Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

HELP!!\r\n\r\nik heb een laptop met daaraan 2 externe schijven.\r\nin 1 van die externe schijven heb ik een map staan, genaamd Audio\r\n(hier staan al mijn liedjes in, ongeveer 20Gb)\r\n\r\nnu heb ik met me muis 1x geklikt op de map Audio, wilde het namelijk openen\r\nvervolgens refresht de map uitzichzelf en is me hele map Audio verdwenen\r\nik weet zeker dat ik het niet heb verwijderd, geen melding ook gehad ter bevestiging\r\nwanneer ik naar deze computer ga om naar de gebruikte geheugen te kijken van de schijf, zie ik geen verandering\r\nis nog hetzelfde als toen de Audio map erin zat.\r\n\r\nAls ik folderoptions open en verborgen bestanden weer geef dan zie ik geen map Audio\r\nBij het zoeken naar extenstie *.mp3 is er geen resultaat ook niet wanneer ik zoek\r\nop de map Audio.\r\nwel heb ik hiervoor een draadloos verbinding tot stand gebracht (wireless drivers geinstalleerd)\r\ndit heb ik ook weer verwijderd maar nog steeds geen verandering\r\n\r\nWat is het probleem waardoor dit is gebeurt?\r\nHoe kan ik dit oplossen?\r\nvaag probleem, heeft iemand dit ook eens eerder gehad en hoe is het opgelost?\r\n\r\nIk ben toch niet al mijn liedjes kwijt?\r\n\r\nHoop dat iemand mij kan helpen\r\nDit is echt een serieus probleem\r\n\r\nmet vriendelijke groet,
Link naar reactie
Dit is een veel gebruikt freeware programma om gewiste bestanden terug te halen, misschien dat het hiermee lukt. Gevonden bestanden moet je wel op een andere station saven.\nDe kans is wel dat ook dit de map niet kan vinden, maar proberen kan je altijd.\n(PC inspector file recovery 4.0)\n\n[url]http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1[/url]\n\nMocht dit niets uithalen, dan kun je de disk controleren:\nOpen een opdrachtpromp (ergens in het menu \"start\") en type:\n[code]CHKDSK D: /F /R[/CODE]\n( D: is de driveletter)\nDit kan wel lang duren.
Link naar reactie
[QUOTE]volgens mij kan je geen systeemherstel doen op externe schijven? toch?[/QUOTE]\r\nNee,dat kan alleen op de Windows schijf\\partitie.Maar ik ga er vanuit,dat er van alles m.b.t. de externe schijf,in het register geschreven is en dat het terugzetten van een herstelpunt van voor de problemen,hopelijk een oplossing kan zijn.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;347381]Nee,dat kan alleen op de Windows schijf\\partitie.Maar ik ga er vanuit,dat er van alles m.b.t. de externe schijf,in het register geschreven is en dat het terugzetten van een herstelpunt van voor de problemen,hopelijk een oplossing kan zijn.\r\n\r\nGreetz[/QUOTE]\r\n\r\nnou ik heb al mijn liedjes alleen op de externe schijf staan en die zijn nu allemaal weg.\r\nkan systeemherstel dit denk je wel herstellen? ik wil niet zomaar systeemherstel doen, want werkt toch alleen maar op je c:schijf en niet op extern schijf waar in mij geval het probleem zich voordoet.
Link naar reactie
Ik geloof dat het maar bij één map voorkomt toch ? Dus ik denk een fout in het bestandssysteem, en daarvan zijn geen mapvermeldingen in het register.\nOp de schijf staan alle vermeldingen naar de bestanden en mappen in de Master File Table (MFT), en daarvan staat niets in het register, of op een andere schijf.\nDaarom maar eerst File Recovery, want als dat lukt dan wordt daarmee alleen maar gelezen.\nDaarna een CHKDSK om te zien of het hersteld kan worden.\n\nSysteemherstel is volgens mij niet nodig hier.
Link naar reactie
[QUOTE]nu heb ik met me muis 1x geklikt op de map Audio, wilde het namelijk openen\r\nvervolgens refresht de map uitzichzelf en is me hele map Audio verdwenen\r\nik weet zeker dat ik het niet heb verwijderd,[/QUOTE]\r\n[QUOTE]ou ik heb al mijn liedjes alleen op de externe schijf staan en die zijn nu allemaal weg.[/QUOTE]\r\nZoals je zelf al aangaf,je hebt niets verwijderd,dus alles staat er nog als het goed is,het is alleen niet zichtbaar.\r\n\r\nSysteemherstel kan geen kwaad,maar als erikdenhouter met het bovenstaande het bij het rechte eind heeft,dan is systeemherstel niet zinvol.\r\n\r\nIn geval van problemen met de Master File Table,kan het wel zin hebben er met Testdisk naar te kijken,die kan dat wellicht repareren.\r\n\r\nKijk tevens ook even naar de bootsector,of zowel de bootsector als de backupbootsector beiden gelijk aan elkaar zijn.\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip[/url]\r\n\r\nVoor de bootsector,\r\n1.Start Tesdisk en enter.\r\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\r\n3.Kies Advanced en enter.\r\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\r\n\r\n\r\nPlaats van punt 4 de printscreen hier.\r\n\r\nAlt + PrtScn toetscombinatie!!\r\n\r\nStart -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.\r\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster. \r\n\r\nVoor de MFT,\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/Advanced_NTFS_Boot_and_MFT_Repair[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Hopelijk geen overkill aan info nu, want ik heb ook nog een simpel ideetje, en wel omdat in eerste instantie de map wel zichtbaar is, maar na verversing niet.\n\nKijk namelijk eerst eens of de map in een opdrachtprompt venster zichtbaar is, want dan zou je simpel kunnen kopieëren vanuit de prompt.\n\n( nogmaals, D: is de driveletter van het station, en nu aangenomen dat AUDIO de map in de root van het station is)\n\nOpen een opdrachtprompt en type:\n[code]\nD:\nCD \\\nDIR /P\n[/code]\nKijk of de map AUDIO daar vermeld is.\nZo ja, type:\n[code]\nDIR /P AUDIO\n[/code]\nen kijk of je bestanden uit de map AUDIO daar vermeld worden.\nZo ja, noteer even één van de bestandsnamen, zodat je die later kan proberen te kopieëren als testje, met\n[code]\nCOPY D:\\AUDIO\\bestandsnaam C:\\\n[/code]\nen kijk of in C:\\ dat bestand te vinden is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...