Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 hallo,\r\nhad gister een lan party maar me pc liep een beetje traag... ik werd daarom heel chagereinig waarop ik 1 klap op de pc gaf... 4 seconden later ging die uit.. steeds als ik um probeerde aan te zetten ging hij weer uit... dus ik pc plat neerleggen en kijken.. \r\nzat mijn ventilator van volgensmij me proccessor ofzo los aan 1 kant , hij hing dus schuin.\r\nik die er opgedrucht en vastgemaakt ... .en jaar hoor hij dee het weer. maar nu loopt hij ontzettend traag.. ik denk dat hij nog steeds niet goed koelt ofzo... echt als ik niks doe heb ik soms(echt stoten) van een cpu gebruik van 80% als mijn cpu gebruik zo hoog is gaat mijn muis stotteren etc.\r\n\r\nik heb een asus moederbord.\r\nals jullie meer gegevens willen weten zeg het dan even dan zoek ik het op.\r\nhoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. heb me pc namelijk hard nodig.\r\n\r\n\r\nmvg Reint Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Als CPU gebruik 80% is kun je in Taakbeheer wel zien welke processen daarvoor verantwoordelijk zijn.\n \nOok kun je eventueel wat dingen opsporen met [URL=\"http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/processexplorer.mspx\"]Process Explorer[/URL]\nStel Process Explorer zo in dat je ook de gebruikte hoeveelheid virtueel geheugen te zien krijgt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Download eens gratis progje Speedfan en bekijk temperaturen TIJDENS flinke belasting; post de uitkomsten hier. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 dat kan het inderdaad zijn. Is het coolblok niet ook wat verschroeven. het kan best zijn dat hij zich gaat terugklokken. \n\nJe hebt alles al stofvrijgemaakt ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 mmhhh Misschien is je CPU een beetje gaar aan het worden? Een CPU vindt het niet zo fijn als hij niet goed gekoeld wordt..\n\nAls je geluk hebt heeft je thermische beveiliging ingegrepen en is je processor gered.. Zit die er niet op dan ben ik bang dat je cpu een te grote klap heeft gehad om echt te kunnen functioneren.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 zeker. dat zou ook nog kunnen. dat hij gewoon al half stuk is. maar loopt hij wel stabiel? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 zal zo speedvan en die explorer downloaden en kijken... verder scheit is soms van 100 naar 10 etc dat soort dignen... ook als ik bijv een filmpje bekijk stotterd eht geluid gelijk matig heel rare manier vn stotteren...ik zal hem even stof vrij maken... is al aardig wat stof uit maar heel raar ik zie zkr veranderingen voor en na de klap... eerst was t een speedboot , nu een roeiboot... echt alles laggt gigantisch... denk wel dat ie beveiligd is(altans dat hoop ik) zal nog wat koelpasta kopen en die er tussendrukken maar t ligt vlgsmij neit aan de warmte .. soms loopt ie goed soms niet... erg vaag... nu bijv: ik zit alleen op internet, mijn prosssor is 49 graden en de ventilator draait 3184 rpm. is dit goed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 ik kreeg eerst ook een bericht met:\r\n\r\noverclocking failed ofzo kon ik f1 klikken voor de setup en f2 voor de defaults en continue Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 heb speedfan gedownload:\r\nsystem: 49C\r\ncpu:97C\r\naux:61c\r\nhd0:35C\r\ncore:52C\r\nambient: 0c Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 heb inmiddels het raam open... en de huishoud ventilator er op:P t werkt vlgsmij wel ... heb het idee dat de lagg minder word:P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 cpu 97 Graden das wel heel warm.. \n\nIk zou even de ventilator eraf halen en het koelblok en de cpu even schoonmaken en nieuwe pasta erop doen.. Als je bang bent om wat te slopen laat het dan doen door iemand anders ( kan je hem of haar de schuld geven als het niet meer werkt :P )\n\nEn dan nog eens kijken wat je temps zijn.. 97 Graden is wel heel veel.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 bij 97Grade is het echt op het randje hoor. goed is het niet. gewoon het coolblock eraf halen. en gewoon weer goed op laten zetten. (met coolpasta)\n\nword het blok zelf ook warm? zo niet dan is er iets mis met de coolpasta Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 de ventilator bleek niet goed vast te zitten.. heb de ventilator er nu goed op vast gemaakt. en temp zit nu op 54 graden blijf nog steeds gestotter houden:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 kan nu nog twee dingen zijn.\n\n- De coolpasta is ongeleikmatig verdeeld. \n- De CPU is stuk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 [QUOTE=Intel 3000;348705]kan nu nog twee dingen zijn.\r\n\r\n- De coolpasta is ongeleikmatig verdeeld. \r\n- De CPU is stuk[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDenk het laatste.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 jep denk ook het laatste..\r\nkoop wel een intel celeron 3.60 ghz ofzo... 60 euries... wel kutje dus...\r\nhaha heb hier van geleerd:P slaa nooit op een pc\r\n\r\nverder zal ik toch nog even goed naar die ventilator kijken want ik moet niet hebben dat als ik een nieuwe processor heb gekocht hij het zelde heeft Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2007 je moet wel kijken of hij wel goed past. \nOpzich had het wel goed gegaan. als je daarna meteen je fout had hersteld. kijk goed naart temparaturen en heb ze in control Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2007 hey,\r\n\r\nhier ben ik weer, inmiddels nieuwe processor gekocht...\r\nloopt nu wel een stuk beter, maar zodra ik bijv battlefield opstart en de intro word gestart, stotterd die weer, het is ook erg gelijk matig, zit een seconde tussen iedere stotter en steeds bij de stotter gaat het rode lampje van me pc branden, het is heel gelijkmatig.\r\nook is het zo dat als ik bijv ALLEEN me muziek aan heb en verder nix, dan zit er geen stotter tussen, maar zodra ik dan bijv internet exlorer opstart, dan gaat ie in eens helemaal stotteren, dan loopt het liedje ineens een stuk langzamer en stopt ie als t ware, met heel veel scheurend geluid etc. \r\nheb nu dus een intel pentium 4 gekocht van 3 ghz de 360.\r\ndie er in gezet met veel koelpasta, hij is nu ong 57 graden:\r\n\r\nin totaal opgenoemt:\r\n\r\nsystem: 47 graden\r\ncpu: 57 graden\r\naux: 90 graden\r\nhd0: 25 graden\r\ncore: 52 graden\r\nambient: 0 graden\r\n\r\nhoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven, wil dit nu echt opgelost hebben want ik word er gek van! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2007 Het moet niet met \"veel\" koelpasta maar juist heel weinig en precies op de goede manier; daar is genoeg over te lezen op Net en ook in oude draden hier op Dit Forum.\r\n\r\n57 is veel te heet en dat kan aan zo\'n montagefout als verkeerdgeknoeide pasta liggen, maar ook grote kans dat je ventilator niet sterk genoeg is.\r\n\r\nIs je videokaart niet óók erg heet? Heeft die een eigen ventilatortje? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2007 Wat Windows nogal snel doet bij bepaalde fouten is het DMA voor drives uitschakelen, en daarna niet meer aanzetten. En DMA heeft dus wel alles te maken met stotteren of niet stotteren van video.\nIk zou maar eens in die richting gaan checken.\n\n[url]http://www.real-knowledge.com/dma.htm[/url]\n\n\"enable dma for harddisk\" is een goede Google zoekterm hiervoor.(zonder quotes) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen