Ga naar inhoud

2 videokaarten

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende hardware:\r\n\r\nAsus P5k Moederbord\r\nMSI Geforce 8800GTS 320mb PCIe\r\nASUS ATI2400PRO 256mb PCIe\r\n\r\nIk heb 2 beeldschermen aangesloten via dvi op me 8800. Werkt perfect.\r\n\r\nNu wil ik ter alle tijden ook een tv-out aan hebben staan met mediacenter daarop draaiend. Mijn pc is er krachtig genoeg voor. Aangezien de 8800 maar max 2 monitoren tegelijk kan aansturen heb een extra kaartje nodig. Dus heb ik een goedkoop 2de pci-e kaartje erbij gekocht. Nu wilde ik dit kaartje gebruiken voor de tv-out. Alleen Vista herkent de ati kaart niet tegelijkertijd.\r\n\r\nVolgens Asus ondersteund het moederbord dit wél. Weet iemand een oplossing? Het zou toch moeten werken?
Link naar reactie
die krijg ik idd wel te zien, maar dan met een geel vraagtekentje ernaast (of uitroepteken, weet zo niet uit mijn hoofd. Ik zit momenteel ff achter een andere computer).\r\n\r\nIk heb gewoon de laatste drivers van de ati website gedownload.\r\n\r\nIk krijg de kaart ook niet te zien als ik naar beeldscherminstellingen ga. Kan alleen maar de schermen kiezen die op me geforce aangesloten zitten.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;348415]O. ik wist niet dat het twee verschillende waren. neen dit gaat NOOIT goed werken[/QUOTE]\r\n\r\nkan wel werken gaan, niet in SLI of zo maar gewoon als verschllende kaarten, dat zie je wel vaker, aleen is het wel aanteraden om of 2* ATi of 2* Nvidia teneemen inverband met de drivers.\r\n\r\nen op je moederbord alle opties ala SLI en diversen uit zetten.\r\n\r\nEn verder kan windows raar gaan doen maar volgens mij moet het wel gewoon werken, dat doet het onder Linux in iedergeval wel (PC\'s met 6 gebruikers die elk een apart scherm, muis en tobo hebben) ;)
Link naar reactie
Ik heb zojuist even contact genomen met een maat van me. Hij had nog een geforce 7300 in zijn pc. En ik had dus die radeon 2400 nog over. Dus stelde ik voor of we konden ruilen. \n\nHij zag dat wel zitten. Dus die geforce kaart erin, tv-out op me tv aangesloten en alles werkte meteen. Perfect dus :D\n\nBen er misschien qua kaart iets op achteruit gegaan, maar het werkt tenminste. En die maat van me is nu blij dat hij een videokaart van een serie hoger heeft ;)\n\nBedankt allemaal voor jullie hulp :)
Link naar reactie
Mijn moederbord ondersteund alleen crossfire en niet SLI.\n\nDaarnaast moet je perse 2 dezelfde videokaarten hebben. Een 8800GT en een 8800GTS zou bijvoorbeeld nooit kunnen werken. \n\nTegenwoordig kun je wel verschillende merken koppellen. Dus een 8800GTS van Asus en een van MSI zou gewoon via drivers moeten kunnen werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...