Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Hallo mensen,\r\n\r\nIk heb \'n kapot laptopbeeldscher / gecrashte laptop.\r\n\r\nZie: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=42811[/url] voor eventueel meer info. Al staat dit probleem los van de treat wie ik hier boven aangaf.\r\n\r\nDus van mijn oude laptop, doet het beeldscherm het niet meer. Windows start keurig op, maar het beeldscherm doet niet. Het is heeeel donker, je kan nog wel iets zien. Dus in feite doet het beeldscherm het nog wel. Alleen is het erg erg donker, en zodoende niet te lezen.\r\nHet beeldscherm ging een paar dagen voordat hij kapot ging, erg flikkeren. Je kreeg er als het ware hoofdpijn van, om naar het scherm te kijken. Nu is hij dus kapot.\r\n\r\nKan ik het zelf fixen, of zal ik naar de computerwinkel moeten gaan? Kunnen jullie me op weg helpen?\r\n\r\nHet gaat om een HP laptop, met windows xp.\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp.\r\n\r\n( Weet niet of hij in het goede topic staat hoor..) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Als het beeld nog wel goed is, denk ik aan een defecte backlight. Betwijfel of dat eenvoudig zelf te repareren is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Ja er zitten geen scheuren of barsten in het scherm zelf. Het lijkt er op ( god, hoe leg je dat uti ) dat het \"licht uit is\" van het beeldscherm. Je moet er met je ogen heeeeel kort op zitten, en vol in het licht, dan zie je nog wel iets... Groot probleem dus?\n\nWil namelijk mijn data avn de oude laptop wel overzetten naar mijn nieuwe. Echter zonder (werkend!) beeldscherm gaat dat moeilijk worden denk ik zo..\n\n( overigens heb ik mijn 1e post 2x gepost, kan iemand die verwijderen? Mijn excuses! ). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Een TFT scherm geeft zelf geen licht. Er zit een backlight achter, die door het tft scherm heen schijnt. Het scherm laat de juiste kleur en lichthoeveelheid door.\n\nKun je niet een extern beeldscherm op de laptop aansluiten? Die kun je normaliter met een bepaalde toetsencombinatie aansturen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Dat zou misschien kunnen.\n\nIk heb er alleen geen / weinig verstand van, andere beeldscherm er op aan sluiten. Nooit gedaan. Kan ik van een werken de pc+beeldscherm een kabel gebruiken en dan die aansluiten (kabel + beeldscherm ) op de laptop? Heb ik er software voor nodig?..?\n\nBedankt voor je hulp hoor Couch+potato! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Er zit meestal een vga aansluiting achter op de laptop. Daar kun je een externe monitor, met de bijbehorende kabel, op aansluiten. Zou het gewoon moeten doen, de driver is al aanwezig namelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 Wel grappig @couch ik heb precies hetzelfde als jou aan hem verteld in zn 2e topic :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 waarom niet een nieuw scherm monteren, kost ongeveer 200 euro. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 als het geen nieuwe laptop meer is kan je beter een nieuwe laptop halen voor Ongeveer E500,- Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 Naar de winkel geweest, inderaad was het \"Backlight\" kapot. Kostenraming, toch wel zo\'n €200 - €300,--. dus dat laat maar lekker zitten, dat is hij niet waard meer. Heb hem nu gekoppeld aan een oud beeldscherm, werkt eigenlijk vrij goed.\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp weer!\r\n\r\nRioolDokter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 Is wel erg duur voor een paar mini tl buisjes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 Het arbeidsloon is waarschijnlijk ook duur. Maar als je geluk hebt kan je tweedehans een nieuw scherm kopen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2007 Zo is er toch niks mee te doen ,en hij brengt waarschijnlijk ook niks op ,dus is het altijd interessant om hem zelf eens voorzichtig open te maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 Maar dat is niet aan mij besteed, dat zelf repareren. \r\n\r\nDenk dat ik maar eens aan een kennis van mij vraag, is \"computer-mannetje\" en misschienkan hij wat regelen. Bedankt voor jullie reacties hoor, tof! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2007 kan kijken. natuurlijk wel met de kans op distructie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen