Ga naar inhoud

Film van 22 minuten op website plaatsen, hoe moet dat?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

4,5 GB is VEEL te groot om te uploaden naar het web. \r\n\r\nGoogle zelf beveelt dit aan:\r\n[quote]MPEG4 (MP3- of MP4-audio) 2 Mbps \r\nMPEG2 (MP3- of MP4-audio) 5 Mbps \r\n30 frames per seconde \r\nResolutie van 640 x 480 \r\nFrameverhouding van 4:3 \r\nDe-interlace [/quote]\r\n\r\nJe zult dus even in de instellingen van Pinnacle moeten duiken om de juiste opties in te stellen. Uiteindelijk moet je zien te eindigen met een bestand van enkele tientallen MB\'s. Mocht je er met MPEG niet uit komen, kies dan voor WMV. Als ik me niet vergis heeft Pinnacle een aantal vooringestelde profielen voor WMV. Kies aan de hand van de naam van die profielen de juiste (\'video voor web\' of iets in die richting).
Link naar reactie
Ik heb het nog een keer via Google Video updater geprobeerd! En nu heb ik een film van slechts 2 min 48.. Het vreemde is dat als ik hem upload dat hij zegt dat hij maar 600 Mb gaat uploaden en niet 4,59 GB. Is het misschien een idee dat ik die film in twee gedeeltes maak en dan nog een keer probeer te uploaden? Zou dan de kans op succes groter zijn?\r\n\r\nOf moet ik er een .mpeg bestand van maken? Als dat al mogelijk is via Pinnacle??
Link naar reactie
Een 22 minuten avi van over de 4GB, dat lijkt me een wel heel groot.\r\n\r\nZou je de tech.specs. van de avi willen geven?\r\n[URL=\"http://headbands.com/gspot/v26x/index.htm\"]Gspot[/URL] is hier een mooi tooltje voor of anders [URL=\"http://www.free-codecs.com/download/AVIcodec.htm\"]Avicodec[/URL].\r\nGewoon overtypen mag ook hoor. ;)
Link naar reactie
Zoals ik al eerder heb opgemerkt is 4,6 GB veel te groot om te uploaden. Het uploaden van zulke grote bestanden duurt simpelweg veel te lang, waardoor op de server een time-out optreedt en de download wordt afgebroken. Zorg er dus voor dat je die bestandsgrootte enorm inkrimpt (i.e. < 100 MB) voordat je iets gaat uploaden.\r\n\r\n[quote]Of moet ik er een .mpeg bestand van maken? Als dat al mogelijk is via Pinnacle??[/quote]\r\n[url=http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=347516&postcount=4]Leest hier[/url].
Link naar reactie
[QUOTE=Pjotr27;347592]Kan je hier wat mee?\r\n\r\nBreedte 720 pixels ; Hoogte 576 pixels\r\n\r\nDuur 00.21.40 dus een kleine 22 minuten\r\nBitverwerkingssnelheid 1536 kbps\r\nGrootte geluidsfragmenten 16 bits\r\nGeluidsindeling PCM\r\n\r\nFramesnelheid 25 frames / seconde\r\nGegevenssnelheid 478 kbps[/QUOTE]\r\n\r\nJa heel goed, zo is het al een stuk duidelijker waarom het bestand zo groot is. PCM is de grootste boosdoender hier en daarna de bitverwerkingssnelheid.\r\n\r\nDownload [URL=\"ftp://ftp.pinnaclesys.de/Manual/Studio%2011/\"]hier de NL Handleiding[/URL]. (als je die nog niet hebt) ;)\r\n\r\nDan gaat het om dit schermpje (pagina 247)\r\n[img]http://img220.imageshack.us/img220/1360/studio11pagina247kx9.jpg[/img]\r\n\r\nIk kan helaas niet zien welke keuzes er allemaal zijn, dus ...\r\n\r\nZou je bij [B][I]AUDIO[/I] compressie[/B] willen kijken of [B]MPEG-layer-3[/B] er ook tussen staat?\r\n[i]Als die er niet tussen staat wordt het hele verhaal anders, dus laat aub even weten of dat een keuze mogelijkheid is)[/I]\r\nEn wil je ook laten weten wat de Video- en Audio-opties laten zien?
Link naar reactie
Jij moet echt eens leren lezen. Ik heb het idee dat ik tegen een dichte deur aan loop te praten :-S\r\n[QUOTE=FooBar;347605]Zorg er dus voor dat je die bestandsgrootte enorm inkrimpt (i.e. < 100 MB) voordat je iets gaat uploaden.[/QUOTE]\r\n\r\nDaarnaast staat in de Google Video Uploader duidelijk onderstaand aangegeven\r\n[quote]Gebruik de desktop-uploader wanneer uw videobestand groter is dan 100 MB. [/quote]\r\n\r\nOverigens moet je geen groter videobestand willen. De andere kant (lees: de mensen die je video willen bekijken) moeten namelijk diezelfde hoeveelheid data weer downloaden, en ik kan me voorstellen dat men niet zoveel zin heeft om meer dan een paar honderd MB\'s te downloaden voor een filmpje.
Link naar reactie
Ik heb nu via pinnacle van de film een mpeg-2 bestandje gemaakt, grootte hiervan is een kleine 1 GB. En dan lukt het uploaden via google video wel! Alleen de kwaliteit is niet zo heel goed en er zijn een aantal stukjes dat de beelden wat haperen!\r\n\r\nIn wat voor soort bestandje kan ik het beste deze film uploaden? MPEG-1, MPEG-4 of misschien een andere?\r\n\r\nMisschien is het wel handig om de site te vermelden waar de film opstaat!\r\n[url]http://video.google.com/videoplay?docid=1301923502975308120[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...