Ga naar inhoud

ScanDisk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een programma dat je disk contoroleert en hersteld indien mogelijk:\nZorg dat zo veel mogelijk programma\'s uitstaan, vooral je email cliënt (Outlook of Thunderbird oid)\n\nga naar START - UITVOEREN en type daar CMD en druk enter.\neen opdracht-prompt wordt dan geopend.\n(Dit zou je ook kunnen doen door \"opdracht prompt\" in het menu start - programma\'s te starten, maar ik heb geen Vista dus weet niet of die in dat menu te vinden is)\n\nIn het opdrachtvenster type je\n[code]CHKDSK /F[/code]\nen drukt op Enter.\nOnderbreek dit proces niet.\n\nMocht dit niet helpen dan kan je een gehele oppervlakte controle doen, maar dit kan LANG duren.\nDoe daarvoor hetzelfde maar gebruik nu\n[code]CHKDSK /R[/code]\n\nAls het goed is kan je dit ook in veilige modus doen, en is in principe beter.
Link naar reactie
Dan ben je niet ingelogd als administrator ?\r\n\r\nDan zal je het misschien vanuit Windows moeten proberen met een normale schijfcontrole.\r\n(Zoek in \"help en ondersteuning\" naar \"schijfcontrole\")\r\nWaarschijnlijk net als met Windows XP, in je verkenner, rechtsklik op je schijf (C: neem ik aan) kies \"eigenschappen - tab extra\" en \"volume op fouten controleren\".\r\nEn dan alle extra opties daarvoor aanvinken.\r\nHopelijk ben je dan wel gemachtigd, anders weet ik het niet met Vista.
Link naar reactie
Smiley: dubbele punt + D is die Smiley. Je kan na een leesteken beter een spatie zetten, dat is ook overzichtelijker om te lezen.\nAls je \"reageer op dit onderwerp\" gebruikt om te reageren, ipv \"snel reageren\", dan zie je Smilies die je kan aanklikken, en zie je de tekens in je tekst verschijnen de een bepaalde Smiley maakt.\n\nVolgens mij is er ook een optie om schijfcontrole uit te voeren na opstarten, net voordat Vista geladen wordt, zodat de schijf nog niet in gebruik is.\nGebruik eens de zoekfunctie in \"Help en ondersteuning\".\n\nNet gevonden:\n\"[I]Click the Schedule Disk Check button. Most scheduled tasks run after Windows Vista has completely started; this one runs at boot time before Windows Vista loads[/I]\"
Link naar reactie
Als je schijfcontrole wil uitvoeren op een schijf die in gebruik is, krijg je dus die foutmelding:\r\n[ATTACH]11492[/ATTACH]\r\nAlleen dit is de Engelstalige.\r\n\r\n\"Schedule disk check\" knopje (button dus)\r\nEr staat zoiets als \"plan een diskcontrole de volgende keer dat de compurter opstart\"\r\nZo\'n check kan erg lang duren, afhankelijk van de opties ingesteld.\r\nNIET onderbreken wanneer gestart.\r\n\r\nHier wat Engelstalige info:\r\n[url]http://www.maximumpcguides.com/how-to-use-check-disk-in-windows-vista/[/url]
Link naar reactie
Je bedoelt een zwart scherm ?\n\nNou dat is een aardige schijfcontrole...\n\nPC even uit zetten, weer aan, en tijdens de opstart direct meerdere malen rustig op F8 drukken aan het eind van het eerste BIOS scherm, wanneer er even een cursor voor twee seconden links boven in beeld staat (als die er bij Vista ook staat)\nJe krijgt dan wat boot-opties, en je kiest dan voor \"opstarten met de laatst goed werkende configuratie\"\n\nMaak me blij wil je ? Dit is niet leuk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...