Ga naar inhoud

vervangen van de 2e netwerkkaart

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 pc (windows XP ) verbonden via ADSL via modem (speedtouch 330 van KPN) en router Topcom UBR624. \r\nAlles werkte goed tot dat de netwerkkaart van de 2e pc kuren kreeg en voor een n’we kaart heb vervangen.\r\nHelaas kwam ik niet op internet. \r\nVia configuratiescherm \"wizard netwerk instellen\" procedure gevolgd voor “thuis en klein bedrijf”.\r\nIk heb ook de IP-adres en de subnetmasker-nr. erin gekregen alleen ontbreekt mij nog de standaard gateway-nr. \r\nDe icoontje van de 2 pc staat nu ook in mijn menubalk alleen hij zend en ontvangt niets. \r\nMijn 1e pc werkt goed, dus de router is goed, het zal een kwestie zijn van instellen.\r\n\r\nDoch met de opdracht op 1e pc waar ik de beheerder van ben krijg ik:\r\n[I]c:/Documents and setting\\Eigenaar>ipconfig /all\r\nipconfig wordt niet herkend als interne \r\nof externe opdracht, programma of batchbestand.[/I]\r\n\r\nMet de 2e pc waarvan de kaart is vervangen krijg ik:\r\n[I]C:/Documenten and Setting\\Jan>ipconfig /all\r\nHostname..................................: Zolder\r\nPrimaire DNS achtervoegsel.........:\r\nKnooppunttype............................ onbekend\r\nI.P routering igeschakeld..............:nee\r\nWins-proxy ingeschakeld..............:nee\r\n\r\nEthernet adapter LAN-verbinding 4\r\nBeschrijving.................................:\r\nRealtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC #2\r\nFysiek adres...............................: ja\r\nDHCP ingeschakeld.....................: ja\r\nAuto confuguratie I.P.adres...........:169.254.202.80\r\nSubnetmasker.............................: 255.255.0.0\r\nStandaardgateway.......................:[/I]\r\nIk heb gedaan de hele zaak gereset doch dat hield niet.\r\nIk krijg bij de status LAN verbindingen - [I]Beperkt of gaan verbindingsmogelijkheden [/I]-\r\nAls ik mijn datakabel los neem, meldt die wel dat hij geen verbinding heeft. \r\nDe n’we netwerkkaart werkt volgens app.beheer correct .\r\nOpnieuw met “wizard netwerk instelling” geinstalleerd. \r\nIk heb ik er op gelet dat de werkgroepnaam voor beide pc hetzelfde is. Zie ook onder \"mijn comp. \"/ eigenschappen / systeemeigenschappen / computernaam/ \r\nAls ik weer klik op de icoon vd 2e pc, onderaan het scherm, dan komt blad -status LAN-verbinding / ondersteuning / herstellen. Dan krijg ik weer de tekst : \r\n[I]Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid .....geen toegang tot internet.....int. bronnen\r\nDit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen internetadres aan de pc heeft toegewezen.[/I]Onder aan het blad staat:\r\n[I]Als herstellen........de verbinding niet hersteld........probleem met netwerk....niet PC[/I]\r\nOp 1e pc. wordt onder netwerkverbindingen wel 2 LAN iconen aangegeven, 1e 1394-verbinding en de 2e Lan verbinding met de naam van de netwerkkaart van de 2e pc.\r\nDe 1e pc werkt goed en hier mee kan ik wel op internet.\r\nOp de 2e pc wordt pingen wordt naar de router niet herkend. Wel brand het lampje van de netwerkkaart en op de router. \r\n\r\nWat heb ik verzuimd of verkeerd gedaan? Wie weet raad
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...