Ga naar inhoud

signaalversterker (los)

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op zoekterm \"signaalversterker\" vind ik niets op dit forum. Daarom zo: ik heb een draadloos modem met adapters van Speedtouch. Desktop en laptop in netwerkje. Werkt prima, maar op een kamer in huis is het signaal zeer zwak tot nihil. Daar moet ik nu echter gaan werken.\r\nBestaan er signaalversterkers die je makkelijk kunt \"aanknopen\". Ik zag alleen maar hele modems ,met signaalversterkers erin. Maar ik heb een goedwerkend systeem en wil een eenvoudig \'ding\'waardoor de signaalsterkte op die afgelegen kamer ook prima is. Bestaat zoiets of denk ik te simpel? Alvast dank voor een antwoord. \r\nPieters
Link naar reactie
Ik heb ooit mijn verbinding naar de zolder toe versterkt door een andere antenne op de router te zetten. Er zijn er diverse in omloop met verschillende sterktes. Daarnaast helpt het soms ook om het zendpunt op een andere plaats te zetten en eens te gaan rommelen met de stand van de antenne. Het laatste kan ook al een verschil zijn tussen een zwak of goed signaal.\r\n\r\nGreetings, Kirk
Link naar reactie
Als een andere antenne erop past (afhankelijk van of je een opschroefbare antenne hebt) zou ik dat proberen, maakt er veel uit. Zelf heb ik dat niet, en ik heb zo\'n versterker. Werkt wel, maar is wel een heel gekloot want je moet ook al je netwerkinstellingen instellen op dat kastje en hem op een tactische plek bevestigen. ;)
Link naar reactie
Als een andere antenne geen verbetering brengt, of niet mogelijk blijkt, dan heb je een draadloos Access Point nodig. Deze zet je op een locatie dicht bij de plek waar je nu geen bereik hebt en verbind je middels een kabel met je speedtouch router.\r\nAls ik me goed herinner moet het ook mogelijk zijn om een access point draadloos met de speedtouch te laten samenwerken, waardoor het dus als een repeater werkt. Er zijn hier vast mensen op het forum die daar meer over kunnen vertellen.
Link naar reactie
ofuhh [url]www.wirelessnederland.nl[/url] ennuh [url]www.pe2er.nl[/url] voor zelfbouw antennes.\nEr zijn genoeg mogelijkheden, maar blijf wel legaal bezig: een zend versterker mag dus wel MITS je maar beneden de 20 Decibelbel/100mW EIRP blijft (uitgestraald vermogen)\nAntennes kun je ook richten: zelfs die sprietjes: Wil je omhoog stralen naar b.v. de bovenste verdieping, dan moet je je antennes horizontaal plaatsen \"-------------\" en \"|\" voor horizontaal.\nSuc6....
Link naar reactie
edereen alvast hartelijk dank voor het meedenken, maar het is niet zomaar snel een kleinigheidje , dat heb ik wel in de gaten.\n \nEen kabel naar de router leiden (AccesPoint/Foo Bar) is gezien de bouw van het huis een heidens karwei. Als dat draadloos zou kunnen, wordt het een ander geval, maar dat zal waarschijnlijk behoorlijk duur zijn. \nIs accespoint de plaats waar het modem zit?\nDe antenne is niet afschroefbaar. Zijn er geen losse antennes die je bij de router bevestigt?\n\n Ik zal morgen de door Couch Potato gegeven link gaan bekijken.\nWat Potlood zegt over het instellen van alle netwerkinstellingen: dat lijkt me inderdaad een heel gekloot en ik ben bang dat me dat niet gaat lukken...\n\nIk ben blij met de reacties, maar ik vind het een beetje verontrustend dat geen ervan erg optimistisch is...Ik ga aan de slag en zal zeker laten weten of er resultaat wordt geboekt.
Link naar reactie
[QUOTE=captain kirk;347158]Ik heb ooit mijn verbinding naar de zolder toe versterkt door een andere antenne op de router te zetten. Er zijn er diverse in omloop met verschillende sterktes. Daarnaast helpt het soms ook om het zendpunt op een andere plaats te zetten en eens te gaan rommelen met de stand van de antenne. Het laatste kan ook al een verschil zijn tussen een zwak of goed signaal.\r\n\r\nIk wilde het eerst op deze manier proberen, want dat was het snelst en kostenloos te realiseren.\r\nWe hebben een elektradraad aan het vaste antennetje op het modem vastgemaakt en die draad weer buiten de meterkast geleid en daar bevestigd. \r\n\r\nTotnutoe werkt het! De verbinding met Internet blijft bestaan en wordt niet verbroken.\r\nDe signaalsterkte is \" laag\" , maar werkt. Dit in tegenstelling tot voorheen.\r\nWel ga ik de gegeven adviezen printen en bewaren, voor het geval ik de verbinding toch al te traag blijf vinden. Voorlopig kan ik hiermee leven. \r\nIedereen erg bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...