut kaart hoor, valt ongeveer tussen de Nivia 8600GT en de 8600GTS zoms iets hooger, t\'is gewoon een goede kaart voor 100€\r\n\r\n\r\nVerder is dell nu eenmaal niet echt een merk voor game PC\'s, daarvoor kun je nog steeds beeter zelf iets inelkaar (laten) zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 [QUOTE=Richt;348607]een 2600XT 256MB is echt geen flut kaart hoor, valt ongeveer tussen de Nivia 8600GT en de 8600GTS zoms iets hooger, t\'is gewoon een goede kaart voor 100€\r\n\r\n\r\nVerder is dell nu eenmaal niet echt een merk voor game PC\'s, daarvoor kun je nog steeds beeter zelf iets inelkaar (laten) zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nJij hebt geleik. alleen ik weet niet allen ATI kaartjes uit mij hoofd. hij is inderdaad wel goed. GDDR4 in sommige modellen.\r\n\r\n256MB NVIIDA® GeForce® 8300GS Turbocache graphics card Niet nemen. die andere is Idd top voor z\'n prijs Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu nog een vraagje. Wat is volgens jullie de betere videokaart van de 2..?\r\n\r\n256 MB nVidia™ GeForce 8600GT grafische kaart\r\n256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nWeer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 als je echt goed wilt kun je beter de 1950pro nemen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Ja maar ik ben van plan om een dell desktop te kopen, aangezien ik niet de \'hardcore\' gamer ben en Dell voor wat mij betreft goed is, wil ik graag weten welke van deze 2 het beste is, aangezien zij deze aanbieden... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen