Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Hallo mede-forummers!\r\n\r\nIk heb een vraag, aangezien mijn huidige laptop (Compaq nx7010) aan vervanging toe is, ben ik wezen kijken naar een nieuwe laptop. Ook weer HP. \r\n\r\nNu is de vraag: Op mijn huidige laptop zit een 15.4\" breedbeeld-beeldscherm. Deze zijn er tegenwoordig niet zo heel veel meer, maar wel veel 17\".\r\n\r\nIs nu 17\" heel veel groter dan een 15.4\" Breedbeeld-beeldscherm? Of is het nagenoeg het zelfde.\r\n\r\nWat zijn tegenwoordig de minimale eisen aan een laptop zodat hij nog weer met gemak 3jaar mee kan. Met andere woorden, wat zouden jullie minimaal nemen ( vb. minimaal 1.6ghz processor oid). Alle tips zijn welkom!\r\n\r\nRest mij niks anders dan jullie een prettige en zonnige dag te wensen!\r\nRioolDokter! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 17\" breedbeeld laptop schermen hebben doorgaans een 1440x900 schermresolutie, 15,4\" schermen een 1280x800 schermresolutie. Reken dus maar uit hoeveel meer erop past.\r\n\r\nNadeel van 17\" is een zwaarder gewicht en kortere batterijtijd: Twee zaken die de mobiliteit van een laptop dus negatief beinvloeden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Qua suggestie laptop denk ik eerder aan een Asus dan aan een HP, bijv. deze F3SV-AS193C voor ca. 1100 euro. Standaard met twee jaar garantie. Het 15,4\" scherm heeft hier trouwens een resolutie 1440x900, dus niet bedoeld voor kippige mensen ... ;-)\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=035558[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=obi-wan-kenobi;346952]Qua suggestie laptop denk ik eerder aan een Asus dan aan een HP, bijv. deze F3SV-AS193C voor ca. 1100 euro. Standaard met twee jaar garantie. Het 15,4\" scherm heeft hier trouwens een resolutie 1440x900, dus niet bedoeld voor kippige mensen ... ;-)\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=035558[/url][/QUOTE]\r\n\r\nHP kan dr ook wel mee door hoor laten we het nou niet moeilijker maken dan het is (no offence) maar hij heeft al aangegeven dat hij weer een HP wil. :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=obi-wan-kenobi;346952]Qua suggestie laptop denk ik eerder aan een Asus dan aan een HP, bijv. deze F3SV-AS193C voor ca. 1100 euro. Standaard met twee jaar garantie. Het 15,4\" scherm heeft hier trouwens een resolutie 1440x900, dus niet bedoeld voor kippige mensen ... ;-)\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=035558[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDat lijkt me ook een enorm mooie laptop. Bedankt voor de link.\r\nIk heb niet zo heel veel verstand van laptops, en zal ook nog in de winkel naar advies vragen. Maar bij deze: is de laptop die op de pagina van de door jou gegeven link staat uitgerust met \"het nieuwste van het nieuwste\" ?. Dus niet dat ik over \'n jaar weer een sterk verouderd ding heb.\r\n\r\nDus is hij snel, goede videokaart, etc?\r\n\r\nMet \'n antwoord zou je me heel gelukkig maken.\r\n\r\nRioolDokter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 [QUOTE=jim565656;346982]HP kan dr ook wel mee door hoor laten we het nou niet moeilijker maken dan het is (no offence) maar hij heeft al aangegeven dat hij weer een HP wil. :p[/QUOTE]\r\n\r\nOpzich maakt het merk niet zo heel veel uit hoor, maar omdat ik nu \'n HP heb die me goed bevalt, dacht ik er nu ook weer aan....Maar de hierboven aangegeven Asus bied meer voor minder, laat ik maar zeggen.\r\n\r\nAsus is over het algemeen toch ook een prima merk? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 [QUOTE=RioolDokter;346983]is de laptop die op de pagina van de door jou gegeven link staat uitgerust met \"het nieuwste van het nieuwste\"?[/QUOTE]Yup. Asus is vergeleken HP veel sneller met het volgen van de laatste ontwikkelingen.\r\n[QUOTE=RioolDokter;346986]Asus is over het algemeen toch ook een prima merk?[/QUOTE]In mijn beleving en van vele anderen is het service-niveau van Asus bij particulier gebruik veel beter dan bij HP. En dat voor een redelijke totaalprijs, ook niet onbelangrijk.\r\n\r\nLees ook: [url]http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=333[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Bedankt obi-wan-kenobi voor uw hulp. Geld natuurlijk ook voor alle anderen!\r\n\r\nDe bestelling van de bovengenoemde Asus is de deur uit. Het afwachten kan beginnen...\r\n\r\nRioolDokter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Zo dat gaat snel!\nLaat ons weten hoe die bevalt ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2007 Ja mijn huidige laptop staat op punt van kapot gaan ( intensief gebruikt, 4jr lang! ). De levering staat gepland op 13okt. ( afhalen ). Ik laat hem door TNT bezorgen, dus dat \'zal zo\'n 3 dagen later worden, gok ik. Ik doe jullie wel een gebruikers ervaring.\r\n\r\nGegroet, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Over die beeldscherm de backlight is kapot wat je kunt proberen om er nog evne mee door te werken een 2e monitor op aan de sluiten en in het donker de externe VGA poort aan proberen te zetten anders zul je hem toch echt moeten laten repareren bij een goeie computerboer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2007 Mijn laptop is binnen. Geweldig apparaat hoor! Bedankt voor het advies! \r\n\r\nEven beetje winnen met dat nieuwe Windows Vista ( zie probleem, bij het Windows Vista gedeelte van het forum! ). Maar hij loopt als een tierelier. Super. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen