Ga naar inhoud

Div probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,\r\n\r\nVoor 5 weken geleden heb ik van mijn school de opdracht gekregen een website te maken over mijzelf.\r\nDit moest gemaakt worden met divjes en stylesheets, allemaal heel leuk en aardig.\r\nNu is het probleem dat mijn website goed functioneert in IE7, maar in firefox of safari is er één ding verkeerd.\r\nNamelijk, de div waar 5 buttons (als plaatjes) horizontaal instaan lijnt uit naar links terwijl ik hem een marge van 150px heb meegegeven.\r\nHet lijkt net of firefox de code niet snapt waardoor hij maar links gaat uitlijnen.\r\nIemand een idee waarom? of heb ik het niet goed uitgelegd?\r\n\r\nHier stukje code uit index.html:\r\n\r\n
\r\n\r\nHier stukje code uit de css:\r\n\r\n.navigatie {\r\n font-family: \"Trebuchet MS\";\r\n height: 25px;\r\n width: 648px;\r\n border-bottom-width: 1px;\r\n border-bottom-style: solid;\r\n border-right-width: 1px;\r\n border-left-width: 1px;\r\n border-right-style: solid;\r\n border-left-style: solid;\r\n margin-left: 150px;\r\n text-align: center;\r\n margin-top: 0px;\r\n margin-right: 0px;\r\n margin-bottom: 0px;\r\n}
Link naar reactie
[QUOTE=Redactie - Frank;348357]Hallo Geenidee,\r\n\r\ndenk dat je de margin van de div.navigatie verwart met de padding: margin zit [I]buiten[/I] en padding zit [I]binnen[/I] het object. Je moet dus padding-left op 150px zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nDit werkt ook niet, vreemd genoeg.\r\nHet lijkt net of hij de css van die div niet kan lezen, misschien omdat er images instaan?\r\nHier het adres [url]www.spwm.nl[/url]
Link naar reactie
Hoewel ik niet helemaal begrijp waarom \'t niet werkt, zou ik eens een container-div om al je div\'s heen gooien. Geef deze container-div de breedte die je website moet hebben, en centreer \'m op de pagina. Alle div\'s die in de containerdiv vallen, geef je vervolgens de breedte 100%.\r\n\r\nMeer info: [url]http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=2&id=90[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;348360]Hoewel ik niet helemaal begrijp waarom \'t niet werkt, zou ik eens een container-div om al je div\'s heen gooien. Geef deze container-div de breedte die je website moet hebben, en centreer \'m op de pagina. Alle div\'s die in de containerdiv vallen, geef je vervolgens de breedte 100%.\r\n\r\nMeer info: [url]http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=2&id=90[/url][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDaar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maargoed dat zal ik dan bij zo\'n 10 pagina\'s moeten uitvoeren.\r\nIk probeer het straks eerst wel bij één pagina en dan nog eens kijken.\r\nDit doe ik zeker met behulp van deze code?\r\n\r\n.container .content, waarbij de content mijn website is en de container het onzichtbare gedeelte?\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
[QUOTE=Redactie - Frank;349427]Er staat een fout in je css, boven .navigatie. Daar staan twee sluit-accolades }}. Dit resulteert in FF in het negeren van de volgende regel. \r\nMaar buiten dat kun je jezelf veel moeite besparen door, zoals FooBar zegt, één grote div om alles heen te zetten en die te laten centreren. Dan komt alle op dezelfde positie.[/QUOTE]\r\n\r\nHaha dat dit alles was zeg!\r\nHet maakte voor school niet zoveel uit, ik had gelukkig een uitzondering omdat ik met een gebroken been op bed lag ;)\r\nMaargoed nu zie ik dus het probleem!\r\nBedankt voor het ontdekken en melden van deze \'\' kleine \'\' fout! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...