Ga naar inhoud

Geen Bureaublad met taakbalk etc

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Eenmaal een PC, merk PC van Acer +/- 3 maand oud.. 2 weken geleden voor het eerst aangezet om voor betrokkene de boekhoud software te installeren.. Dit ging allemaal perfect, en alles draaide ook als een zonnetje.. \r\n\r\nNu wil ik gisteren de PC opstarten om wat meer dingen te doen, krijg ik alleen het kale bureaublad achtergrond te zien.. .\r\nMet ctrl+alt+del kom ik wel in de taskmanager.. Explorer.exe draait, heb al geprobeerd om die te sluiten en weer te starten, mocht niet baten...\r\n\r\nIn de tussentijd is er naar mijn weten alleen een ander scherm aangehangen.. Voor de rest durf ik bijna zeker wel te zeggen dat de pc niet gebruikt is ( Nieuwe boekhoudsoftware mag officieel pas jan. 2008 gebruikt worden.. )\r\n\r\n\r\nDus Resume Overflakkee:\r\n\r\nPC Acer ( verdere gegevens naw op het moment )\r\nStart op en gaat ook naat het bureaublad.. Maar geen taakbalk en iconen..\r\nIn Safe Mode kom ik wel overal.. \r\n\r\nWie kan mij wat meer op weg helpen.. ?\r\n\r\nMeer info nodig? laat het weten, logs van error reporting etc nodig? laat maar weten dan rij ik er van de week even langs..
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Google naar: Systernals Suite en zet het op een USB stick. Start computer op (veilige modus kan, niet nodig) start het programma Autoruns in de Suite en kijk onderaan naar een register string:\r\n\r\nHKLM/Software/Microsoft/Windows NT/Current Version/Image File Execution Options/\r\n\r\nWaarschijnlijk staat hierachter Debugger en een link naar de spyware/virus (in mijn geval \"C:\\Program Files\\Microsoft Commons\\swma.exe\" Microsoft Commons is dus een nep folder van de spyware dat moet op een echte lijken).\r\nVink de Debugger key uit en herstart, het zou nou moeten werken.\r\n\r\n\"Bij mij stond daar explorer uitgeschakeld,vinkje weg gehaald en draaien maar
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[QUOTE=Leon;347928]Vergat ik erbij te melden, rechtermuisknop werkt niet..\r\nhet beeld is geheel leeg op het plaatje van de bureaublad achtergrond na...[/QUOTE]\r\n[QUOTE=vaisonne;436789]als je op zoek bent naar oplossingen is het heel erg handig dat er af en toe nog iets wordt aangevuld!! Ik heb nu hetzelfde probleem en zoek uit wat ik nog kan oor ik ga formatteren[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nhet probleem is uwe explore.exe bij taakbeheer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...