Ga naar inhoud

Monitorf blijft op zwart

Aanbevolen berichten

Ik heb een Desktop PC met WinXP waarin 2 HD\'s. De ene HD (niet met C:\\partitie) begon te tikken en verkenner herkende deze niet meer. Kaduk dus.....\r\n\r\nDeze HD eruit gehaald en nu ineens krijg ik bij het opstarten geen beeld meer op mij monitor. Het lampje wordt even groen en springt dan op geel zonder ook maar enigszins de indruk te wekken dat er beeld komt.\r\n\r\nHoe kan dat? Heeft dat wel iets met elkaar te maken of zijn er 2 problemen?
Link naar reactie
je zou even moeten opstarten zonder harddisk, dus de hele kabel [I]van het moederbord[/I] los halen. OOK de kabel van je CDr\'s. Zo kan je het disk-gebeuren uitsluiten.\r\n\r\nHet beeld moet dan op zijn minst weer het BIOS laten zien, en daarna een foutmelding geven dat het besturingssysteem niet gevonden is.\r\n\r\nStond die defekte disk op dezelfde kabel ?\r\nLosse grafische kaart of on-board ?
Link naar reactie
@The Music Man\r\n\r\nM.i. heb je niet begrepen,wat ericdenhouter er mee bedoelt.\r\nZo min mogelijk verbruikers aan de voeding koppelen.\r\nDe rest is voor CPU en de videokaart op de 12 V lijn.\r\nMisschien dat de video-kaart wel beeld geeft.\r\nsnel0026 hoeveel amp. staat vermeldt op de voeding ? vlgs mij niet meer als 18 Amp. en dit is echt te laag.\r\nBegin eens met een voeding v.a. 480 Watt.\r\nWe/wij wachten af hoe de uitkomst is met de droge opstart.
Link naar reactie
Wat ik ook deed. De monitor bleef op zwart. Heb uit een ander systeem de grafische kaart gehaald en die in mijn systeem gezet en voila........! Beeld!\r\n\r\nDus mijn grafische kaart vervangen. \r\n\r\nVolgens mijn leverancier heeft of de HD een piekstroom gekregen toen mijn grafische kaart het begaf of heeft de grafische kaart een piekstroom gekregen toen mijn HD het begaf.\r\n\r\nHet is in ieder geval nu opgelost en allen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...