Ga naar inhoud
  • 0

Internet op twee pc´s

Anoniem2

Vraag

Wij hebben nu thuis twee pc´s. Een in de keuken en één op mijn slaapkamer. We hebben een ADSL-verbinding. Beide computers kunnen met een kabel verbonden worden aan het modem (Vood 422 van Tele2). Een router ertussen is niet mogelijk. Dit heb ik al geprobeerd. Het zou zo moeten zijn dat elke pc op elk tijdstip van de dag een goede internetverbinding moet hebben. DIt is niet het geval. Ik heb nu internet op de pc op de slaapkamer. Zodra ik mijn kabel verwissel met de kabel van de keukenpc (die komt dus in het modem) komt daar geen internet op. Als de kabel er een nacht in blijft zitten en de keukenpc als eerst wordt gestart (met kabel) dan zit er op de keukenpc internet, maar heb ik die hele dag geen internet op de slaapkamerpc. Een ingewikkeld verhaal en de oplossing zou ik niet weten! Wie kan mij helpen?\r\n\r\nRichtje Keizer:-S\r\n\r\nPS Hoe zet ik dit bericht onder een ander onderwerp. Past niet bij ´beveiliging´...
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[quote]Een router ertussen is niet mogelijk. Dit heb ik al geprobeerd.[/quote]\r\nDan moet je niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar dat het jou niet lukt, het is namelijk wel mogelijk.:)\r\nKijk [url=http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?t=13094][color=red]hier [/color][/url] maar eens.\r\nTot nu toe ben ik zelf overigens nog nooit een modem tegen gekomen waar je geen router (al dan niet via wan of switch poort) aan zou kunnen hangen.\r\n\r\nZelf kun je dit bericht niet verplaatsen, zou je modje moeten vragen, dat kan onderaan op het forum in een speciale thread voor berichtjes aan Modje.\r\n\r\nDan naar je probleem kijkende. Ik kan me er iets bij voorstellen, je modem is tevens een router en die dingen van Tele2 zijn al een beetje aan de vreemde kant.\r\nWaarom wissel je steeds van kabel en sluit je niet gewoon de beide pc\'s tegelijkertijd aan?\r\nWant als het goed is heeft deze Vood toch 4 poorten waarvan je er 2 kunt gebruiken voor computers, toch?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...