Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben sinds kort eigenaar van een Wacom Bamboo teken tablet maar deze werkt nog niet helemaal.\r\n\r\nNou werd mij geadviseerd (na eerst andere dingen te hebben geprobeerd) om mijn usb en chipset te updaten. Hoe doe ik dit? Ik heb al in apparaatbeheer op stuurprogramma\'s bijwerken geklikt bij de USB en chipset \"dingen\" maar daar vertelde hij mij dat hij niks kon bijwerken omdat er geen nieuwere waren (wat mij overigens sterk lijkt sinds ik nog nooit daar wat heb geupdate).\r\n\r\nHoe update ik dus? Mijn chipset is volgens mij Nvidia nforce2, van mijn USB weet ik niets behalve dat het 2.0 is.\r\n\r\nbvd\r\n\r\nErwin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 De laatste drivers van het apparaat heb ik al maar sinds het apparaat niet geheel werkt werd mij geadviseerd om het chipset en USB te updaten. Dit omdat het probleem waarschijnlijk niet aan het apparaat of aan de drivers lag maar aan iets aan mijn pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Dit zijn de chipset drivers voor xp: [url]http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10.html[/url]\n\nMogelijk zit er nog een aparte usb chip op je moederbord, maar dan moet je daarvan even merk en type bepalen. [url]http://www.cpuid.org/cpuz.php[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Bedankt voor de hulp jammer genoeg heeft het updaten van de nforce2 chipset niet geholpen maar ik blijf verder zoeken.\r\n\r\nGeen idee of er een aparte USB chip op mijn moederbord zit vandaar dat ik screenshots heb gemaakt van apparaatbeheer, everest home en CPU-Z.\r\nMisschien zien jullie het wel.\r\n\r\n[IMG]http://img255.imageshack.us/img255/576/usbqz6.jpg[/IMG]\r\n\r\n[IMG]http://img70.imageshack.us/img70/8136/usb2ti7.jpg[/IMG]\r\n\r\nbvd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Lijkt me niet echt dat er wat mis is met je USB. Kun je misschien wat duidelijker zijn dan: \'\'het werkt niet helemaal\'\' ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 [QUOTE=jim565656;347813]Lijkt me niet echt dat er wat mis is met je USB. Kun je misschien wat duidelijker zijn dan: \'\'het werkt niet helemaal\'\' ?[/QUOTE]\r\n\r\ntja ik denk dat je het alleen begrijpt als je zelf zo\'n tablet hebt en van het probleem vaker hebt gehoord maar goed ik zal het uitleggen.\r\n\r\nZoals als ik al zei heb ik dus laatst een wacom bamboo tekentablet gekocht en vervolgens geinstalleerd volgens de instructies met de laatste drivers van de wacom website. De drivers zorgen ervoor dat de pen zijn zogenaamde pen pressure krijgt en dat de functie toetsten op het tablet kunnen functioneren. Na enige tijd lijkt hij zichzelf heel even uit te schakelen(0,1 sec) en schakeld hij zichzelf vervolgens weer aan maar dit betekend dat hij de pen pressure en de functies van de functietoetsen kwijt. Om dit op te lossen dien ik of: de tablet er opnieuw in te pluggen, of via apparaatbeheer de tablet uit te schakelen en daarna weer aan(wat op hetzelfde neer komt).\r\n\r\nIk heb al meerdere keren contact opgenomen met Wacom over het probleem en lees op hun forum dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Oplossingen die ze hebben werken bij de ene persoon wel maar bij de andere niet. Ze weten geen oplossing voor alle.\r\n\r\nDit is een rely op een van mijn mailtjes geen van allen heeft geholpen:\r\n\r\nIn some cases the computer switches the USB interface in a more slower\r\n>> >> mode, then the tablet is only in the mouse emulation-mode and get only\r\n>> >> \'repaired\' after a plug-out, plug-in of the tablet or after a restart.\r\n\r\n1. Connect the tablet directly to the main USB port at the backside of\r\n>> the\r\n>> >> computer, not via hub, dockingstation, cable extension, keyboard or at\r\n>> the\r\n>> >> frontside of the computer.\r\n>> >>\r\n>> >> 2. In BIOS deactivate the settings \'USB mouse\', \'USB keyboard\', \'USB\r\n>> >> legagy support\' or similar.\r\n>> >>\r\n>> >> 3. First uninstall the driver for the tablet and restart the system\r\n>> >> without tablet, in the device manager cancel the entrys under \'USB\r\n>> >> Controller\', then restart and wait for the device is new recognized\r\n>> again.\r\n>> >> If need be the latest drivers for the USB controller should also be\r\n>> >> installed. Now You can deactivate the option \'Windows can turn off\r\n>> device\'\r\n>> >> in USB controller -> Root hub -> properties -> energy administration.\r\n>> >>\r\n>> >> 4. Then the tablet will be pluged in again and tested for the normal\r\n>> mouse\r\n>> >> function. After that the lastest driver for the tablet will be\r\n>> installed.\r\n>> >>\r\n>> >> 5. If the problem persists, it can be caused by the influence of\r\n>> another\r\n>> >> software. Then You have to click \'Start\' -> \'export\', insert \'msconfig\'\r\n>> and\r\n>> >> choose the \'Autostart\' register. To check it You can deactivate here\r\n>> all\r\n>> >> entrys. Then reboot and check.\r\n>> >>\r\n>> >> 6. If the problem only appears during works in certain programs like\r\n>> >> Photoshop for example, existing Plugins in this program should be\r\n>> partial\r\n>> >> deactivated.\r\n\r\nHet leek mij erop dat het probleem dus bij de USB poort zat Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 waarom zou een bios updat werken. \n\ntest het even op een andere pc. Of haal alle u.s.b apparaten eruit en test er aaleen een Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Dit zouden de drivers voor je bord moeten zijn: [url]http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=519[/url]\n\nUSB zit zo te zien in de nforce chipset, dus geen aparte chip. Kijk eens of de usb poorten wel aan staan in het bios. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Je kunt msi liveupdate ook nog eens proberen. Die zou zelf de juiste drivers moeten downloaden en installeren. [url]http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Had hem al een keer getest op een andere computer en daar werkt hij gek genoeg wel. Geen idee waarom hij het daar wel doet en bij mijn eigen pc niet (beide xp home).\n\nHeb hem net even getest in andere usb poorten en alle andere usb apparaten eruit gehaald maar na enkele minuten begeeft hij het weer.\n\nEDIT: ben nu de liveupdate aan het proberen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Vreemd dan hopen we maar het beste ervan :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 hmm jammer de live update heeft ook niet geholpen. Maar weer eens contact opnemen met de producent. Ik dank jullie voor jullie hulp.\n\nmvg Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen