Ga naar inhoud
  • 0

welke anti-virus programma gebruiken?

Anoniem2

Vraag

Hallo,\r\n\r\nIk ben een nieuw computersysteem voor een bevriend stel een het bouwen. Het is een systeem waarop ze af en toe willen surfen (ik schat niet meer dan 5 uur per week), emailen en verder voor administratieve doeleinden willen gebruiken. Dus niet voor het downloaden van muziek, programma\'s etc... Nu moet hier natuurlijk ook een anti-virus programma en een firewall op komen. Nu hoor ik vaak dat het installeren van de gratis virusscanner AVG en de ingebouwde firewall van Windows XP voldoende bescherming bieden. Is dit zo? Wat maakt het verschil dan met bijv. Kaspersky, McAfee, Norton, Panda etc....?
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
De betaalde jongens zijn meestal wat uitgebreider in hun mogelijkheden, of bieden betere ondersteuning. Soms zijn ze sneller met updates. In principe is voor thuisgebruik zo\'n gratis scanner goed genoeg, en de firewall van Windows werkt inderdaad ook goed genoeg, maar het is - vooral voor de Windows firewall - allemaal erg simpel. Die blokkeert bijvoorbeeld alleen inkomend verkeer, en controleert niet wat er allemaal naar buiten wil. Iets als ZoneAlarm doet dat wel.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb McAfee in mijn notebook dan bedoel McAfee Security Center van 2006. Die firewall en die anti virus scanner werken prima en er zit ook een anti spyware. Hij filtert ook alles en hij gooit ze allemaal er ook uit. Alles is overzichtelijk te zien alles ip-adressen van hackers. Je kunt je firewall op een bepaalde hoge niveau zetten zoals uitkomende en uitgaande. Maar het is een mooi programma, het is gewoon een kwestie hoe je ermee om gaat. Iedereen kan zijn eigen niveau zetten hoog of laag of normaal of zelf bepalen.\r\n\r\nPrima programma hij blokkeert alles en filtert alles eruit. AVG is ook een hele goede scanner free edition met firewall werken prima. Updates zijn ook goed elke dag updates lekker handig automatisch.\r\n\r\nHeb alleen ervaringen met die opgenoemde twee programma’s AVG en McAfee 2006 zijn goed.
Link naar reactie
  • 0
Er bestaat geen \"beste\" anti-virus.\n \nWel bestaan er Anti-virus producten die gewoon meer bescherming bieden dan de meeste anderen.\n \nEn.... is er nog zoiets als persoonlijke smaak.\n \nDe gratis AV producten lopen qua detectie wél achter op sommige betaalde AV producten.\nUitzondering is Avira Antivir, die detecteert ook een boel maar heeft wel iets meer False Positives dan wenselijk is.\n \nEr bestaat geen AV die 100% van de malware kan detecteren en zal er ook nooit komen. Combineer een goede AV met een goed Anti-malware programma en denk een beetje na bij wat je doet.\n \nIk ben zeer tevreden met de combinatie NOD32 + Prevx 2.0 + A-Squared Anti-Malware.\nAls laatste verdediger ook nog BOClean geïnstalleerd maar die heeft niet zoveel te doen, de \"boefjes\" :cool: worden al veel eerder gestopt.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt voor de reakties. Ik denk dat ik voor de computer die ik aan t bouwen ben toch AVG ga installeren. Toeval wil dat mijn eigen McAfee Security Center 2006 net verlopen is. Ik ga hem eraf gooien en NOD32 ervoor in de plaats opzetten. Ik heb het idee dat NOD32 veel minder van mijn systeem vraagt minstens even goed is al McAfee. Ook heb ik nog een versie van kaspersky liggen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...